2012-04-26, 11:25
Administrator
admins avatar
Flashback lanserar idag en helt ny grupp av forum under Pokeravdelningen kallad "sponsrade forum". Varje forum i denna grupp är sponsrade av ett visst pokerföretag, och har lite annorlunda regler än forumets övriga forum.

Regel 1.01. säger:

"Företag kan i vissa fall ha möjligheten att marknadsföra sina produkter i ett specifikt forum. Detta är endast tillåtet efter godkännande från Flashback, och marknadsföringen kan enbart ske i det specifika forumet."

I praktiken innebär det att företag som sponsrar ett forum även har möjliggheten att göra reklam för sin verksamhet där. De har enbart rätt att göra reklam för sin verksamhet i det sponsrade forumet.

Medlemmarna har även rätt att fråga om tjänster gällande företaget som sponsrar forumet. Detta betyder att inlägg som normalt skulle falla under 1.01. inte gäller ifall frågan berör det sponsrade företagets verksamhet.

Det är t.ex. tillåtet att fråga det sponsrade företaget om rakeback.

https://www.flashback.org/f91

admin
2012-04-26, 11:30
Medlem
BigFatCones avatar
Äntligen!

Jag personligen tycker att det är en utmärkt idé även om mer konservativa användare kommer att skrika "sellout".
2012-04-26, 13:32
Moderator
Dretskols avatar
Läckert! Tur bara att man inte moddar poker..

EDIT:
Senast redigerad av Dretskol 2012-04-26 kl. 13:37.
2012-04-26, 13:35
Medlem
zBr9s avatar
Coolt som fan!

Har aldrig öppnat pokerforumet, men tycker det är positivt att företag inser att Flashback är värt att "satsa på" eller hur man ska säga.

Om några år har alla företag en representant på Flashback!
2012-04-26, 13:58
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Coolt som fan!

Har aldrig öppnat pokerforumet, men tycker det är positivt att företag inser att Flashback är värt att "satsa på" eller hur man ska säga.

Om några år har alla företag en representant på Flashback!
Flera företag har haft mer eller mindre officiella representanter på Flashback, men detta är första gången det hanteras som ett undantag på forumet.

Själv tycker jag det är jättekul och förhoppningsvis positivt för alla berörda parter att någon tagit steget från ett halvoffciellt konto till en formell representant.
2012-04-26, 15:33
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Kommer de sponsrade forumet modereras som vanligt eller kommer företagen som går in med cash ha möjlighet att moderera i sina forum?
2012-04-26, 16:15
Medlem
AnusSeekers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Kommer de sponsrade forumet modereras som vanligt eller kommer företagen som går in med cash ha möjlighet att moderera i sina forum?
https://www.flashback.org/t1856270

Längst ned står det "Senast redigerad av Poker_Moderator Idag kl. 12:00." så ja något sådant är det nog.

PartyPoker_Manager är också mod: https://www.flashback.org/f429

PartyPoker_Manager <-- ser riktigt oseriöst ut. Nåja, får väl hoppas att det inte blir för mycket sådant här på FB.

EDIT: Kan PartyPoker_Manager stängas av om h*n begår andra regelbrott än 1.01?
Senast redigerad av AnusSeeker 2012-04-26 kl. 16:24.
2012-04-26, 17:43
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnusSeeker
EDIT: Kan PartyPoker_Manager stängas av om h*n begår andra regelbrott än 1.01?
Eftersom att dessa oändligt tröttsamma pokerföretag finns överallt och det handlar om affärer: Nej. Betyder ju inte att de kommer undan med vad som helst, jag kan inte tänka mig att kontona har någon slags befogenhet utöver modförmåga i delforumet. Jag kan verkligen inte tänka mig att vem som än sitter bakom kontot kommer använda det utanför deras forum i fråga, möjligtvis i en sidrelevant diskussion i Flashback-avdelningen.

Varför visas poker_manager i listan över moderatorer? Är det tänkt att man ska kunna nyttja moderatorn som resurs på annat vis? Utgår från att att det inte ingår tillgång till Outlaw i priset. Inte möjligt att ha en minikolumn för dessa köpesmoderatorer mellan de riktiga modsen och administratörerna?
2012-04-26, 17:58
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Varför visas poker_manager i listan över moderatorer? Är det tänkt att man ska kunna nyttja moderatorn som resurs på annat vis? Utgår från att att det inte ingår tillgång till Outlaw i priset. Inte möjligt att ha en minikolumn för dessa köpesmoderatorer mellan de riktiga modsen och administratörerna?

Poker_manager är ingen moderator. Däremot så har användaren tillfälligt hamnat i den gruppen då användaren har vissa rättigheter som man inte har som användare. T.ex. att kunna editera sina inlägg. poker_manager kommer dock att försvinna från moderatorlistan, och den ligger bara där tillfälligt. poker_manager kan enbart skriva i de sponsrade forumen, och ansvarar inte för modereringen.

admin
2012-04-26, 18:23
Medlem
Så länge det står klart och tydligt vilka forum som är sponsrade har jag svårt att se det här som något negativt.
2012-05-08, 19:49
Bannlyst
Ja skit detsamma för min del skulle aldrig falla mig in att besöka det forumet, vem är så jävla dum så han spelar bort sina pengar?
2012-05-08, 20:10
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redigredig009
Ja skit detsamma för min del skulle aldrig falla mig in att besöka det forumet, vem är så jävla dum så han spelar bort sina pengar?

Det var en total kovändning i åsikt på en dryg vecka!

Edit: Oj, jag blandade ihop dig med ÅnkelGunnar, då ni har samma avatar. Förvirrande, sånt där.

Själv tycker jag det är bra, sålänge sponsorerna inte får mod-rättigheter (risk för censur, någon?) , och att det är tydligt att de är sponsorer / att de berörda forumen är sponsrade.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in