Citat:
Ursprungligen postat av
thisisnotniceatall
Vad vill de att man fyller i på lappen? .... Får man ge dom pappret i handen och kollar de på pappret när man lämnar stället eller får man typ vika ihop det o lägga det på bordet eller i nån box? .... Förresten fanns Raissa på plats? alltså hon som är typ runt 30 år. för du skrev om nån som är 22 år?
När man kommer dit måste man först av allt fylla i en lapp med namn, adress, tel.nr och mejl, men som sagt, inget koll mot något leg/pass gjordes, så du kan fylla i precis vad som helst. Dessutom måste du visa upp antingen ett nytaget negativt pcr-test eller EU's vaccin-intyg som man kan ladda ner från
www.covidbevis.se en vecka efter andra dosen. (Mitt råd är att inte åka hit, eller ens till Tyskland ö.h., om du inte är färdigvaccinerad!) Här skulle de ju kunna kolla vaccinationsbeviset mot lappen du just fyllde i, men det gjorde de inte. Du tar med den lappen in (har den i skåpet) och förväntas lämna in den när du åker därifrån.
När jag var där för ett år skulle man skriva ner vilken tjej man hade varit med och när, just för deras eventuella contact tracing, men det var ingen som efterfrågade det nu. Jag fyllde i mina kontaktuppgifter men skrev inget om tjejerna jag varit med. Så jag skulle inte vara så orolig för detta om jag vore du!
Hmm, Raissa... Jag kan ha blandat ihop åldern, den Raissa jag var med kan mkt väl ha varit 30, i bra form, rätt mörk hud som sagt. Tror inte det fanns någon annan med samma namn där!