2012-05-09, 18:45
Medlem
Hittar inte vart jag kan placera denna trd s beslutar mig fr att nu ta steget och skriva hr.

Jag har en frga frmst om texten i MIN studentinbjudan som skall skickas ut till SLKT & VNNER fr utspring och studentskiva eftert hos mina frldrar.

Skulle vilja ha ngot lite roligare n det traditionella dr det bara str nr det ger rum, vart och vad de beskande kan vntas f att ta. Planerar att f i ordning och f klart inbjudan ikvll s hoppas p snabba svar!

Har tnkt att ha en ganska liten inbjudan med en bild, namn och dag p framsidan och sedan ganska lite text inuti p en sida. (Sidan dr inte kortet syns igenom fr att inte "frstra" bilden.(?))

(En extrafrga, hur r smidigast att f en bild p "papper" in p datorn? Utan skrivare/skanner. Vill helst inte, men ifall jag mste s r min enda id att ta kort med en iPhone 4S och maila till mig sjlv.

Och hur gr det att skriva ut detta? Har ingen skrivare som kan skriva ut dubbelsidigt s r det enda sttet att skriva ut texten, sedan vnda p pappret och skriva ut bilden/framsidan? Planerar att ha vika det en gng med en storlek som 1/4 A4)

Svrt att illustrera men: (X = en sida, t.ex. text eller bild)

|-------|-------|
|______|______|
| ------|-------|
|------ |-------|
|------ |-------|
| -------| ------|

Tacksam fr alla tips/ider som jag kan f, mods r vlkomna att flytta trden ifall den ligger fel. Tack!
Citera
2012-05-10, 11:53
Medlem
Rejss avatar
Antar att det r ett sdant hr kort du tnker gra?

http://pratkvarnens.blogg.se/images/..._105776451.jpg

Fr att gra ett sdant kort bra behvs det lite hrdare papper och det kanske din skrivare in klara av? Blir svrt att f in det p frn papper till digitalt utan att ta kort p det. Men att ta kort p den med iPhone lter inget vidare. Har du verkligen den inte digitalt eller kan vlja annan bild?

http://www.crimson.se/?q=bestall har ju s man kan gra frdiga sdana kort, kanske man kan kosta p sig vid studenten

Har du inte en som klarar dubbelsidigt s kan man s klart kra p att vnda pappret men det kan ju bli lite diffar, speciellt om man inte har layoutprogram fr det. Gller att centrera sidorna p pappret.

Vad ska du skapa det i?

Nr det gller texten ska du nog g in i forumsdelen sprk och kolla om ngon copywriter kan hjlpa dig att slnga ihop ngot...
Senast redigerad av Rejs 2012-05-10 kl. 11:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in