2012-11-25, 01:28
Medlem
WischMeisters avatar
Om du läser vad jag skrivit så står det deltid, inte heltid. Jag jobbar ungefär 15 timmar i veckan alltså 60 timmar per månad. 10 000 / 60 = 166:- i timmen. Det är 166:- i timmen efter skatt.
Citera
2012-11-25, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WischMeister
Om du läser vad jag skrivit så står det deltid, inte heltid. Jag jobbar ungefär 15 timmar i veckan alltså 60 timmar per månad. 10 000 / 60 = 166:- i timmen. Det är 166:- i timmen efter skatt.

Om du läser vad du själv skrev så var det:
Citat:
det är bra mycket mer än de flesta deltids anställda 18 åringar tjänar!

Du skrev alltså att 10 000 kr är mer än vad de flesta deltidsanställda 18 åringarna tjänar. Du nämner inte vilken anställningsform du själv innehar.

Intressant om det stämmer angående lön, man kan alltså vara halvbra och ändå tjäna bra med pengar, om man ser till hur mkt tid man lägger ned.
Jag hade gärna sett en lönespecifikation det hade ju varit bra för att få slut på spekulationer kring att vi har att göra med en lallar organisation Att det är mkt fulsälj i telekom branschen hos alla återförsäljare är en sak men att de iaf har en seriös framtoning mot sina anställda.
Senast redigerad av TwistOfFate 2012-11-25 kl. 21:30.
Citera
2012-11-26, 09:45
Medlem
WischMeisters avatar
Hoppas det här får slut på spekulationerna kring slavlönerna på VIQ, för det är inte sant, bara ren och skär smutskastning!

Här är min senaste lönespecifikation.
http://postimage.org/image/5rwoc9at3/

Jag är deltidsanställt ( ca 60 timmars arbete ) min lön blev 148:- i timmen netto. Ingen slavlön.
Senast redigerad av WischMeister 2012-11-26 kl. 09:59.
Citera
2013-01-25, 22:18
Medlem
Även jag har jobbat på ett av trådskaparens nämnda företag. Jag kan bara instämma att det lovas guld och gröna skogar, lönen är kass, mycket spilltid till resor, morgonmöten, spionage m.m.

Rekommenderar ingen att jobba på detta skitföretag.

Någon som vet anledningen till att de numera heter VIQ? Fick de kicken av Tele2 när det var Talk To People?
Citera
2013-01-25, 22:22
Medlem
Citat:
Hoppas det här får slut på spekulationerna kring slavlönerna på VIQ, för det är inte sant, bara ren och skär smutskastning!

Här är min senaste lönespecifikation.
http://postimage.org/image/5rwoc9at3/

Jag är deltidsanställt ( ca 60 timmars arbete ) min lön blev 148:- i timmen netto. Ingen slavlön.

Skitsnack att en medelbra säljare gör över 150 kr i timmen. En bra säljare gjorde när jag jobbade, ca 22 000:- brutto, inkl. sem. ers. Och då jobbades det mellan 9-12 timmar/dag inräknat restid och morgonmöten. Räkna ut den timlönen. Då pratar jag dock inte om de riktigt "bra" säljarna, som säljer via fulsälj.
Citera
2013-01-27, 12:50
Medlem
WischMeisters avatar
kan du inte läsa, eller vet du inte hur man öppnar länkar? det är en kopia på min lönespecifikation, knappast bullshit utan hard fact.
Citera
2013-01-27, 15:34
Medlem
Citat:
kan du inte läsa, eller vet du inte hur man öppnar länkar? det är en kopia på min lönespecifikation, knappast bullshit utan hard fact.

Det står ju inte för hur många timmars jobb ersättningen gäller.
Du kan ju ha jobbat 200h för dom där 10k:na
Citera
2013-01-29, 23:38
Medlem
Citat:

Jo jag kan läsa. Snarare är det du som inte kan läsa. Vart står dina arbetade timmar? Och jag säger inte att det är omöjlig att göra riktigt bra pengar, kolla på alla som är TL:s, vad de har tjänat. Feime Ileso vet du vem det är, antar jag. Tjänar extrema mängder, men likt alla som tjänar enorma summor så fulsäljer han. Något extremt. "Det är gratis/kostnadsfritt, det ingår, inget du betalar för". För att tjäna bra pengar eller t.o.m. En vanlig lön så krävs det fulsälj, inget snack om saken. Dock kan man väl få en vanlig lön ibland ändå.

Har man ingen heder och moral så kan man göra pengar över en period, annars inte. Feime har väl fått kicken från alla bolag han sålt för. Phonehouse, TTP, telenor?
Citera
2013-01-30, 07:23
Medlem
WischMeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intagen
Feime Ileso vet du vem det är, antar jag. Något extremt. "Det är gratis/kostnadsfritt, det ingår, inget du betalar för". För att tjäna bra pengar eller t.o.m. En vanlig lön så krävs det fulsälj, inget snack om saken. Dock kan man väl få en vanlig lön ibland ändå.

