Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Gmail av den enkla anledningen att jag har ett Google-konto med mail/dokument/YouTube/G+/Picasa/Sök/Mobil osv osv. Det underlättar väldigt många saker. Sen anser jag att skräppostfiltret är avsevärt bättre än hos Hotmail. Det känns generellt mer professionellt att använda Gmail än Hotmail.
Intressant det där med att "det känns mer". Jag håller med där någonstans. Frågan är hur länge svunna tider ska förfölja namnet
Hotmail? Och frågan är också om det ligger någonting i detta vad gäller om det har någon effekt hos gängse mejlmottagare på motsvarande sätt? Myndigheter etc. bör ju i vart fall inte sortera efter mejlnamnet (får man hoppas).
Citat:
Ursprungligen postat av WorldTradeCenter
Jag gillar mail.com faktiskt nu.
Hur är det i dag? Detta skrevs 2012, ser jag. Just Mail.com har ju en radda adresser, bl.a. "Europe.com".
Vet du eller någon hur den klienten skiljer sig praktiskt och säkerhetsmässigt mot de mer vanliga i Sverige?
Citat:
Ursprungligen postat av AnusSeeker
Hotmail körde man med som barn. Numera använder jag mig av Yahoo! pga den fina designen (jämför Hotmail's design med Yahoo!'s). Det som är lite mindre bra med Yahoo! är deras WYSIWYG-editor.
Smakfråga detta med formspråket. Vad är dåligt (
mindre bra) med WYSIWYG-editorn?
Citat:
Ursprungligen postat av Smurf-Konto
Allas hotmail är väl nedspammade just för att man haft det så länge och därmed registrerat sig på många skitsidor.
Så är det nog. Och det påverkar väl ofrånkomligt, misstänker jag, bilden mycket av Hotmail.
Citat:
Ursprungligen postat av Smurf-Konto
När man loggar in på gmail så är det ibland så många steg för att komma fram till sin inkorg vilket är väldigt irriterande. Google verkar inte fatta att jag INTE vill registrera mitt mobilnummer där. Samt så har gmail gett flera kopplingar (t.ex. till youtube) som går en på nerverna.
Väldigt sant. Det här med Youtube får ju till följd att man mer eller mindre nästan hela tiden måste vara medveten om
vilket Gmail-konto man har "på" - om man nu har flera. Telefonnummmer-uppgiften är ett otyg hos Gmail, anser jag. Okej, man kan ha hemligt nummer etc. men det är likväl ett slags steg ifrån anonymiteten i och med att man lämnar ifrån sig/lämnar ut telefonnumret - må så vara till Gmail/Google.