• 1
  • 2
2005-02-23, 19:27
Medlem
ppelkakas avatar
Jag har upptckt att kassler r ganska gott och billigt. Just nu sitter jag p inte mindre n ett kilo.

I gr stekte jag tre skivor ktt och ngra skivor lk(man fr lgga i lken lite efter). Sen p med grdde, peppar, och en liten bit buljongtrning. Lite mjlk tog jag ocks. Kkade med pasta. Det var gott.

Ngon som sitter inne p ngra andra skna kassleranrttningar?
Citera
2005-02-23, 20:08
Medlem
Gr en "smet" av creme fraiche och bonjour vitlksost (mjukost). Tck kasslern med det och sl in den i smrdeg. Slng in i ugnen p 225 grader tills smrdegen blivit "frdigbakad". Servera med pommes frittes.

En annan grej man kan gra r att skiva kasslern. Lgg skivorna liggandes i en ugnsform med varannan skiva tomat och varannan annanas. Kassler-tomat-kassler-annanas-kassler allts. Str ost ver och slng in i ugnen. Servera med krossad potatis.
Citera
2005-02-23, 20:14
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jefvul
Gr en "smet" av creme fraiche och bonjour vitlksost (mjukost). Tck kasslern med det och sl in den i smrdeg. Slng in i ugnen p 225 grader tills smrdegen blivit "frdigbakad". Servera med pommes frittes.

En annan grej man kan gra r att skiva kasslern. Lgg skivorna liggandes i en ugnsform med varannan skiva tomat och varannan annanas. Kassler-tomat-kassler-annanas-kassler allts. Str ost ver och slng in i ugnen. Servera med krossad potatis.

Lter gott! Lite vitlk till s blir det nnu bttre.

Vad r frresten krossad potatis? Ngon som gtt loss med en slgga p dem?
Menar du pressad potatis?
Citera
2005-02-23, 20:26
Medlem
Jaja, krossad/pressad. Same shit Som att sga "vad r pressad potatis? nn som gott loss med en ngvlt p dem?".
Citera
2005-02-23, 20:50
Medlem
Gratng

--------------------------------------------------------------------------------

Varva kokt ris,krossad tomat, skivad kassler och bearnesss i 2-3 lager i en ugnsfast form.Lgg sist ver ett lager ost.Gratinera i ugn tills den r varm.
Citera
2005-02-23, 23:43
Medlem
Madchilds avatar
http://forum.flashback.info/scandina...kassler+recept
Citera
2005-02-24, 00:00
Medlem
ppelkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
http://forum.flashback.info/scandina...kassler+recept
Oops. Den var inte gammal heller.
*:shoot2: mig sjlv i huvudet*

Tack i alla fall fr recepten! Nu jvlar ska det tas kassler!
Citera
2005-02-24, 15:53
Bannlyst
man kan ocks lgga kaslern i en ungssker form och hlla ver en burka cremefraich och smeta ut.. p emd lite champinjoner.. kan emd frdel stkas frst s det inte bli s vattningt.. p med lite riven mild ost fr en fin yta och in i ungnen tills kaslern r varm och osten har ftt lite frg
Citera
2005-02-24, 17:10
Medlem
bumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimmack
man kan ocks lgga kaslern i en ungssker form och hlla ver en burka cremefraich och smeta ut.. p emd lite champinjoner.. kan emd frdel stkas frst s det inte bli s vattningt.. p med lite riven mild ost fr en fin yta och in i ungnen tills kaslern r varm och osten har ftt lite frg

Slng p en ananas till detta s har du en riktigt smarrig rtt.. Kan med frdel avnjutas med pressad potatis, en god ss (eller kasslersky) och en kall l... *dregel*
Citera
2005-02-25, 13:08
Medlem
mkggas avatar
Eller s gr man det ltt fr sig: skiva och lgg ihop tv och tv med ett par skivor smakrik ost mellan. Fst ihop med tandpetare (modell strre) och stek i panna. Till stekt eller kokt potatis.
Citera
2005-02-25, 16:30
Medlem
Perfekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jefvul

lgg in en annanasskiva i knyplet s r det fest, sen brukar jag anvnda bonjour pepparrotost men det mesta funkar. ven jvligt gott att ta kallt
Citera
2005-02-26, 17:14
Medlem
Tror att jag skulle frska att bryta normalbilden av en ungsbakad kasslerskiva men antingen ananas eller tomat.

NEJ, hr krvs nytnkande tror jag. Jag skulle nog satsa p ngon form av gryta. Skra ner kasslern till relativt sm bitar, kanske hacka ner lite prujolk och gra ngonting med delost om man gillar det....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in