Citat:
Ursprungligen postat av lidingo3
vet du om det finns ngon billigare sdan tyckte det var lite verpris bara fr att lyssna p spotify. sd kort och usb r nog lite ondigt fr mina behov. Jag behver som sagt bara kunna koppla in iphone och f ljud.
Det finns ju grejer liknande den som redan tipsats om i mngder, t.ex.
http://www.dension.com/car-multimedi...hone-usb-auxin
Men d 1295 kr var verpris s finns det bara en lsning och det r en fm-sndare. Denna finns det mngder med modeller av, likas r kvaliteten p de olika.
En bekant hade ngon fm-sndare frn clasohlson, och det brusade ungefr som man hade radion p en station som inte fanns.
Jag hade en kensington gjord fr apple och d vi stod bredvid varandra s stllde han in frekvensen p sin radio s han fick in min fm-sndare i sin bil(den satt allts fortfarande i min bil) och det brusade ingenting och ljudet var 100 gnger bttre. D var det samma frekvens ocks p bda fm-sndarna.
Den jag hade fungerade utmrkt iaf, ljudet var likvrdigt som ljudet som kom d man spelade en cd-skiva. Nu ska ju tillggas att det var en originalradio med originalhgtalare som satt i bilen. Har man lite bttre saker och slutsteg o.s.v. s fr man vara beredd p att ljudet blir avsevrt mycket smre.
Den jag hade var en sdan hr:
http://img.hexus.net/v2/lifestyle/re...sington1_c.jpg
Har fr mig den kostade runt 600kr d den var ny, s tipset r att testa ngon modell frst innan du kper s du vet att ljudet r godtagbart.
Frekvensen sedan fr du ska och hitta den bsta i det omrdet du befinner dig i, runt stockholm fungerade i.a.f. 107.9 utmrkt.
Finns ju de som du kopplar ihop med bluetooth till mobilen ocks vilket kan vara en frdel och slippa sladdar, en nackdel r att telefonen inte laddar samtidigt t.ex.
Sedan finns det ju de som har sladd fast utan laddning. (3.5mm)
Kp inte frn apple store bara, deras belkinvarianter finns billigare lite hr och var om du beslutar dig fr en sdan. Men som sagt, se till att prova frst om det finns tillflle, eller ha mjligheten att kunna lmna tillbaka om du r missnjd.
Lycka till.