Var hlsad alla glada flashbackare!
Jag har hr ett litet problem som jag hoppas ngon har en lsning till!
Jag bor p ett internat dr vi r 5 killar som bestmt oss fr att brja lira Warcraft 3 tillsammans via LAN ( Internet p internatet suger ).
Fr de med windows-datorer funkar det hur bra som helst och de hittar varandra och kan spela tillsammans. Jag har dock en MAC och spelar via Parallells ( Tillter installation av windows p mac), och kan inte joina d jag helt enkelt inte hittar ngot spel nr jag r inne p LAN.
Nu finns det skert de av er som redan brjat skriva " JVLA N00B SKAFFA WINDOWS bla bla bla..." Men det intressanta r att jag kan spela CS 1,6 och Diablo 2 via LAN med resten av korridoren.
S slutsatsen av det hela r att det gr att upprtta en connection mellan datorerna, men bara med vissa spel...
Vi r vertygade om att det mste g att tgrda p ngot stt, men inget av det vi testat har funkat, s drfr vnder vi oss nu till er, kra flashbackare!
Det vi testat r:
Stnga av/ tillta program i brandvggen
Hamachi
avinstallera virusprogrammet
Jag skulle vara evigt tacksam om ngon dr ute sitter p ngon lsning som ni tror kan tgrda problemet, det skulle gra s att jag fick mindre gjort i skolan och mer skoj p ett ganska trist internat!!