Citat:
Ursprungligen postat av 104procent
Usch hemskt allt sånthära, men måste ställa en fråga, hur kom du ur din ångest? de där lilla skavandet har gjort så jag inte ens kan göra någonting på dagarna, har ingen kreativitet i mig för fem öre, har inga hobbysar eller någonting längre pga av min ångest.
Läkare gör nästan alltid en felbedömning i mina ögon, allting jag har fått utskrivet har varken funkat eller gjort saken bara värre förutom mina stilnocts som förtillfället är slut.
Glömde att tillägga att jag även lider utav ADHD & Borderline.
Mjo... Det jag gjorde var följande.
1. Jag flyttade hem till min morsa med cirka 2-4mil till närmsta stad och 1 mil till närmsta lilla samhälle med en affär... (Hon bor förövrigt på landet, mycket skog här med och man kan verkligen bara "försvinna")
2. Jag isolerade mig totalt från alla människor och började träna kondition "hemma träning" medans jag gick på mitt egenutvecklade "rehab" där jag bröt mig fri från min depression och suget efter drogerna. (Morsan betalade mat och skit för mig under hela denna period)
3. Under tiden för att inte förlora all social förmåga och hålla min hjärna igång började jag spela onlinespel MMO Främst Rift och liknande. (Tränade fortfarande aktivt och flitigt flera gånger i veckan även under denna perioden).
4. Efter cirka 6-8 månader kände jag mig normal igen, jag raderade alla MMO spel från min dator och tog kontakt med min vänner igen och återupprättade den sociala biten.
5. Tog kontakt med arbetsförmedlingen och började söka jobb, för att få en "inkomst" (Alfa/A-kassa eller vafan det heter) nu när jag återigen tagit steget ut i verkligheten igen.
6. Sökte in till högskola och väntar fortfarande på svar.
7. Mår fortfarande som en kung och har aldrig känt mig så självsäker och stark någonsin.
(Dock så mår jag dåligt och får kväljningar varje gång jag ser "tabletter" oavsett ifall det är Alvedon eller vanliga koffein piller beror på mitt tidigare "tablettknarkande" antar jag)...
De va typ min väg tillbaka, litar heller inte på läkare och psykvård så kändes bättre att "fixa" det själv.