• 1
  • 2
2012-05-08, 19:14
Medlem
vITLokEns avatar
Nu känns det verkligen som jag är den enda kvar med en gammal klassisk sony ericsson mobil. Börjar tröttna på den och känner att jag kommer få behov av en smartphone nu när min laptop åker bort!

Har inte alls intresserat mig över smartphones förut, så har noll koll. Hört mycket gott om Samsung galaxy dock.
Det jag undrar är vad bör jag köpa för smartphone och abonnemang etc. Priset kan vara rätt högt då jag sparat en del för denna investering.

Saker den kommer användas mestadels till är; Browsa runt på internet, lyssna på spotify-musik och kolla serier & dylikt under långa resor/semestrar. Kommer även fota en del men behöver inte vara världsbäst kamera.

hoppas ni kan ge mig ett par köpråd!
Citera
2012-05-08, 19:24
Medlem
Samsug Galaxy s2
Iphone 4 eller 4s

Har själv en Xperia neo som jag tycker är helt ok!
Citera
2012-05-08, 19:52
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Om du ska kolla serier och surfa runt på internet så är det väl en fördel med stor skärm så samsung galaxy note kanske vore något?

Själv tycker jag att den är för stor faktiskt, jag skulle kollat på en samsung galaxy s3 som kommer till butiker i slutet av månaden (?). Där har du en riktigt fin telefon, eftersom att galaxy s2 blev den "bästa" telefonen så tror jag s3 blir snäppet vassare.

Men om du inte orkar vänta så är en s2 "fortfarande" en sjukt bra telefon, en av de bättre på marknaden.
Citera
2012-05-08, 19:54
Medlem
MystEquals avatar
iPhone 4S har relativt bra kamera för en telefon, sen rent allmänt tycker jag den är väldigt bra . Det går snabbt att göra det man vill, växla snabbt mellan diverse appar och aktiviteter. Samsung Galaxy verkar alla tycka är riktigt bra också, så det får man väl tro på. Rekommenderar inte en HTC dock då dessa verkar bli oerhört långsamma och allmänt risiga efter några månader!
Citera
2012-05-08, 20:07
Medlem
vITLokEns avatar
Stort tack för dom snabba svaren!

Samsung S3 ser verkligen lovande ut, 6000 spänn är en rejäl hacka dock så om jag bestämmer mig för den måste det verkligen vara värt!
Kollade upp samsung note också, såg bra ut men tror jag skulle föredra en S3 istället. 5,3 tums skärm känns lite jobbigt stort.

Har aldrig varit så stort fan av Iphone även om jag inte vet så mycket, men ska kolla upp lite mer om det också!
Citera
2012-05-08, 20:33
Medlem
Nivarts avatar
S3, alla dagar i veckan
Citera
2012-05-08, 20:53
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vITLokEn
Stort tack för dom snabba svaren!

Samsung S3 ser verkligen lovande ut, 6000 spänn är en rejäl hacka dock så om jag bestämmer mig för den måste det verkligen vara värt!
Kollade upp samsung note också, såg bra ut men tror jag skulle föredra en S3 istället. 5,3 tums skärm känns lite jobbigt stort.

Har aldrig varit så stort fan av Iphone även om jag inte vet så mycket, men ska kolla upp lite mer om det också!
Jag tror det är värt att lägga 6000 på den telefonen, men du hade väl tänkt att teckna ett abonnemang?

Jag skulle som sagt rekommendera S3 framför note, med tanke på att note är lite för stor.
Citera
2012-05-08, 21:15
Medlem
Lever själv med en iPhone 4S. Fungerar helt ok, bättre batteritid vore inget dåligt däremot.
Om det nu står mellan en 4S och S3 så tycker jag helt klart att du bör välja S3 då det kommer ny lansering från Apple inom de kommande månaderna med en ny iPhone (inga bra källor).

Så att punda ut pengar för en mobil som går ut strax är inget smart.
Citera
2012-05-08, 21:21
Medlem
Number9s avatar
Du ska såklart skaffa en Galaxy!
Citera
2012-05-08, 21:25
Medlem
Gee_s avatar
En HTC One X, bäst mobilen ute i dagsläget och bättre än kommande Galaxy S3. Den är snyggare och har bättre prestanda!
Citera
2012-05-08, 21:47
Medlem
bl-gr-ns avatar
Stor skärm, snabb processor, är i mitt tycke, det som gör en Smartphone.
Är nöjd som sjutton med min åldrande Desire HD.

4,3" skärm är en bra kompromiss, mycket ryms på skärmen och mobilen är fortfarande fickvänlig.
Fast det krävdes åtskilliga veckor innan man fick in snitsen att hantera "flaket" med en hand.
Fast en med en 5" skärm går ju också att vänja sig vid

För framtidssäkerhet med Android välj en Smartphone med mer än 1GHz CPU (flera kärnor?) och 1GB internminne(för program).

Tror att Androider i "högre mellan klassen" passar in på beskrivningen ovan.
Senast redigerad av bl-gr-n 2012-05-08 kl. 21:49. Anledning: stavfelen
Citera
2012-05-08, 23:17
Medlem
Epimetheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gee_
En HTC One X, bäst mobilen ute i dagsläget
Vad baserar du det på?
Är själv ute efter två nya telefoner åt mig och tonåringen här hemma och tycker att just den verkar vettig, men är det verkligen den "bästa" telefonen just nu?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in