2012-05-13, 14:34
Citat:
Haha, wow. Jag hoppas att detta tankesätt icke representerar en majoritet. Jag jobbar själv heltid och har gjort det i två år, har haft två "meriterande" jobb på den tiden (sade upp mig från det första när jag fick ett bättre och roligare erbjudande från nästa). Jobbar med någonting kreativt och vet att det är m-å-n-g-a människor inom kreativa och tankekrävande yrken som inte har en sån naiv inställning till cannabis eller droger i allmänhet. Sköter man sitt jobb, sin hälsa och bryr sig om nära och kära spelar det väl ingen roll om man föredrar en spliff istället för en öl emellanåt; personligen har jag alkoholism inom släkten och vill inte hamna i det träsk som förstört delar av min släkt.
Ursprungligen postat av zoccer
Ja, knarkare är alltid den bästa arbetskraften som finns - när de själva skryter med sin prestation.
I verkligheten är de paria på en arbetsplats av många olika skäl.
Varför skriver inte alla pundare då i sina CV:n att de knarkar, om det nu skulle vara någon merit i arbetslivet.
I verkligheten är de paria på en arbetsplats av många olika skäl.
Varför skriver inte alla pundare då i sina CV:n att de knarkar, om det nu skulle vara någon merit i arbetslivet.
Kan du förstå att människor är olika? Att arbetsplatser är olika? Att inte alla fungerar som dig? Att droger inte är synonymt med att man sitter på plattan och skjuter upp? (det klassiska exemplet). Att ett samhälle inte behöver falla samman bara för att man ser cannabis som en mild drog? Att cannabis inte heller skulle underminera Sverige om man reglerade tillgången och sålde det i tex. medicinskt syfte?
Min lösning i nuläget skulle absolut inte vara att man legaliserade cannabis. Det får för all del vara olagligt tills samhället kommit ikapp mentalt. Det är de sjuka resurser man lägger ner på att ta fast enskilda brukare och för att felaktigt informera samhället om växten som jag irriterar mig på.
Vore kul med ett svar på detta inlägg, istället för en skygglappsmanöver.