2012-05-07, 20:54
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exu
Släpp taget om "ditt gamla jag" och se framåt. Acceptera den du är just nu. Kämpa inte emot.

Lär dig att se framåt istället för att gå runt och tänka på ditt förflutna.
Du missförstår vad han menar med att han blir sig själv, det är en känsla som är svår att förstå för den som inte upplevt det och man kan inte bara vifta bort det med att se framåt, eftersom det är en ständigt närvarande känsla.
Citera
2012-05-07, 21:12
Medlem
104procents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
Du missförstår vad han menar med att han blir sig själv, det är en känsla som är svår att förstå för den som inte upplevt det och man kan inte bara vifta bort det med att se framåt, eftersom det är en ständigt närvarande känsla.

Exakt, någon med huvudet på skaft iallfall! tack för all hjälp bisarro
Citera
2012-05-07, 21:44
Medlem
Alvaros avatar
Du borde kanske prova lyrica ts? Det är typ som benzo fast inte riktigt lika jävligt med dosökning.

Funkar för vissa..
Citera
2012-05-07, 23:05
Medlem
InDrogoVeritass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvaro
Du borde kanske prova lyrica ts? Det är typ som benzo fast inte riktigt lika jävligt med dosökning.

Funkar för vissa..

han nämner i ett tidigare inlägg att han redan har lyrica utskrivet men som sagt det är svårt att byta ut känslan benzo ger dig, finns väl inget bra substitut tyvärr
Citera
2012-05-08, 13:24
Medlem
Skartaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 104procent
Låter som en väldigt lång och jobbig process och jag känner att ja stått ut med tillräckligt nu, jag vill bara må bra, jag orkar helt enkelt inte mer.. Jag har varit drogfri innan i 1år och gjorde ungefär samma process som dig, men ångesten satt kvar endå, och har skavt sen jag va 14 kanske, och bara blivit värre och värre och nu när jag fick den goa känslan till mitt gamla ja igen så vill jag bara tillbaka.
Låter som om du först av allt behöver reda ut varför du har ångest, först då kan du börja bli av med den utan några mediciner eller droger. Det är ingen lätt väg och det kommer ta tid men om du frågar mig så tar det en lång tid innan man kan få en bestående förbättring. Krävs en hel del stake och mod och självinsikt för att välja den bra vägen framför den "lättare" vägen, men det är helt klart värt det, som man sår får man skörda.
Senast redigerad av Skartak 2012-05-08 kl. 13:27.
Citera
2012-05-08, 14:23
Medlem
PeterMangss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cOMANDER4
du har abstinens gissar jag på, alternativt AT.

2 veckor av dagligt bruk av benzo så kan man få abstinens om jag minns rätt.
Nja av så låga doser som han tagit så finns det inte ens chans att utveckla ett fysiskt beroende, däremot kan han ju bli psykiskt beroende men det är en helt annan sak.
Citera
2012-05-08, 16:25
Medlem
Schmuckophistiques avatar
Pills-of-the-conspirasy..
Citera
2012-05-08, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterMangs
Nja av så låga doser som han tagit så finns det inte ens chans att utveckla ett fysiskt beroende, däremot kan han ju bli psykiskt beroende men det är en helt annan sak.
Tycker också det verkar märkligt att få en så sjuk AT efter endast några veckor, även om TS har tagit ganska höga doser för en benso-oskuld så är det knappast monsterdoser...

TS: Är du säker på att det inte är nåt annat som spökar? Har själv varit bensoberoende men fick ingen riktig AT förrän jag tagit höga doser Xanor och Stesolid dagligen i ca 2 månader. Men allt är väl individuellt antar jag. Hsh, den värsta benso-AT:n jag haft varade fysiskt i ca en vecka, psykiskt några månader, men jag upplevde även de värsta psykiska grejerna (depersonalisation, var på väg att bli psykotisk) enbart under de första dagarna, sen övergick det till en mer allmän deppighet. Sömnlösheten var dock värst, var vaken i 4 dygn innan jag lyckades somna 20 minuter, men efter det blev det bara bättre.

Håll ut är mitt råd, du har endast ett korttidsbruk bakom dig så du kan fixa detta även om det inte känns så. Om du faktiskt MÅSTE ha benso för att klara vardagen, gå till en läkare/psykiatriker och försök få det utskrivet istf att mixtra med självmedicinering.

Lycka till och kom ihåg att en AT går över, det är "bara" hjärnkemin som måste få lite tid på sig att återställas.

Mvh
/marilyn
Citera
2012-05-08, 17:11
Medlem
PeterMangss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marilyn
Tycker också det verkar märkligt att få en så sjuk AT efter endast några veckor, även om TS har tagit ganska höga doser för en benso-oskuld så är det knappast monsterdoser...

TS: Är du säker på att det inte är nåt annat som spökar? Har själv varit bensoberoende men fick ingen riktig AT förrän jag tagit höga doser Xanor och Stesolid dagligen i ca 2 månader. Men allt är väl individuellt antar jag. Hsh, den värsta benso-AT:n jag haft varade fysiskt i ca en vecka, psykiskt några månader, men jag upplevde även de värsta psykiska grejerna (depersonalisation, var på väg att bli psykotisk) enbart under de första dagarna, sen övergick det till en mer allmän deppighet. Sömnlösheten var dock värst, var vaken i 4 dygn innan jag lyckades somna 20 minuter, men efter det blev det bara bättre.

Håll ut är mitt råd, du har endast ett korttidsbruk bakom dig så du kan fixa detta även om det inte känns så. Om du faktiskt MÅSTE ha benso för att klara vardagen, gå till en läkare/psykiatriker och försök få det utskrivet istf att mixtra med självmedicinering.

Lycka till och kom ihåg att en AT går över, det är "bara" hjärnkemin som måste få lite tid på sig att återställas.

Mvh
/marilyn
Höga doser är det ju knappast, känner man ens av 1-2 10mgs stess? förutom att ångesten försvinner då, jag har legat på 60mg+ i mer än två veckor och klivit av ut några som helst problem med några At känningar.. käkade även diverse andra benzos under den perioden. Kan även tillägga att jag inte hade någon tolerans heller när jag körde det racet
Citera
2012-05-08, 19:16
Medlem
MoralKarrings avatar
Citat:
Det var detta jag förstod också, Men behöver någonting som är som exakt detta, sen jag tog första pillret har jag varit i himmlen och varit så nöjd med mitt liv så de finns inte, fick verkligen uppnå någonting jag har sökt efter i 2-3 år. Mitt gamla jag. Jag blir som en magnet och styr världen känns de även som, det som ja vill hända händer, alla mina tankar går i uppfyllelse helt enkelt. Har testat en rad olika mediciner och droger för att hitta mitt gamla jag men inte funkat. har lyrica utskrivet men det ger inte samma effekt för fem öre händer ingenting och läkarna & psykologerna vägrar o ge mig något annat.

Att få benso utskrivet i Sverige är näst intill omöjligt. Har själv gått på iktorivil under 4 månader, dagen jag slutade kände jag ingen speciell skillnad.

Har dock ett Heroinmissbruk i bakrunden så jag har något riktigt hemskt att jämföra det med. Kan dock tycka en bensoAT är som en piss i havet.

Dock reagerar inte alla kroppar likadant. Jag mår precis som du under bensorus men eftersom du verkar må så pass dåligt under endast två veckor så ber jag dig för din egen skull att ge fan i den medicinen.
Citera
2012-05-08, 20:06
Medlem
Indos avatar
Citat:
Det var detta jag förstod också, Men behöver någonting som är som exakt detta, sen jag tog första pillret har jag varit i himmlen och varit så nöjd med mitt liv så de finns inte, fick verkligen uppnå någonting jag har sökt efter i 2-3 år. Mitt gamla jag. Jag blir som en magnet och styr världen känns de även som, det som ja vill hända händer, alla mina tankar går i uppfyllelse helt enkelt. Har testat en rad olika mediciner och droger för att hitta mitt gamla jag men inte funkat. har lyrica utskrivet men det ger inte samma effekt för fem öre händer ingenting och läkarna & psykologerna vägrar o ge mig något annat.
Nu går jag emot min egen regel grovt! Men du kanske ska testa någon svag opiod/opiat? På en låg dos?
Tänker främst på hur lömskt Benzo är,En opiat/opiod avtändning är helt Ofarligt fysiskt,medan en Benzoavtändning kan vara så brutal att Man avlider men pröva en låg,låg,låg dos av tillexempel tramadol? Eller bara runt 5-10 oxynorm (inte svag opiat dock)

Må väl,
Citera
2012-05-09, 05:10
Medlem
104procents avatar
Hej igen allihopa, såg att några hade svarat. Det mesta har gått över nu men det e fortfarande någonting som skaver där bak som sagt, en hinna som går så att jag knappt kan klara av vardagen längre, känner mig deppigare än innan jag började köra valium, men det är på bättringsvägen, dock är min motorik inge vidare bra är rätt flummig dagligen och har inte så jätte bra koll, nästan som att man rökt en feting lixom, dock har jag ju rökt nästan varje dag sen 5 år tillbaka, och även slutat med detta nu förra veckan. kan ju ha någonting med detta att göra. Skall till läkaren imorgon och klura ut hur man ska få bort den äckliga "ångesthinnan" som gör så att jag knappt kan gå upp ur sängen på morgonen. Tips på någonting jag skall tillägga hos läkaren eller liknande? Skall jag vara helt ärlig eller skall jag krydda på de lite granna eller hur skall jag göra?

Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Nu går jag emot min egen regel grovt! Men du kanske ska testa någon svag opiod/opiat? På en låg dos?
Tänker främst på hur lömskt Benzo är,En opiat/opiod avtändning är helt Ofarligt fysiskt,medan en Benzoavtändning kan vara så brutal att Man avlider men pröva en låg,låg,låg dos av tillexempel tramadol? Eller bara runt 5-10 oxynorm (inte svag opiat dock)

Må väl,
Jo jag skall kika med läkaren se vad h*n kommer fram till, saken är ju den att jag behöver inte mycket för att känna mig hel igen, poppade jag en blå valle varje dag / varrannan dag så va allting cool lungt då va jag den jag ville vara igen.
Senast redigerad av 104procent 2012-05-09 kl. 05:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in