• 4
  • 5
2013-03-01, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MumlansRänder
När du känner att hennes välbefinnande är viktigare än ditt eget. Gör hon likadant kommer ni att få det bäst.
Och det kan man alltså inte göra efter 2 månader. Kanske efter något år eller så, men det är alltså känslan som avgör.

Att älska någon handlar inte om en nalle och romantik. Det handlar om att du ska kunn ta hand om henne om hon blir sjuk, t ex. Finnas där för henne närnågot hemskt händer.

Att visa sin kärlek gör man när det inte är lätt. Inte när det är som enklast.

Precis!
Därför har jag kommit fram till att bästa tillfället att säga det är i en helt oromantisk situation. Typ någon gång du borde vara arg för att hon är sen eller nåt. Sjukt romantiskt att säga det när du väntat i ösregn i 45 minuter!
Citera
2013-03-01, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotha
Precis!
Därför har jag kommit fram till att bästa tillfället att säga det är i en helt oromantisk situation. Typ någon gång du borde vara arg för att hon är sen eller nåt. Sjukt romantiskt att säga det när du väntat i ösregn i 45 minuter!

Jag råkade säga det halvt i sömnen. Minns inte hur långt in i förhållandet, men jag gissar på 4 månader ungefär. Jag hade nästan somnat. Han sa "godnatt" jag svarade "jag älskar dig". Jag blev helt klarvaken! Men han skrattade och sa att han älskade mig också. Så det blev bra ändå, kan jag konstatera nu, 4 år senare :P
Citera
2013-03-01, 18:18
Medlem
BestBabes avatar
När man verkligen menar det!
Citera
2013-03-01, 18:20
Medlem
FlyingHorses avatar
Då du vet att du kan berätta det för denne utan att personen ger dig en smäll på käften. Kombinerat med när du verkligen menar det. När det känns rätt helt enkelt. Gör det inte för tidigt bara! Jag och mitt ex knullade dock första gången vi träffades, och jag sa att jag älskade henne, hon skrek hur mycket hon älskade mig osv. Det var ju inget bra exempel, men blev tvungen att dela med mig! Men då hade vi iofs snackat i flera månader och gillade varandra och var rätt säkra på att vi skulle bli tilsammans också! .. Men sedan då det tog slut så sa hon att vi tog det för fort! Så ta det lugnt vad du än gör, så detsamma inte händer dig!

Kort sagt.. När du menar det, och när det passar, och du känner att personen har liknande känslor för dig med. Jag har varit tidig ett par gånger med att säga det, och de tjejerna har bara tyckt det var gulligt osv. Tror inte det är många som tar illa upp av det.
Senast redigerad av FlyingHorse 2013-03-01 kl. 18:31.
Citera
2023-09-19, 18:54
Medlem
onödigt. dom vet ju redan det eller borde veta. de som säger det brukar vara fejk typer. behövs inte sägas med ord.
Senast redigerad av ForumsHack 2023-09-19 kl. 19:53.
Citera
2023-09-19, 19:43
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
onödigt. dom vet ju redan det eller borde veta. de som säger det brukar vara fejk typer.

Joo men lite så! Jag tycker bara det låter ostigt
Citera
2023-09-19, 22:03
Bannlyst
Ett år. Allt annat är alldeles för tidigt. Först efter ett år känner man verkligen sin partner och kan då fullt ut mena det.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in