• 1
  • 2
2012-05-10, 07:11
Medlem
Hej, jag är en kille ochgår i gymnasiet.
Under mitten av mars så gick jag och mina vänner till en plats där vi skulle sova över. Under dagen så blev jag bajsnödigt och jag hållde mig och undveck toalettbesök för jag gillar inte att bajsa på främade toaletter ( en vana som jag har haft sen jag var barn) . Under natten så blev jag väldigt bajsnödigt fast jag hålld mig ganska mycket och ett par gången hållde jag att bajsa på mig. Men under morgonen så blev jag tvungen att gå till toan.

Under den händelsen så fick jag forstoppning så har jag fått förstoppning i 3 månader nu och jag har det fortfarande. Jag har fått förstoppning för att jag har hållt i mig och inte pga kosten.
Under de senaste veckan så blev jag lite orolig för att förstoppningen borde ha slutat vid de här lagret. Och då börja jag undra om jag hade något problem runt analöppningen som försvårar avförningen att komma fram.

Under en toalett besök så bestämde jag mig att undersöka om jag hade någon problem. Mellan analöppningen så kände jag att har hade tjocka lager med hud var sin del av öppningen. Och den ena är dubbelt så stor som den andra ungefär och var lika stor som tjockleken på fingret.

När jag bajsar så brukar bajset ha svårt att komma fram trots att jag känner att den är framme vid analoppningen, och den inte kan passera så känner jag att den åker tillbaks in. Jag får ut avförningen endast om de är diaree eller samband med när jag pruttar och bajsar vid samma gång.

Jag får ut avförningen om de är svårt, men då måste jag ta i lite för att få ut den.

När jag försöker bajsa så kände jag med fingret och hudlagret var ganska spänd och hårt, kanske det är den som gör att jag får svårt att bajsa och för förstoppning som inte går över ?

Kan någon ge mig lite bra fakta om mitt besvär och råd och lite egna kunskaper som detta om det är möjligt eller inte om att avförningen försvårs om man har hudlager runt öppningen ?
Senast redigerad av UltraQS 2012-05-10 kl. 07:18.
Citera
2012-05-10, 07:30
Medlem
Greve-Von-Boegroefs avatar
4-dubbel dos laxerande både käka och trycka upp i arslet löser det mesta. Det får jävlaridet fart på grejerna!

Sen kan man alltid hjälpa till med lite vatten, såkallad tarmsköljning.

Dessutom, hade du haft förstoppning i 3 månader hade du varit död nu. Dead. Dodt.
Citera
2012-05-10, 08:34
Medlem
Nomis2000s avatar
Go see the doctor! Bajs ska ut ur kroppen, inte stanna kvar.
Citera
2012-05-10, 08:57
Medlem
DontShootMes avatar
Det kan inte vara så att du fått hemorrojder på grund av att du varit förstoppad? När en hemorrojd går tillbaka är det vanligt att en hudflik bildas.

Gå till apoteket och köp laktulos, det håller avföringen mjuk.
Citera
2012-05-10, 10:18
Medlem
Mullrets avatar
Får du svårt att trycka ut innanmätet så ta lite "Yes" diskmedel på fingret och kör upp. Garanterat kommer du skita toastolen full på 1-3 minuter. PS, glöm inte tvätta fingret/fingrarna ordentligt efter denna övning
Citera
2012-05-10, 10:31
Medlem
svenskryttares avatar
Katrin plommon, microlax i röven, drick massa vatten och stoppa in några snus i käften så blir det helt klart fart. Funkade för mig förr när jag vart förstoppad, men skippade microlaxen. Så käka 1-2 paket katrinplommon samtidigt, ta snus drick vatten, BANG sprutlackera toaletten!
Citera
2012-05-10, 12:53
Medlem
TerryCrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomis2000
Go see the doctor! Bajs ska ut ur kroppen, inte stanna kvar.

OT:

Topic: seriöst dra till doktorn ASAP.
Citera
2012-05-10, 13:01
Medlem
Marionettes avatar
Man ska aldrig hålla skit inne! Du gjorde det och har därmed drabbats av förstoppning. Detta kan orsaka ett långt onödigt lidande. Hellre droppa några bomber i toaletten än att lida helt i onödan. För visst är det helt i onödan. Alla människor bajsar!

För att få ut det första hårda bör du använda dig av microlax. Köp laktulos ifrån apoteket som du äter konstant tills du känner att hela rörelsen kommit igång igen. För mig tog det minst ett år. Därefter ser du till att skita så fort du känner att du behöver! http://www.magakuten.se/produkter/laktulos-meda/
Citera
2012-05-10, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marionette
Man ska aldrig hålla skit inne! Du gjorde det och har därmed drabbats av förstoppning. Detta kan orsaka ett långt onödigt lidande. Hellre droppa några bomber i toaletten än att lida helt i onödan. För visst är det helt i onödan. Alla människor bajsar!

För att få ut det första hårda bör du använda dig av microlax. Köp laktulos ifrån apoteket som du äter konstant tills du känner att hela rörelsen kommit igång igen. För mig tog det minst ett år. Därefter ser du till att skita så fort du känner att du behöver! http://www.magakuten.se/produkter/laktulos-meda/
De jag är orolig nu är att jag har orsakat en sakada på analöppningen när jag hållde mig, de blev en en 1 cm stort hudaktig sak på båda sidorna om öppningen. Jag får svårt att få ut bajset och jag tror att det är hudaktiga saken som står ivägen. Den där hudaktiga saken gör inte ont.

Jag har haft detta problemet i 3 månader nu. Är jätte orolig.
Citera
2012-05-10, 16:28
Medlem
Jag har bestämt mgi att gå till skolans läkare och prata med henne. Jag mår så fruktansvärt dåligt. För jag känner på mig att det är något allvarkigt som har hänt.

Jag tog fram en spegel och lade på golvet. När jag spände mig för att se vad problemet var så såg jag att ringmuskeln var lite sne och jag tror problemet ligget inne i ändtarmen.

Jag har alldrig varit så orolig förut kommer bli depriminerad snart. Tänk om det inte finns någon behandling ?
Citera
2012-05-10, 16:37
Medlem
När jag kolla i spegeln så såg jag något ljusröd vid ringmuskeln, antagligen att det är ett hål så att jag kan se de röda inne i ändtarmen.
Citera
2012-05-10, 17:06
Medlem
jag vill också notera att mitt avförning inte är torrt, utan den är mjuk och de borde passera om man inte har skador.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in