2016-07-18, 08:17
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
50-60 Euro är rätt mycket för en rumänska. Tänk på att alternativet är 200 - 300 Euro i månadslön för ett vanligt jobb i hemlandet.

Ja under förutsättning att hon ska åka hem med sina pengar till Rumänien och leva där, ja då kan ju pengarna vara helt okej.
Men ska hon leva och bo och spendera pengarna i Berlin, ja då är 50-60 euro inte speciellt mycket.
Då blir nog intjäningen av pengarna ett stressmoment.
Citera
2016-07-18, 11:13
Medlem
ILoveBerlins avatar
Citat:
Ja, men om du är där så ofta så är du igenkänd bland tjejerna. Då är du inget slumpmässigt urval. Och du får självklart de vanliga priserna. Därför håller jag det som 100 procent troligt att du inte uppfattar att det skulle finnas någon anarki i prissättningen.

Men enligt inlägg 883, 892 och 896 så är det inte så (t.ex. sex endast i en position, 80 Euro för en vanlig halvtimme och extra för slick, etc.). Läs även på ISG.

Eller så är det så som det alltid varit. Luktar man rookie så "hittas" det på egna regler och priser.
Detta upplevde jag första gången jag var där redan för tre årsen, så just att de försöker "lura" rookies, känns som det alltid varit så. Av det jag minns själv så var det faktiskt en Thailändska och en Tyska som första gången försökte lura mig på vad som ingick och även tiden vet jag.

Rumänskorna är inte lika snåla om man uttrycker det så.

Även fast jag varit där så många ggr och känns igen av många så är det alltid nya tjejer jag försöker vara med, nu sist med Ginger t.ex var ju ny för mig men hon gick med på allt endå, det finns det film på
Citera
2016-07-18, 12:39
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Ja under förutsättning att hon ska åka hem med sina pengar till Rumänien och leva där, ja då kan ju pengarna vara helt okej.
Men ska hon leva och bo och spendera pengarna i Berlin, ja då är 50-60 euro inte speciellt mycket.
Då blir nog intjäningen av pengarna ett stressmoment.
Det är sant. Det är därför man numera hittar så få tyskor på FKK-klubbarna. På många klubbar i Düsseldorf (ACA, LR, DV) har de helt konkurrerats ut.

Citat:
Ursprungligen postat av ILoveBerlin
Eller så är det så som det alltid varit. Luktar man rookie så "hittas" det på egna regler och priser.
Det är sant att det finns ovanligt många "sharks" på Artemis jämfört med andra FKK-klubbar.
Men ValleKuling var ju bevisligen ingen rookie......

Det ska i alla fall bli intressant att följa händelseutvecklingen för Artemis.

Myndigheterna/polisen hade ju två anklagelsepunkter vid razzian:

1. Att det förekom trafficking/människohandel eller att tjejer hade blivit tvingade att jobba där (bl.a. via HA).
2. Att tjejerna skulle vara anställda av Artemis snarare än att de jobbade i egen regi. Därmed skulle skattemyndigheterna kräva Artemis på sociala avgifter i mångmiljonbelopp.

Punkt 1 är redan nedlagd, som jag länkat om tidigare.
http://www.welt.de/politik/deutschland/article156830636/Der-Fall-Artemis-droht-in-einem-Fiasko-zu-enden.html

Punkt 2 om skattebrott kvarstår dock. Det är naturligtvis rent skitsnack att tjejerna skulle vara anställda av Artemis. Med så många klienter behöver klubben inte anställa några tjejer. De kommer i alla fall.

Men medan förundersökningen om punkt 2 (skattebrott) fortfarande pågår, så sitter ledningen på Artemis delvis med tvångströja. Det blir svårt för dem att styra verksamheten på samma sätt som tidigare om de nu hävdar att tjejerna jobbar helt i egen regi och inte är anställda.

