Hej, jag är en kille ochgår i gymnasiet.
Under mitten av mars så gick jag och mina vänner till en plats där vi skulle sova över. Under dagen så blev jag bajsnödigt och jag hållde mig och undveck toalettbesök för jag gillar inte att bajsa på främade toaletter ( en vana som jag har haft sen jag var barn) . Under natten så blev jag väldigt bajsnödigt fast jag hålld mig ganska mycket och ett par gången hållde jag att bajsa på mig. Men under morgonen så blev jag tvungen att gå till toan.
Under den händelsen så fick jag forstoppning så har jag fått förstoppning i 3 månader nu och jag har det fortfarande. Jag har fått förstoppning för att jag har hållt i mig och inte pga kosten.
Under de senaste veckan så blev jag lite orolig för att förstoppningen borde ha slutat vid de här lagret. Och då börja jag undra om jag hade något problem runt analöppningen som försvårar avförningen att komma fram.
Under en toalett besök så bestämde jag mig att undersöka om jag hade någon problem. Mellan analöppningen så kände jag att har hade tjocka lager med hud var sin del av öppningen. Och den ena är dubbelt så stor som den andra ungefär och var lika stor som tjockleken på fingret.
När jag bajsar så brukar bajset ha svårt att komma fram trots att jag känner att den är framme vid analoppningen, och den inte kan passera så känner jag att den åker tillbaks in. Jag får ut avförningen endast om de är diaree eller samband med när jag pruttar och bajsar vid samma gång.
Jag får ut avförningen om de är svårt, men då måste jag ta i lite för att få ut den.
När jag försöker bajsa så kände jag med fingret och hudlagret var ganska spänd och hårt, kanske det är den som gör att jag får svårt att bajsa och för förstoppning som inte går över ?
Kan någon ge mig lite bra fakta om mitt besvär och råd och lite egna kunskaper som detta om det är möjligt eller inte om att avförningen försvårs om man har hudlager runt öppningen ?