• 5
  • 6
2012-05-13, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoccer
Ja, knarkare är alltid den bästa arbetskraften som finns - när de själva skryter med sin prestation.
I verkligheten är de paria på en arbetsplats av många olika skäl.
Varför skriver inte alla pundare då i sina CV:n att de knarkar, om det nu skulle vara någon merit i arbetslivet.
Haha, wow. Jag hoppas att detta tankesätt icke representerar en majoritet. Jag jobbar själv heltid och har gjort det i två år, har haft två "meriterande" jobb på den tiden (sade upp mig från det första när jag fick ett bättre och roligare erbjudande från nästa). Jobbar med någonting kreativt och vet att det är m-å-n-g-a människor inom kreativa och tankekrävande yrken som inte har en sån naiv inställning till cannabis eller droger i allmänhet. Sköter man sitt jobb, sin hälsa och bryr sig om nära och kära spelar det väl ingen roll om man föredrar en spliff istället för en öl emellanåt; personligen har jag alkoholism inom släkten och vill inte hamna i det träsk som förstört delar av min släkt.

Kan du förstå att människor är olika? Att arbetsplatser är olika? Att inte alla fungerar som dig? Att droger inte är synonymt med att man sitter på plattan och skjuter upp? (det klassiska exemplet). Att ett samhälle inte behöver falla samman bara för att man ser cannabis som en mild drog? Att cannabis inte heller skulle underminera Sverige om man reglerade tillgången och sålde det i tex. medicinskt syfte?

Min lösning i nuläget skulle absolut inte vara att man legaliserade cannabis. Det får för all del vara olagligt tills samhället kommit ikapp mentalt. Det är de sjuka resurser man lägger ner på att ta fast enskilda brukare och för att felaktigt informera samhället om växten som jag irriterar mig på.

Vore kul med ett svar på detta inlägg, istället för en skygglappsmanöver.
Citera
2012-05-16, 10:39
Medlem
marcus90_kungs avatar
De 9 procenten han nämner är en ren och skär lögn. De siffrorna återfinns inte i någon undersökning.

OT: Sätter tusen spänn på att snubben är renodlad alkolist. Hans bild och hans attityd utstrålar verkligen menbtalt störd, hustrumisshandlande alkolist. Han, och personen som gav han jobb/låter han ha kvar jobb har på tok för stort förtroende för hans tankeförmåga.
Citera
2012-05-17, 08:22
Medlem
8bitmadnesss avatar
Citat:
Ja, knarkare är alltid den bästa arbetskraften som finns - när de själva skryter med sin prestation.
Varför skriver inte alla pundare då i sina CV:n att de knarkar, om det nu skulle vara någon merit i arbetslivet.

Inte en merit, men inte hinder. Det skulle vara som att skriva att bara äter pasta i sitt CV. Intressant, men oftast helt ovidkommande när det kommer till arbetet.

Med din världsbild så undrar jag hur du vågar gå utanför din dörr, man kan ju för fan bli nedslagen av tomtar och troll bara man kikar ut genom dörren.
Citera
2012-05-22, 23:19
Medlem
KTM_s avatar
Citat:

Jaa, för halva snickarkåren i sverige är ju inte mer eller mindre alkoholister... Suck
Citera
2012-05-23, 02:17
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Jaa, för halva snickarkåren i sverige är ju inte mer eller mindre alkoholister... Suck

HAHA word, kommer ihåg när jag praktiserade/jobbade för en liten lokal byggfirma, på fredagarna runt lunch tid gick dom och köpte starköl på systemet som dom sen satt och drack, 2-3 stycken . sen jobbade dom lite till. Innan man skulle sluta för dagen drack dom lite till, och sen drog dom hem för att åter igen dricka whisky mm lr vad de nu var dom snackade om.
Citera
2012-05-23, 03:57
Medlem
De är när jag ser inlägg som "zoccer" jag blir riktigt rädd för den generella uppfattningen om cannabis.. har alla som icke är insatta lika skev uppfattning? Varför bara inte sätta sig in i det vetenskapliga, för att sen därefter utgå från resultatet, där ren och skär fakta framställs för hela samhället att ta del av.. fakta som ej filtrerats genom moral och pk Sveriges filter.. tänk va kul att se medel Svenssons syn när han förstår att hans kära alkohol gör mer skada än de kända "dödsknarket"
Citera
2012-05-23, 04:09
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psao
De är när jag ser inlägg som "zoccer" jag blir riktigt rädd för den generella uppfattningen om cannabis.. har alla som icke är insatta lika skev uppfattning? Varför bara inte sätta sig in i det vetenskapliga, för att sen därefter utgå från resultatet, där ren och skär fakta framställs för hela samhället att ta del av.. fakta som ej filtrerats genom moral och pk Sveriges filter.. tänk va kul att se medel Svenssons syn när han förstår att hans kära alkohol gör mer skada än de kända "dödsknarket"

Eftersom många säger att dom får ett uppvaknande efter dom rökt cannabis. Och förstår hur manipulerade dom har blivit, så kan vi ju bara anta att många har liknande åsikter. Dock så betvivlar jag att det finns så många idioter som zoccer. Han kan jämnföras med Sofia Modigh och "Det börjar med en joint och övergår i hash"
Citera
2012-05-23, 04:41
Medlem
xarxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psao

Helt ärligt så tror jag zoccer trollar en del också eller rättare sagt han hänger mest på denna forumsdelen för o skriva dynga för han tycker det är roligt att reta upp folket som är pro cannabis... Så klart har han väl den där skeva uppfattningen, men orsaken han är här tycker jag mer verkar som att han bara vill jävlas lite med folk här..

