2012-05-09, 11:08
Medlem
Gazzzers avatar
Var hlsad alla glada flashbackare!

Jag har hr ett litet problem som jag hoppas ngon har en lsning till!

Jag bor p ett internat dr vi r 5 killar som bestmt oss fr att brja lira Warcraft 3 tillsammans via LAN ( Internet p internatet suger ).

Fr de med windows-datorer funkar det hur bra som helst och de hittar varandra och kan spela tillsammans. Jag har dock en MAC och spelar via Parallells ( Tillter installation av windows p mac), och kan inte joina d jag helt enkelt inte hittar ngot spel nr jag r inne p LAN.

Nu finns det skert de av er som redan brjat skriva " JVLA N00B SKAFFA WINDOWS bla bla bla..." Men det intressanta r att jag kan spela CS 1,6 och Diablo 2 via LAN med resten av korridoren.

S slutsatsen av det hela r att det gr att upprtta en connection mellan datorerna, men bara med vissa spel...
Vi r vertygade om att det mste g att tgrda p ngot stt, men inget av det vi testat har funkat, s drfr vnder vi oss nu till er, kra flashbackare!

Det vi testat r:

Stnga av/ tillta program i brandvggen
Hamachi
avinstallera virusprogrammet

Jag skulle vara evigt tacksam om ngon dr ute sitter p ngon lsning som ni tror kan tgrda problemet, det skulle gra s att jag fick mindre gjort i skolan och mer skoj p ett ganska trist internat!!
Citera
2012-05-09, 12:56
Medlem
Glockens avatar
Har du provat mac versionen av wc3?
Citera
2012-05-09, 13:14
Medlem
Snjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glocken
Har du provat mac versionen av wc3?
+1

Annars kolla att du r p samma spelversion som de andra. Vill minnas att det gr t helvete om s inte r fallet.
Citera
2012-05-09, 18:45
Medlem
Gazzzers avatar
Jo ass min version av mac (mac OS X 10.7.3) funkar inte att kra WC3 p, och vi har kollat spelversionerna, men vi har alla samma
Citera
2012-05-10, 20:51
Medlem
Glockens avatar
Bara programmet fr att installera som inte stds av 10.7. Om det finns ngon mac med 10.6 eller nert i nrheten s kan du installera wc3 dr, patcha och sen flytta det till din burk.
Citera
2012-05-10, 21:23
Medlem
Problemet ligger givetvis inte i att du kr windows eller ngot annat dimt som folk frsker ppeka.
Jag lste problemet du nmner genom att vi alla samtidigt loggade in p battlenet och laddade ner allt samtidigt d fungerade det bra.
Citera
2012-05-12, 15:24
Medlem
som tidigare personer har nmnt s ligger felet oftast i vilken patch version som alla kr p. Ladda ner samma patch frn blizzard s skall det g bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in