Även om Artemis frias på punkt 2 (vilket är det troligaste utfallet), ska det bli intressant att se vad konsekvenserna blir, eftersom detta är ett pilotfall i Tyskland. Måhända blir det omöjligt för klubbarna att sätta upp standard prisregler för diverse tjänster i fortsättningen?
Senast redigerad av Arnold15 2016-07-18 kl. 12:48.
Citera
2016-07-18, 14:31
Medlem
Citat:
Jag har varit på Artemis 30-40ggr de senaste 3 åren. Jag åker alltid 4ggr om året och varje gång blir det minst 3 besöksdagar där! I fucking love it!

Senaste gången jag var där var förra helgen och jag upplever inte som en del påstår "anarki" bland tjejerna. Priset är fortfarande 60euro för en halvtimme med slick, sug utan kondom om man vill och knullande i samtliga ställningar med kondom. en del tjejer kysser dig med tungan med om du vill, brukar vara en av tio som inte vill det.

Men i regel ingår allt ovan i en halvtimma för 60 euro alltid för mig iaf, min erfarenhet!

Mycket Rumänskor där ja, (fast har bra erfarenhet av de flesta ändå) men har vart med en hel del latinobrudar och tyskor med, Samt en från Irak eller om det var Iran, minns ej nu.

Tycker det är fett nice att komma dit, dra en bastu, knulla lite, käka lite, dra en bastu, knulla lite mer samt softa i sofforna.

Jag filmade lite senast jag knullade på Artemis. Ginger tror jag hon hette. Finns intresse kan jag ju lägga upp lite klipp här från det besöket så kan ni som inte varit där få en uppfattning om hur det går till
Du verkar ju vara en van gosse på Artemis så du slipper nog mycket av lurandet!
Senast redigerad av masse78 2016-07-18 kl. 14:47.
Citera
2016-07-18, 17:22
Medlem
Hermann666s avatar
Citat:

Även fast jag varit där så många ggr och känns igen av många så är det alltid nya tjejer jag försöker vara med, nu sist med Ginger t.ex var ju ny för mig men hon gick med på allt endå, det finns det film på

Vi ser fram emot filmen. Posta länk.
Citera
2016-07-19, 11:13
Medlem
ILoveBerlins avatar
Citat:

Det är sant att det finns ovanligt många "sharks" på Artemis jämfört med andra FKK-klubbar.
Men ValleKuling var ju bevisligen ingen rookie......

Det ska i alla fall bli intressant att följa händelseutvecklingen för Artemis.

Myndigheterna/polisen hade ju två anklagelsepunkter vid razzian:

1. Att det förekom trafficking/människohandel eller att tjejer hade blivit tvingade att jobba där (bl.a. via HA).
2. Att tjejerna skulle vara anställda av Artemis snarare än att de jobbade i egen regi. Därmed skulle skattemyndigheterna kräva Artemis på sociala avgifter i mångmiljonbelopp.

Punkt 1 är redan nedlagd, som jag länkat om tidigare.
http://www.welt.de/politik/deutschland/article156830636/Der-Fall-Artemis-droht-in-einem-Fiasko-zu-enden.html

Punkt 2 om skattebrott kvarstår dock. Det är naturligtvis rent skitsnack att tjejerna skulle vara anställda av Artemis. Med så många klienter behöver klubben inte anställa några tjejer. De kommer i alla fall.

Men medan förundersökningen om punkt 2 (skattebrott) fortfarande pågår, så sitter ledningen på Artemis delvis med tvångströja. Det blir svårt för dem att styra verksamheten på samma sätt som tidigare om de nu hävdar att tjejerna jobbar helt i egen regi och inte är anställda.

Även om Artemis frias på punkt 2 (vilket är det troligaste utfallet), ska det bli intressant att se vad konsekvenserna blir, eftersom detta är ett pilotfall i Tyskland. Måhända blir det omöjligt för klubbarna att sätta upp standard prisregler för diverse tjänster i fortsättningen?