Detta är vad jag tycker såklart behöver ju inte vara sant, men efter ha setta han posta här ända sen jag började läsa på detta forumet på Flashback så tycker jag bara detta vekrar stämma in mer o mer..

Förresten ni sa något med man får en uppfattning efter man rökt... det där kan jag fan bara hålla med om.. fan känner så många som röker eller har rökt (ja till o med folk som är lite anti cb men rökt ändå för o testa typ när dom ja lanat och typ alla delar en joint så hoppar personen in bara för o testa som senare utan man ens sagt det till honom säger att alkohol o tobak är farligare än CB lol)
och exakt alla har bara blivit mer positiva till CB..

T.ex fallet med snubben som faktiskt var lite av anti.. (mest väl för det var olagligt då) han har rökt ca 5 ggr i hela sitt liv varav vid 3 gången fick han negativt rus... (rökte för mycket antar jag.. ) sen nästa gång vi var så utan vi ens snackat om cb mer än de var väl typ då vi skulle röka det så sa han helt random att alkohol och tobak är farligare..

På sätt o viss är det ju ganska uppenbart varför folk får denna uppfattning efter dom rökt då man säkert röker det bara för o se ljuger staten eller ljuger folket som påstår att det är så bra? Men det finna såna fall som jag nämnde där en anti cb person får en helt annan syn på cb efter o ha rökt det.. till omed fast dom fått ett negativt rus en gång...
Citera
2012-05-23, 05:14
Bannlyst
Röker man en jolle är man tyvärr nere hos samhällens drägg enligt många. Förstår inte riktigt resonemanget när man lägger ner massa resurser på cannabis brukare. Måste vara fett viktigt att haffa dom där som bara sitta hemma och röker. Riktig samhällsfara
Citera
2012-05-23, 06:05
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jezere
Röker man en jolle är man tyvärr nere hos samhällens drägg enligt många. Förstår inte riktigt resonemanget när man lägger ner massa resurser på cannabis brukare. Måste vara fett viktigt att haffa dom där som bara sitta hemma och röker. Riktig samhällsfara

Its all a conspiracy
Citera
2012-05-23, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av licon
Det är inte bra att köra bil precis efter att man brukat cannabis, den senaste studien jag läst visar på att risken för en olycka fördubblas om man kör bil inom 3-timmar efter att man har rökt. Källa.

En annan studie läser:

It turned it out that stimulants were linked to all types of crash fatalities -- whether from speeding, failure to obey other traffic laws, inattention, or forgoing seatbelts. Marijuana, on the other hand, was tied only to speeding and seatbelt non-use. That lays out the possibility that stimulants are particularly impairing, but that's not yet clear, the researchers say.
Whatever the effects of different drugs, alcohol still appears to be the biggest roadway hazard.

Källa.

Kontentan är i vilket fall att det inte är en toppenidé att sätta sig och köra bil direkt efter att man har rökt cannabis (även om jag känner kompisar som gjort det och som upplever sin körning som säkrare och lugnare - men det är nog väldigt individuellt).

Att säga att man blir livsfarlig i trafiken en månad efter att ha brukat cannabis är ett extremt ointelligent uttalande och jag hoppas att man inte på riktigt tror att det är så. Det vore fördelaktigt för vårat samhälle om sådana publika uttalanden framöver faktiskt är baserade på verklig fakta och studier, istället för att vara tagna rakt ur luften.
Går inte att få fakta om inte du sponsrar ett test, tyvärr.
Citera
2012-05-23, 06:37
Medlem
Citat:
Nej. Det är så en demokrati fungerar och vårt samhälle är byggt. Därför kan vi heller inte ha ett samhälle där alla gör som de själva vill, eftersom åsikter är som rövar - alla har en. På sätt eller annat måste man komma överens om vad som skall gälla, vilket sker bla. genom lagstiftning.
Minoriteter har rätt till frihet - annars är det en demokratisk diktatur som inte står NKVD eller SD efter.

Sen så gäller ju det inte att vara lojal mot samhället, om man inte gillar lagen, tvärtom bör man filibustra, neka, kosta, fly, ALLT det ska var DYRT. Och kommer man inte undan, sluta snällt när du flyttat till en attraktiv statsdel och tutta med psyktanterna och soc. Får du lgh. Kan du skita i att röka här, men du kan ju sälja om det är OK för din moral, sen drar du utomlands, hyr ut lgh, och flumar som en apa i Gambia! Vad ska lagen och samhället göra? Var finns resurserna? Och om man bara skiter i, i rätt läge, vad gör de då?

Arbete är paria, under 50000 är det slaveri!
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in