• 1
  • 2
2012-05-08, 14:42
Medlem
anz1kts avatar
Hej!

Jag har nyligen fyllt år och därmed fått X antal gratulationer (mer eller mindre personliga) på Facebook. Jag har varken ork eller lust att svara enskilt på varje gratulation, utan tänkte istället skriva en statusuppdatering där jag tackar på ett bra sätt.

Då tänkte jag inte skriva ett vanligt "tack för gratulationerna"-meddelande, utan något roligare och mer speciellt. Vad har ni för förslag?

Till exempel: "Tack alla kära vänner samt allt löst folk för gratulationerna på min födelsedag."

Tacksam för svar
Citera
2012-05-08, 14:44
Medlem
Tack alla mina vänner, som enbart minns min födelsedag för att Facebook påminner er.
Citera
2012-05-08, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Tack alla mina vänner, som enbart minns min födelsedag för att Facebook påminner er.
^ detta!
Citera
2012-05-08, 15:07
Medlem
inxss avatar
Citat:

Haha så rätt!
Citera
2012-05-08, 15:19
Medlem
hannes156s avatar
Citat:

Gillar ju detta svar, men det finns väl fina gratulationer på google att hitta?
Citera
2012-05-08, 15:22
Medlem
dauits avatar
jag brukar gilla alla gratulationer och sedan skiva någonting i form av "tack för alla gratulationer bla bla bla" det räcker gott och väl, eftersom dom nu vet att du har sett deras gratulation när du har gillat deras inlägg så räcket det sedan med ett "tack för alla gratulationer"

såg nu att jag upprepande men jag tror du förstår vad jag menar.
Senast redigerad av dauit 2012-05-08 kl. 16:07.
Citera
2012-05-08, 15:47
Medlem
BarryHeros avatar
"Ett ar narmare doden, tack alla som paminde mig."
Citera
2012-05-08, 15:48
Medlem
Flashborns avatar
Citat:

Är det så konstigt då? Försök hålla reda på alla dina vänners födelsedagar.

Kan du inte vara snäll istället och bara skriva ett tack? Alternativt lägga upp en bild på en naken kvinna som tack, det gillar folk.
Citera
2012-05-08, 15:59
Medlem
Klicka Like på allt bara, det är populärt har jag sett.
Citera
2012-05-08, 16:26
Medlem
Blaskas avatar
Oj, vad lustig och nytänkande du ska vara då.
Frågan är, vad vill du åstadkomma? Vill du på riktigt tacka folket för deras gratulationer, eller vill du bara folk ska tycka du är lite tossig och tokig?
Citera
2012-05-08, 16:31
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashborn
Är det så konstigt då? Försök hålla reda på alla dina vänners födelsedagar.

Kan du inte vara snäll istället och bara skriva ett tack? Alternativt lägga upp en bild på en naken kvinna som tack, det gillar folk.

Det konstiga är inte att folk inte kommer ihåg allas födelsedagar, även om jag misstänker att Facebook har bidragit till att folk i allmänhet minns färre födelsedagar på egen maskin. Om du inte skriver ner alla i din almanacka som du kollar varje dag, eller är Rainman, så är det omöjligt att minnas alla de hundratals både vänners, bekantas och såna-som-man-träffat-någon-enstaka-gång-och-tyckt-var-trevlig-så-man-la-till-den-på-fejan-för-att-ma n-trodde-man-skulle-träffas-igen-och-lära-känna-varandra-men-det-skedde-aldrig-riktigt:s födelsedagar.

Det som han reagerar mot är att han inte tycker det är roligt att bli grattad av någon som inte kommit ihåg hans födelsedag, utan att få hjälp från facebook. Att minnas någons födelsedag är ju ett tecken på att man är en vän och bryr sig.

Liknelse: Facebook kanske skulle börja skicka påminnelser till folk i stil med "Nu har du inte hört av dig till Kalle Ohlsson på ett tag. Du borde fråga hur han har det och fråga om ni ska hitta på något kommande sommar, så att han inte känner sig ensam?".

Hur genuint och trevligt skulle det då kännas att folk hör av sig till dig, ville veta hur du har det och undra om ni ska planera något till sommaren? Hur bra vän skulle du känna att den personen var, som gjorde detta enbart för en påminnelse från facebook?
Citera
2012-05-08, 16:32
Medlem
cpt.melonmans avatar
Vill tacka min/mina: familj, släkt, vänner, ovänner, bästa vänner, facebookvänner, jaktvänner, alkoholiserade vänner, nyktra vänner, gamla vänner, nya vänner, små vänner, stora vänner, snygga vänner, fula vänner, vänners vänner, okända vänner, kärleksvänner och alla andra slags vänner för gårdagens gratulationer!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in