Jag förstår vad du menar nu, Men om det gäller att Artemis inte kan "kontrollera" prissättningen som förr på grund av PUNKT 2. Då tror jag de flickorna som sätter "egna" priser INTE får hjälp av Artemis vakter vid eventuell kundkonflikt om nån inte vill betala för dessa nya "priser"
Som ensam flicka utan vakterna kan du inte göra mycket om det blir en sådan konflikt. Jag tror flickorna inser detta och vet att de behöver Artemis 100% fulla stöd vid en kundkonflikt.

Menar att förr var det ju lätt för Artemis att reda ut vem som hade rätt om det blev sådana problem, bara att kolla övervakningskameran från ett rum och mäta tiden vid bråk om den. Om flickorna har egna "priser" har dom ingen nytta av den hjälpen eller?

Tror att alla tjänar på lika prissättning, inte minst för säkerheten både som kund och säljare.
Citera
2016-07-19, 11:22
Medlem
ILoveBerlins avatar
Lite film från förra besöket. Strunta i datumet på kameran, det stämmer ej haha, Artemis fanns inte ens då

Kunde ej ta med när jag knullade henne pga att jag filmade speglarna och kom själv med i bild.

Men resten av klippen delar jag med mig.

https://sendvid.com/qhae934w

https://sendvid.com/mjx9m1iq

https://sendvid.com/tdrclfh4

https://sendvid.com/5j8xmhx4

https://sendvid.com/mezspmjp
Citera
2016-07-19, 16:49
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Jag förstår vad du menar nu, Men om det gäller att Artemis inte kan "kontrollera" prissättningen som förr på grund av PUNKT 2. Då tror jag de flickorna som sätter "egna" priser INTE får hjälp av Artemis vakter vid eventuell kundkonflikt om nån inte vill betala för dessa nya "priser"
Som ensam flicka utan vakterna kan du inte göra mycket om det blir en sådan konflikt. Jag tror flickorna inser detta och vet att de behöver Artemis 100% fulla stöd vid en kundkonflikt.

Menar att förr var det ju lätt för Artemis att reda ut vem som hade rätt om det blev sådana problem, bara att kolla övervakningskameran från ett rum och mäta tiden vid bråk om den. Om flickorna har egna "priser" har dom ingen nytta av den hjälpen eller?

Tror att alla tjänar på lika prissättning, inte minst för säkerheten både som kund och säljare.

Självklart är det bäst med enhetlig prissättning så att alla vet vad som gäller.
Men vi får se hur det blir med standardiserad prissättning i fortsättningen.

Bra att du tar upp det här om konflikter. För det är ett bra exempel på vad som kan påverkas av att myndigheterna lägger sig i.

Om det nu är så att Artemis bara tillhandahåller lokaler.
Och tjejerna jobbar i egen regi och betalar inträde. Och klienterna också betalar inträde.
Då borde ju vakterna och management vara helt neutrala vid konflikter.

Min erfarenhet från otaliga besök vid nästan 20 olika FKK-klubbar säger dock att det tidigare har varit så att vakterna väldigt ofta har tagit parti för tjejerna vid eventuella konflikter. Detta gäller i synnerhet Artemis, men även vid t.ex. Oase (där jag har både har sett och hört historier från). Som om tjejerna vore anställda av Artemis. Om man nu hävdar att någon anställning inte finns så blir det ju svårare att ta parti för tjejerna vid konflikter - oavsett om det finns enhetliga priser eller inte.
Senast redigerad av Arnold15 2016-07-19 kl. 17:03.
Citera
2016-07-19, 19:26
Medlem
Robinutanps avatar
Nu har jag spenderat min första resa på Artemis (tisdag-fredag 12-15 juli) och tänkte som många andra här dela med mig av en recension.
Jag bodde på hotell ku' damm 101 vilket jag valde pga närheten till Artemis(15 minuter lugn gångväg). Hade först tänkt bo på kronprinz hotel som ligger typ 5 minuter ifrån men när jag såg att dom har nycklar man måste byta i receptionen varje gång man går in och ut och att dom inte har ac så blev det ku' damm 101 vilket jag var väldigt nöjd med.

