Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-09, 22:56
  #121
Avstängd
laass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatis7tisshow
Tycker inte ni att det hade varit kul om EL vinnaren hade fått en plats i CL finalen? Eller iallafall en chans till kval? Hade blivit lite mer prestige tror jag då.
2012-05-09, 22:57
  #122
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Tycker det är så fantastiskt vad fotboll kan vecka känslor. Samtidigt som man gläds med Atletico lider man ju med Bilbao som gjort en sån otrolig turnering. Vilka kämpar. Vilka tårar

Men i finalen var Atletico effektivare och vann välförtjänt. Hoppas bägge lagen får behålla sina spelare till nästa år, men ser nog tungt ut, iaf för Atletico. Kan omöjligen se att de lyckas behålla Falcao, som bara måste vara material för världens allra bästa klubbar.

Sen får jag medge att Courtois, som jag aldrig sett spela bra, var helt fantastisk. Otroligt dominant i luftrummet mot Bilbao som vanligtvis är råa i luften, det var också en avgörande faktor. Har väl bara sett fel matcher, helt enkelt

Fan, känns ändå lite i hjärtat att inte Bilbao fick vinna detta. Kändes lite av once in a lifetime för den klubben. Atletico vann ju trots allt för två år sedan. Aja, kul att spansk fotboll återigen visade att man är mer än de två stora lagen. En alldeles ljuvlig fotbollsliga.

Så resonerar jag också om Athletic Club. Å andra sidan vann Atletico Madrid välförtjänt.
2012-05-09, 22:59
  #123
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroz
Du tänker lite mycket på den där finalen va?


Hahaha

Blev väl lite fel där.
2012-05-09, 23:03
  #124
Medlem
12 raka segrar för Atletico, nytt rekord i Europa. När Simeone tog över låg klubben på 15onde plats i ligan, fan vad de har ryckt upp sig. Jag tror vi kommer få se en rätt så framgångsrik era med Simeone , de kommer nog att ta en CL plats nästa säsong.
2012-05-10, 00:18
  #125
Avstängd
Tony-Sopranos avatar
Usch tyckte så jävla synd om Bilbao den här matchen betydde så mycket för de man ser rakt fram att varje spelare har hjärta för klubben till skillnad från stora klubbarna där spelarna bryr sig inte ens om de torskat cl finalen Hoppas nu att de vinner CDR finalen som är om 2 veckor.

Grattis till Atletico och deras bästa spelare kungen Falcao han kommer stanna i klubben även om de inte når cl till nästa säsong om inte nån klubb hostar 60-70 miljoner euro.
2012-05-10, 02:21
  #126
Avstängd
Tony-Sopranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Tycker man hyllar de båda lagen lite väl mycket för deras respektive säsonger, framförallt Bilbao. De har torskat lika många matcher som de vunnit i ligan och har +-0 i målskillnad, ändå får man det låta som att varenda kotte i laget gjort en magisk säsong. Atletico har ju inte särskilt mycket bättre siffror heller.

Nu har ju förvisso Athletic stått för några fantastiska insatser i EL, framförallt mot Manutd (även om Utd också blivit utskåpade av Wigan mfl), men i regel krävs ju inte särskilt mycket för att man ska kunna ta sig till en EL-final (Fulham, Braga etc).

Man hyllar de för deras insatser UEFA Europa League Final där hela tråden handlar om hur det går för de i ligan är annan sak och ja Atletic har gjort mer än magisk säsong de har klassat ut ManU,PSG,Schalke och sporting på vägen vad krävs det mer av ett lag som har begränsat med pengar och bara basker som spelare i laget?


men i regel krävs ju inte särskilt mycket för att man ska kunna ta sig till en EL-final (Fulham, Braga etc) Ja sure ändå har klubbar som Spurs ,city psg och Manu åkt ur den i år och torskat.
2012-05-10, 11:20
  #127
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
12 raka segrar för Atletico, nytt rekord i Europa. När Simeone tog över låg klubben på 15onde plats i ligan, fan vad de har ryckt upp sig. Jag tror vi kommer få se en rätt så framgångsrik era med Simeone , de kommer nog att ta en CL plats nästa säsong.

Blir dom bara av med sin feta skuld så kommer det vara ett lag att räkna med tyvärr så kanske Diego lämnar efter säsong då han är lån, Falcao kan också försvinna just pga skatteskulden då han är en utav världens bästa straffområdesspelare och lär inbringa en hel del mer cash än dom 400 han köptes för.

Men bäst vore om båda stannade och dom kan bygga vidare, får se vad som händer.

Jag missade matchen helt, trist för Bilbao som gjort en väldigt bra turnering men dom har väll Spanska cupen final kvar att spela? Mot Barcelona har jag för mig så dom kanske inte går helt lottlösa denna säsongen trots allt.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback