Citat:
Ursprungligen postat av PeterMangs
Nja av så låga doser som han tagit så finns det inte ens chans att utveckla ett fysiskt beroende, däremot kan han ju bli psykiskt beroende men det är en helt annan sak.
Tycker också det verkar märkligt att få en så sjuk AT efter endast några veckor, även om TS har tagit ganska höga doser för en benso-oskuld så är det knappast monsterdoser...
TS: Är du säker på att det inte är nåt annat som spökar? Har själv varit bensoberoende men fick ingen riktig AT förrän jag tagit höga doser Xanor och Stesolid dagligen i ca 2 månader. Men allt är väl individuellt antar jag. Hsh, den värsta benso-AT:n jag haft varade fysiskt i ca en vecka, psykiskt några månader, men jag upplevde även de värsta psykiska grejerna (depersonalisation, var på väg att bli psykotisk) enbart under de första dagarna, sen övergick det till en mer allmän deppighet. Sömnlösheten var dock värst, var vaken i 4 dygn innan jag lyckades somna 20 minuter, men efter det blev det bara bättre.
Håll ut är mitt råd, du har endast ett korttidsbruk bakom dig så du kan fixa detta även om det inte känns så. Om du faktiskt MÅSTE ha benso för att klara vardagen, gå till en läkare/psykiatriker och försök få det utskrivet istf att mixtra med självmedicinering.
Lycka till och kom ihåg att en AT går över, det är "bara" hjärnkemin som måste få lite tid på sig att återställas.
Mvh
/marilyn