Resultat: Vilken webbmail-leverantör föredrar du?
Gmail
63,12%
89 röster
Live/Hotmail
28,37%
40 röster
Yahoo
8,51%
12 röster
Home/Spray.se
1,42%
2 röster
Hushmail
5,67%
8 röster
Mail.com
0%
0 röster
Annan
10,64%
15 röster
  • 1
  • 2
2012-05-08, 18:29
Medlem
Arbetarbroders avatar
Bland de webbaserade e-posttjänsterna finns tre giganter. Microsoft variant Hotmail, Googles Gmail och så Yahoo (som väl ägs av Google numera?)
Som en liten outsider finns Hushmail och Countermail som är säkrare e-post men jag tror inte dessa är speciellt stora.

Min första e-post var Hotmail, det var på den tiden Hotmail var det självklara valet och så gott som alla hade en. Sen kom Gmail och jag var en aning motvillig att ge upp ännu mer till Google men testade och jämfört med Hotmail är Gmail helt oslagbart, de är knappt ett spam-mail i inkorgen medans Hotmail var omöjligt att ha o göra med med all skit som kom in där. Var man borta en vecka så var det översvämmat med spamm.
Kanske är Hotmail bättre nu?

Kollade in Yahoo nyligen. Enklare att regga sig än hos Gmail, men annars tycker jag den påminner väldigt mycket om Gmail.
Jag kommer fortsätta ha Gmail som huvudmail, främst då mittnamn@gmail.com låter mer seriöst än när det avslutas med yahoo.com

Vilken e-posttjänst föredrar ni och varför just den?
Citera
2012-05-08, 18:33
Medlem
Tirpitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av <br /> <br /> Jag kommer fortsätta ha Gmail som huvudmail, främst då [email
mittnamn@gmail.com[/email] låter mer seriöst än när det avslutas med yahoo.com

[b]B]

Yahoo har det lika "seriöst" då de har alternativet "ymail.com"
Citera
2012-05-08, 18:38
Medlem
crillecrilles avatar
Gmail av den enkla anledningen att jag har ett Google-konto med mail/dokument/YouTube/G+/Picasa/Sök/Mobil osv osv. Det underlättar väldigt många saker. Sen anser jag att skräppostfiltret är avsevärt bättre än hos Hotmail. Det känns generellt mer professionellt att använda Gmail än Hotmail. Yahoo har jag aldrig testat.
Citera
2012-05-08, 18:44
Medlem
WorldTradeCenters avatar
Jag gillar mail.com faktiskt nu.
Citera
2012-05-08, 18:51
Medlem
intebadsalts avatar
Gmail är ett solklart val för mig iaf.
har haft hotmail förut men man fick så mycket spammails vilket var sjukt irriterande!
Så därför rekommenderar jag dig att använda gmail
Citera
2012-05-08, 19:03
Medlem
AnusSeekers avatar
Hotmail körde man med som barn. Numera använder jag mig av Yahoo! pga den fina designen (jämför Hotmail's design med Yahoo!'s). Det som är lite mindre bra med Yahoo! är deras WYSIWYG-editor.
Senast redigerad av AnusSeeker 2012-05-08 kl. 19:05.
Citera
2012-05-08, 19:08
Medlem
TheBurdens avatar
Vad gäller utseende på mailsystemet, så bryr jag mig inte nämnvärt mycket. Använder Mail på Mac. Men hade inte brytt mig ändå. Det jag bryr mig om är att det är säkert, stabilt och har ett godkänt spamfilter. Dessutom så har jag registrerat min adress på för många ställen, så det skulle ta månader vid ett byte av konto.

Har inte provat Gmail, men många verkar gilla det bäst. Intrycket jag fått är att alla tre är ganska likvärdiga.
Senast redigerad av TheBurden 2012-05-08 kl. 19:15.
Citera
2012-05-08, 19:14
Medlem
jag Använder inte någon ut av dom mail tjänster som ts näner utan jag använder hushmail för att man kan kryptera sina mail och den är ganska så säker.
Citera
2012-05-08, 19:17
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Gmail av den enkla anledningen att jag har ett Google-konto med mail/dokument/YouTube/G+/Picasa/Sök/Mobil osv osv. Det underlättar väldigt många saker. Sen anser jag att skräppostfiltret är avsevärt bättre än hos Hotmail. Det känns generellt mer professionellt att använda Gmail än Hotmail. Yahoo har jag aldrig testat.

Jag sjunger med denna version. Min privata adress är Gmail. Förutom detta så har jag en egen info@adress.org där jag även handhåller den privata mailtrafiken.

Hotmail används vid olika tillfällen, bl.a till torrenttrackers, nyhetsbrev.
Citera
2012-05-08, 19:19
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intebadsalt
Gmail är ett solklart val för mig iaf.
har haft hotmail förut men man fick så mycket spammails vilket var sjukt irriterande!
Så därför rekommenderar jag dig att använda gmail

Så du menar att det är bättre med det på Gmail? Kan tänka mig att Windows Live är mera utsatt då det har klart flest användare. Alla dessa spam är skitdryga. Dock så har inte ett enda hamnat i inkorgen, utan alla har alltid hamnat i mappen skräppost. Bra spamfilter, enligt mig.
Citera
2012-05-08, 19:25
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Bland de webbaserade e-posttjänsterna finns tre giganter. Microsoft variant Hotmail, Googles Gmail och så Yahoo (som väl ägs av Google numera?)
Som en liten outsider finns Hushmail och Countermail som är säkrare e-post men jag tror inte dessa är speciellt stora.

Min första e-post var Hotmail, det var på den tiden Hotmail var det självklara valet och så gott som alla hade en. Sen kom Gmail och jag var en aning motvillig att ge upp ännu mer till Google men testade och jämfört med Hotmail är Gmail helt oslagbart, de är knappt ett spam-mail i inkorgen medans Hotmail var omöjligt att ha o göra med med all skit som kom in där. Var man borta en vecka så var det översvämmat med spamm.
Kanske är Hotmail bättre nu?

Kollade in Yahoo nyligen. Enklare att regga sig än hos Gmail, men annars tycker jag den påminner väldigt mycket om Gmail.
Jag kommer fortsätta ha Gmail som huvudmail, främst då mittnamn@gmail.com låter mer seriöst än när det avslutas med yahoo.com

Vilken e-posttjänst föredrar ni och varför just den?

Måste ju hålla med om att det låter klart bättre än @hotmail och @yahoo. Dock trevligt att man nu på Windows Live kan registrera en .se-adress.
Citera
2012-05-08, 19:59
Medlem
intebadsalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Så du menar att det är bättre med det på Gmail? Kan tänka mig att Windows Live är mera utsatt då det har klart flest användare. Alla dessa spam är skitdryga. Dock så har inte ett enda hamnat i inkorgen, utan alla har alltid hamnat i mappen skräppost. Bra spamfilter, enligt mig.

Har inte haft samma känsla. Speciellt under den tiden jag spelade WoW.
Då fick jag 1000x jävla fake mails från Blizz... Sedan massa jävla ``You have won 1000dollar just klick here and write ur credit card number``

Så näe.

Sen funkar gmailen jävligt bra till iphonen:P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här