Har man ingen heder och moral så kan man göra pengar över en period, annars inte. Feime har väl fått kicken från alla bolag han sålt för. Phonehouse, TTP, telenor?
Okej, antalet timmar jag arbeter är ju omöjligt att bevisa, men varför skulle jag ljuga om det?

Jobbat på VIQ i ett år och har aldrig hört talas om honom, jobbar han i stockholm eller eskilstuna?
Sen så behöver du inte alls göra fulsälj för att få en bra lön, om man arbetar så är det bara ett bevis på att man är en dålig försäljare. För att förhindra detta så gör man ju ett muntligt avtal med ett hemkommande bekräftelsebrev, stämmer dessa 2 inte överens så ju kontraktet ogiltigt, och som extra säkerhet har ju kunden 14 dagar på sig att ångra.Sen för kunden ett SMS av VIQ där personen för ge omdöme till försäljaren, försäljare med för låg kundnöjdhet får inte behålla jobbet. Vi har haft några som lurat kunder på VIQ men dessa jobbar inte kvar, då kvalitén och kundnöjdheten är åt helvete.
Citera
2013-02-10, 22:00
Medlem
En liten update nu såhär i efterhand när min kära bekanta har slutat arbeta för företaget och hen har berättat lite mer angående rutinerna och arbetsförhållandena på VIQ:

Först och främst har denna bekanta bekräftat allting som jag skrev i trådstarten. För att förtydliga för de som fortfarande tvekar om VIQ är ett bra företag att jobba på eller inte så kommer här nedan fler faktorer som talar emot det.

Först och främst om servicen; Det kunden har som möjlighet är att ge betyg på säljaren från 1-10 genom sms som kunden ska få någon/några dagar efter abonnemangsteckningen.
VIQ utlovar till de säljare som får bra betyg på dessa sms (dvs mellan 9-10) en bonus om 100kr, som ska läggas på säljarens lön. Dock betalas aldrig denna bonus ut, dels pga kunderna aldrig fått något sms så att de kan betygsätta säljaren. Hur vet vi då att kunderna inte får dessa sms och att det jag skriver inte bara är skitsnack? Jo för att min bekanta har berättat hur hen mött många kunder i efterhand som sagt att de aldrig fått detta sms och när min bekanta konfronterade sin chef på VIQ angående detta så var bortförklaringen att "smsfunktionen" låg nere för tillfället pga tekniskt fel.
Man kunde vid tidpunkten för min bekantas anställning gå in och kolla på en webbportal liknande ett intranät vilket betyg man hade fått av kunderna och hur många som skickat in betyg. Hen fick alltid bra betyg från de kunder som faktiskt hade fått det här smset men såg aldrig en susning av denna ''bonus'' som utlovades.

Cheferna på VIQ är långt ifrån duvungar, man kan som anställd få höra allt från homofobiska kommentarer från teamledarna om andra anställda och även olämpliga kommentarer med sexuell anspelan om man är av det kvinnliga könet.

När det görs nyanställningar och teamledaren ska lära upp och "övervaka" de nya hur man pitchar och säljer så tar ofta teamledaren varannat sälj från de nyanställda eftersom även hen måste visa upp bra säljsiffror för sina chefer. Så om någon av dessa nyanställda lyckas pitcha in en kund så får dom bara provision för varannan kund även fast dom genomför hela säljet på egen hand.

Så om du funderar på att börja arbeta hos VIQ så kan du inte räkna med att få provision för varje sälj som du gör, iaf inte till en början och det är upp till din teamledare när han ska börja ta sälj från andra nya istället för dig. Får du bra betyg från kunder så räkna inte heller med att få någon utlovad bonus.
Kort och gott, jobba inte för VIQ Sweden.
Citera
2013-04-03, 22:06
Medlem
vilka LUFFARE ni är. Ni har ingen aning om VIQ Sweden. Och till alla er som snackar om att ni skulle på intervju och sen inte går för att skaffa er en bild om företaget istället kollar på flashback. HAHA ni är fan patetiska. Jag har jobbat på Viq i ett år och de är absolut det bästa företaget jag någonsin varit på. Snälla ta ut era huvud från ert äckliga rövhål era luffare
Citera
2013-04-13, 03:11
Medlem
Plongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PNNP
Jag har jobbat på Viq i ett år och de är absolut det bästa företaget jag någonsin varit på.

Beskriv gärna din arbetssituation! Hur mycket jobbar du osv?

Jag ska på en intervju hos VIQ på tisdag. Jag tänkte kolla hur det verkar. Är det några svåra frågor jag borde ställa?
Kommer med uppdatering om det skulle vara av intresse!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in