Med hjälp av er andra här på tråden var jag väl förberedd på Artemis.
Jag var totalt 4 dagar på Artemis, vilket visade sig bli lite mycket för falukorven (prinskorven).
Efter att jag har talat med lite donnor på Artemis så kan jag bekräfta att standardpriserna på 60€ inte gäller längre efter raiden då dom inte får ha sådana regler även om dom flesta fortfarande kör på det priset. Det mesta folk ändrat på är en extra som kan tillkomma när man slickar tjejerna och så tydligen så är det typ bara tyska flickor som ökat något i pris då tyskorna är mer efterfrågade hos oss torskar. Vissa damer från rumänen kan t.om gå med på lite billigare ibland, 40€ för 30 min.

Iallafall, jag trodde jag skulle vara bra på att sortera ut hajarna efter alla era varningar för dom men icke... Nervös och kåt var det svårt att tacka nej först när man fick massa nakna tuttar uppstoppade i facet. Det vart några sådana första dagen men jag insåg fort att det var dom som inte var "pushiga" som gav mig den bästa servicen.
Jag tänker inte gå in på alla dom dåliga liggen men istället dom 2 klart bästa. 2 tjejer som gjorde min resa helt jävla underbar.

Mariella:
21 år från Hamburg, Tyskland
Som många skrivit om tidigare.
Denna tjej, med en blond med smal och fin kropp, äkta bröst som hon inte tänker göra om då hon "hatar plast" gav riktigt bra gfe och var lite vild och söt på samma gång, helt jävla underbar! Hon var skämtsam och alltid glad. Hon snubblade mycket när vi var tillsammans och vi skojade om att hon var klumpig.
Det vart 3 träffar med Mariella.
2x 1timmes träffar och en halvtimmes träff där vi bars låg och mös och pratade.
Mariella har faktist varit inne här på Flashback och försökt se vad som står om henne i den här tråden men det har varit för svårt att Google translatea då man bara kan göra typ 30 ord åt gången så utan lycka!
Mariella jobbar 2 veckor sen ledig en hela tiden tydligen.
Mariella hittar man oftast sittandes vid spelautomaten precis innan man går in i loungen. Hon är inte "pushig" men hejar när man får ögonkontakt med henne.
Hon gillar att sitta där då hon inte röker och kan se vilka som kommer förbi in och ut ur loungen.

Lilja:
23 år Från Kiel, Tyskland
Blond, 163 cm, blåa ögon, har alltid ett smalt "hårband" precis över pannan som är svart eller vitt, hästsvans och stora fina bröst som inte är äkta men grymt mjuka, fasta och fina som känns nästintill äkta.
Hon beskrevs av masse78 tidigare här på tråden som "lillie" vilket inte är rätt och jag berättade det för henne och tydligen förväxlar många henne med en Lilly när dom ringer receptionen och frågar efter henne eftersom det finns en Lilly där också.
Ok så mer om Lilja
Jag vet inte vart jag ska börja...
Hon får mig, en man på 26 år att vilja lära mig tyska och flytta till Tyskland för henne. Det sockersöta leendet, supertrevliga attityd och sken hon utstrålade. Hon var verkligen allt jag ville ha. Hon var inte bara jättesnäll och söt utan var riktigt bra inne på rummet, riktig bra gfe, hon gav mig en galet sexigt ansiktsuttryck under akten jag inte kan beskriva med ord.
Det vart 4 träffar med Lilja
3x 1 timme och en halvtimme där vi bara mös och pratade med varandra.
Hon jobbar varannan vecka ungefär som jag förstod det och är där oftast runt 12-03 (så nästan hela öppettiden).
Lilja hittar man oftast på andra sidan baren inne i loungen under ac:n (röker inte heller). Precis vid öppningen till baren för bartendrarna. Hon är inte heller pushig, hon tycker inte det är snällt men hon hejar när man går förbi och får ögonkontakt med en. Får man dock ögonkontakt med henne är det svårt att titta någon annanstans. Hennes blåa ögon kan få vilken gay man som helst att bli straight.

Sista dagen jag var där skulle jag åka med flyget hem sent samma kväll och straxt innan såg jag lilja på håll gå upp på rummet med någon och bestämde mig för att vänta för att säga hej då till henne, väntade nästan en timme tittandes på trappan där man kommer ner från rummen tills jag var tvungen att dra för att det var nästan bara en timme kvar tills att mitt flyg skulle flyga och bestämde mig för att dra. Jag gick och gav ett farväl med kramar till Mariella och kom överens med henne att hon skulle säga hej då till lilja från mig.
Lite ledsen över att jag inte fick ta avsked till lilja men jag hoppas verkligen jag får träffa dom igen!

Summa summarum så kommer jag definitivt åka tillbaka till Artemis och jag kommer ringa och kolla med Artemis innan jag bokar resan om Lilja och Mariella jobbar då jag ska dit.
Citera
2016-07-19, 22:10
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinutanp
Efter att jag har talat med lite donnor på Artemis så kan jag bekräfta att standardpriserna på 60€ inte gäller längre efter raiden då dom inte får ha sådana regler även om dom flesta fortfarande kör på det priset. Det mesta folk ändrat på är en extra som kan tillkomma när man slickar tjejerna och så tydligen så är det typ bara tyska flickor som ökat något i pris då tyskorna är mer efterfrågade hos oss torskar. Vissa damer från rumänen kan t.om gå med på lite billigare ibland, 40€ för 30 min.
Tack!
Mycket intressant information.
Precis som jag misstänkte.

Citat:
Jag var totalt 4 dagar på Artemis, vilket visade sig bli lite mycket för falukorven (prinskorven).

Bättre att köra 2 dagar, lägga in en vilodag den tredje dagen och köra på igen för fullt dag 4.
Senast redigerad av Arnold15 2016-07-19 kl. 22:23.
Citera
2016-07-19, 22:26
Medlem
Robinutanps avatar
Citat:
Tack!
Mycket intressant information.
Precis som jag misstänkte.

Bättre att köra 2 dagar, lägga in en vilodag den tredje dagen och köra på igen dag 4.

Ja det fick jag lära mig den hårda vägen tyvärr... En dag kom jag inte ens men knullade hela tiden bara för att göra det. Hade planerat för allt trodde jag men inte för vad kroppen skulle klara av... Ett tips till andra som inte varit där än!
Citera
2016-07-20, 01:21
Medlem
Citat:
Nu har jag spenderat min första resa på Artemis (tisdag-fredag 12-15 juli) och tänkte som många andra här dela med mig av en recension.
Jag bodde på hotell ku' damm 101 vilket jag valde pga närheten till Artemis(15 minuter lugn gångväg). Hade först tänkt bo på kronprinz hotel som ligger typ 5 minuter ifrån men när jag såg att dom har nycklar man måste byta i receptionen varje gång man går in och ut och att dom inte har ac så blev det ku' damm 101 vilket jag var väldigt nöjd med.

Iallafall, jag trodde jag skulle vara bra på att sortera ut hajarna efter alla era varningar för dom men icke... Nervös och kåt var det svårt att tacka nej först när man fick massa nakna tuttar uppstoppade i facet. Det vart några sådana första dagen men jag insåg fort att det var dom som inte var "pushiga" som gav mig den bästa servicen.
Jag tänker inte gå in på alla dom dåliga liggen men istället dom 2 klart bästa. 2 tjejer som gjorde min resa helt jävla underbar.

