2021-06-04, 18:17
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Att Artemis får blandade betyg kan nog bero på att det är 2 olika typer av besökare som recenserar Artemis.

Grupp 1. Den typiske turisten från Skandinavien som bara har besökt Artemis och inga andra FKK-klubbar. Kanske blir det 1 eller 2 resor till Berlin per år? Artemis framstår då som ett himmelrike - framför allt med hur det ser ut i Sverige och Norge.

Grupp 2. De erfarna FKK-besökarna som gör minst 10 resor per år. Vi jämför Artemis med andra FKK-klubbar i framför allt Düsseldorf och Frankfurt. Artemis är då: 1) ett dyrare alternativ (inträde, kostnad per halvtimme och kostnad för extras); 2) tjejerna ger sämre service; och 3) en massa raggande och up-selling.

Artemis har dock en klar fördel jämfört med andra FKK-klubbar: Lokaliseringen och tillgängligheten.
Till Berlin tar man sig lätt från nästan hela Sverige och när man väl är i Berlin så ligger Artemis centralt med bra kommunikationer.

Med lite perspektiv är det lätt att bli nostalgisk.
Men trots att jag tillhör grupp 2 (inte sista året) måste jag säga att Artemis eller rättare sagt Berlin ligger i topp. Visst har jag upplevt bra tider i Dusseldorf och Frankfurt. Men det slår ändå inte Berlin i tillgänglighet, kostnad och totalupplevelse.
Speciellt inte då jag inte tillbringat 100% av tiden på FKKer.
Gillar även storleken på Artemis. Man kan gå undan ett tag och softa. Inte många tjejer som kommer ut till Dampfsauna eller panoramabastun..
Citera
2021-07-10, 01:50
Medlem
Nån som vart nere än sen dom öppnade upp igen?
Citera
2021-07-30, 13:33
Medlem
Någon som varit där i närtid? är allt som vanligt ?
Citera
2021-07-31, 23:13
Medlem
Fy fan vad jag saknar FKK. (Sitter just nu ensam på en bar i Oslo)
Citera
2021-08-06, 18:30
Medlem
Tjena FB,
Planerar inför min första tripp till Artemis och har lite frågor till er som varit där.

Mobiltelefon, är den nödvändig att ta med in? Eller får man ens ta med den in? Tänker om man ligger och lyssnar någon ljudbok/podd när man tar det lugnt.

Tips till förstagångsbesökare mottages gärna

Lovar att komma med en utförlig recension efter mitt besök där!
Citera
2021-08-06, 18:56
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrutan1312
Tjena FB,
Planerar inför min första tripp till Artemis och har lite frågor till er som varit där.

Mobiltelefon, är den nödvändig att ta med in? Eller får man ens ta med den in? Tänker om man ligger och lyssnar någon ljudbok/podd när man tar det lugnt.

NEJ !! Handys får inte tas med in.

Vill du läsa en bok, köp en pappersbok.

Vill du lyssna på podd, stanna hemma.

Det handlar om både tjejernas och kundernas integritet.

Allt för många malmöbor (läs nysvenskar) kan inte sköta sig i diskreta miljöer.
Jag har varit med om att kändisar fått lämna Artemis därför att idioter inte kan respektera
personliga integriteter.

När du går dit är det du vs tjejerna.
Inget instagram
Inget facebook
inget snapchat o s v
D v s inget jävla internet.

Det som händer på Artemis stannar på Artemis..
Citera
2021-08-06, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrutan1312
Tjena FB,

Mobilen låser man in i omklädningsrummet.
Skulle du å runt med en mobil utanför omklädningsrummet får du nog snabbt lära känna någon av säkerhetspersonalen på ett otrevligt sätt. Jag är säker att du förstår varför.

Tips: försök att inte visa att du är där för första gången. (Mycket svårt när man plötsligt gå runt bland massa vackra nakna tjejer men försök.)
Vissa tjejer, ibland jobbar de i par , jagar kunder på ett aggressivt sätt. Skit i de (artig) och ser dig rund i lugn och ro. Grejen med fkk är att man lugn kan välja en tjej som DU gillar och snacka lite med henne för att se om hon är trevligt, sedan tar ni ett rum och har kul.
Citera
2021-08-06, 19:06
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juandersson
Mobilen låser man in i omklädningsrummet.
Skulle du å runt med en mobil utanför omklädningsrummet får du nog snabbt lära känna någon av säkerhetspersonalen på ett otrevligt sätt. Jag är säker att du förstår varför.

Tips: försök att inte visa att du är där för första gången. (Mycket svårt när man plötsligt gå runt bland massa vackra nakna tjejer men försök.)
Vissa tjejer, ibland jobbar de i par , jagar kunder på ett aggressivt sätt. Skit i de (artig) och ser dig rund i lugn och ro. Grejen med fkk är att man lugn kan välja en tjej som DU gillar och snacka lite med henne för att se om hon är trevligt, sedan tar ni ett rum och har kul.

Jag föreslår att du låser in mobilen i safetyboxen utanför omklädningsrummet.
Citera
2021-08-08, 11:44
Medlem
Hej flashbackare!

Någon som varit på Artemis i sommar? Är där öppet nu, och hur fungerar det?
Några förändringar mot hur det varit tidigare?
Krävs munskydd?
Är tjejerna fortfarande nakna?
Är där många tjejer, eller färre än tidigare?

Många frågor och väldigt svårt att hitta info om det på hemsida etc.
Citera
2021-08-14, 19:08
Medlem
Starting to count down...7 more weeks to go
Citera
2021-08-27, 10:57
Medlem
Sodomizer-s avatar
Kan ju inte ge det här stället annat än absolut bottenbetyg. Damer som inte bryr sig ett skit om kunden, de vill göra så lite som möjligt och få det överstökat så fort som möjligt. Snygga är de inte heller. De bästa man kan hitta är en 7:a.
Citera
2021-08-27, 13:35
Medlem
YO-M8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Kan ju inte ge det här stället annat än absolut bottenbetyg. Damer som inte bryr sig ett skit om kunden, de vill göra så lite som möjligt och få det överstökat så fort som möjligt. Snygga är de inte heller. De bästa man kan hitta är en 7:a.
Har du besökt Artemis nu eller pre-covid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in