2012-05-08, 18:55
Medlem
DenGamleKaptens avatar
Såg att PartyPoker fått ett eget subfora under poker spel och dobbel.

Min första reaktion var att dra öronen åt mig. Hur kan detta tillåtas? Antar att de betalar för detta och att det kanske fungerar som ett substitut för banners, men samtidigt är ju reklam förbjuden att posta i forumet?

Hur har man tagit sig runt de reglerna? Jag menar en "vanlig användare" som startar en tråd med potentiell egen vinning som syfte bryter mot reglerna.

Hmm, vet inte vad jag ska tillägga mer än att det på något konstigt sätt känns tråkigt. Även om jag inte gärna använder ordet "sellout" så ligger det nära till hands.

Frågeställningen är väl något i stil med "Ska företag släppas in som en aktiv del i forumet med möjlighet till egna subforum" samt "I just det här fallet, hur är det regelmässigt möjligt".
Citera
2012-05-08, 19:00
Medlem
zBr9s avatar
Det står lite mer kring bakgrunden och syftet med det i den här tråden:
https://www.flashback.org/t1856296
Citera
2012-05-08, 19:26
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Så länge det är ett ämne (företag) som gynnar användarna så kan det ju vara bra.
Det viktigaste är dock att det inte påverkar övriga forumet. Skulle t.ex. inlägg kritiska till partypoker raderas i företagsskvaller vore det ju katastrof.

Skulle det vara möjligt för ett politiskt parti att göra likadant? Ett underforum om [valfritt politiskt parti] där representanter från partiet kan svara på frågor och föra fram budskap mot en liten penning? Var går gränsen?

Som det ser ut idag så har jag inget att klaga på, men jag skulle gärna se mer transparens och tydliga regler för vad som gäller när det kommer till den här typen av sponsring.
Citera
2012-05-08, 21:48
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Så länge det är ett ämne (företag) som gynnar användarna så kan det ju vara bra.
Det viktigaste är dock att det inte påverkar övriga forumet. Skulle t.ex. inlägg kritiska till partypoker raderas i företagsskvaller vore det ju katastrof.
Sponsrade forum skall inte på något sätt påverka resten av forumet, och moderatorerna får absolut inte behandla diskussioner om dessa företag/organisationer på annat sätt än om någon annan. Vår trovärdighet och neutralitet är oerhört viktig, och givetvis en stor del av att vi är attraktiva även för sådana lösningar som sponsrade forum.
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Skulle det vara möjligt för ett politiskt parti att göra likadant? Ett underforum om [valfritt politiskt parti] där representanter från partiet kan svara på frågor och föra fram budskap mot en liten penning? Var går gränsen?
Den bedömningen görs i varje enskilt fall, men vi kommer aldrig att kompromissa när det gäller vår trovärdighet och neutralitet som sagt.

admin4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in