Mariella:
21 år från Hamburg, Tyskland
Som många skrivit om tidigare.
Denna tjej, med en blond med smal och fin kropp, äkta bröst som hon inte tänker göra om då hon "hatar plast" gav riktigt bra gfe och var lite vild och söt på samma gång, helt jävla underbar! Hon var skämtsam och alltid glad. Hon snubblade mycket när vi var tillsammans och vi skojade om att hon var klumpig.
Det vart 3 träffar med Mariella.
2x 1timmes träffar och en halvtimmes träff där vi bars låg och mös och pratade.
Mariella har faktist varit inne här på Flashback och försökt se vad som står om henne i den här tråden men det har varit för svårt att Google translatea då man bara kan göra typ 30 ord åt gången så utan lycka!
Mariella jobbar 2 veckor sen ledig en hela tiden tydligen.
Mariella hittar man oftast sittandes vid spelautomaten precis innan man går in i loungen. Hon är inte "pushig" men hejar när man får ögonkontakt med henne.
Hon gillar att sitta där då hon inte röker och kan se vilka som kommer förbi in och ut ur loungen.

Lilja:
23 år Från Kiel, Tyskland
Blond, 163 cm, blåa ögon, har alltid ett smalt "hårband" precis över pannan som är svart eller vitt, hästsvans och stora fina bröst som inte är äkta men grymt mjuka, fasta och fina som känns nästintill äkta.
Hon beskrevs av masse78 tidigare här på tråden som "lillie" vilket inte är rätt och jag berättade det för henne och tydligen förväxlar många henne med en Lilly när dom ringer receptionen och frågar efter henne eftersom det finns en Lilly där också.
Ok så mer om Lilja
Jag vet inte vart jag ska börja...
Hon får mig, en man på 26 år att vilja lära mig tyska och flytta till Tyskland för henne. Det sockersöta leendet, supertrevliga attityd och sken hon utstrålade. Hon var verkligen allt jag ville ha. Hon var inte bara jättesnäll och söt utan var riktigt bra inne på rummet, riktig bra gfe, hon gav mig en galet sexigt ansiktsuttryck under akten jag inte kan beskriva med ord.
Det vart 4 träffar med Lilja
3x 1 timme och en halvtimme där vi bara mös och pratade med varandra.
Hon jobbar varannan vecka ungefär som jag förstod det och är där oftast runt 12-03 (så nästan hela öppettiden).
Lilja hittar man oftast på andra sidan baren inne i loungen under ac:n (röker inte heller). Precis vid öppningen till baren för bartendrarna. Hon är inte heller pushig, hon tycker inte det är snällt men hon hejar när man går förbi och får ögonkontakt med en. Får man dock ögonkontakt med henne är det svårt att titta någon annanstans. Hennes blåa ögon kan få vilken gay man som helst att bli straight.

Sista dagen jag var där skulle jag åka med flyget hem sent samma kväll och straxt innan såg jag lilja på håll gå upp på rummet med någon och bestämde mig för att vänta för att säga hej då till henne, väntade nästan en timme tittandes på trappan där man kommer ner från rummen tills jag var tvungen att dra för att det var nästan bara en timme kvar tills att mitt flyg skulle flyga och bestämde mig för att dra. Jag gick och gav ett farväl med kramar till Mariella och kom överens med henne att hon skulle säga hej då till lilja från mig.
Lite ledsen över att jag inte fick ta avsked till lilja men jag hoppas verkligen jag får träffa dom igen!

Summa summarum så kommer jag definitivt åka tillbaka till Artemis och jag kommer ringa och kolla med Artemis innan jag bokar resan om Lilja och Mariella jobbar då jag ska dit.
. Det stämmer att hon heter Lilja och inte lillie som jag skrev var redan försent att rätta när jag insåg detta efter någon dag! Kul att du uppskattar denna tråds inehåll😊 En varning är dock på sin plats det är extremt beroende detta nöje😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in