2012-05-07, 16:46
Medlem
104procents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
Precis sådär känner jag också, jag blir "mig själv" när jag tar benso och första gången var det verkligen en aha-upplevelse, jag förstod hur jag "bör" känna mig hela tiden. Men tyvärr tror jag inte det finns något annat än benso. Träning och sunt leverne kan ju lindra ångesten lite, men den där gnagande känslan som du pratar om är det nog bara benso som rår på.

Stilnoct är ju nära besläktad med Stesolid, du bör läsa på lite och lära dig att det här inte är piller man kan ta hur som helst, även om man många gånger skulle vilja kunna det.
Men den där aha upplevelsen är ju från mitt gamla jag för några år sedan då jag inte brukade droger, det är sådan jag blir idag om jag käkar benzo, hänger du med?

Jag menade att jag skulle hellre vilja ha en stilnoct istället för propavan, för sömnen menade jag nu alltså inte att flumma på.
Citera
2012-05-07, 16:49
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 104procent
Men den där aha upplevelsen är ju från mitt gamla jag för några år sedan då jag inte brukade droger, det är sådan jag blir idag om jag käkar benzo, hänger du med?

Jag menade att jag skulle hellre vilja ha en stilnoct istället för propavan, för sömnen menade jag nu alltså inte att flumma på.
Ja, jag förstår precis hur du menar och det är samma för mig. När jag tar benso känner jag mitt riktiga jag, det är som att det ligger en avgränsande hinna till mitt riktiga jag när jag är nykter, men tar jag benso försvinner hinnan.
Citera
2012-05-07, 16:51
Medlem
104procents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiddan090
Valium är något som du borde hålla dig ifrån till varje pris...

För cirka 1 år sedan hade jag också ångest för att jag befann mig i en väldigt svårt period i livet, jag började med droger etc för att "medicinera" mig själv för att må bättre.

En fredag fick jag hem en jävla massa valium, och från fredagen till måndagsmorgon fick jag i mig cirka 250st valium och en flaska sprit tydligen (Har dock inget minne av varför jag tog så mycket idag, och har "glömt" mycket annat av mitt liv före den händelsen aswell).

Slutade inte bra kan jag säga, akut in till sjukhuset etc etc och 2 månader där jag gick i min egen värld och liksom "drömde" hela tiden (Jag blev knäpp typ). efteråt kom depressionen och slog mig med en hård jävla smäll i ansiktet och tog mig sedan ytterligare 6 månader att hämta mig från det psykiskt.

Ett tips, lämna medicinering och behandling till läkare och liknande gör man det själv kan det gå åt helvete som för mig.

Edit: Idag är jag HELT drogfri och hyfsat "normal" även ifall det känns som att jag fått lite "skador" i huvudet av mitt egna "medicinerade" (Orkar inte gå in på detaljer om vad det innebär)...

Sluta med Valiumet, det kommer aldrig att sluta bra ifall du fortsätter experimentera med det.
Usch hemskt allt sånthära, men måste ställa en fråga, hur kom du ur din ångest? de där lilla skavandet har gjort så jag inte ens kan göra någonting på dagarna, har ingen kreativitet i mig för fem öre, har inga hobbysar eller någonting längre pga av min ångest.

Läkare gör nästan alltid en felbedömning i mina ögon, allting jag har fått utskrivet har varken funkat eller gjort saken bara värre förutom mina stilnocts som förtillfället är slut.

Glömde att tillägga att jag även lider utav ADHD & Borderline.
Citera
2012-05-07, 17:01
Medlem
104procents avatar
Citat:
Ja, jag förstår precis hur du menar och det är samma för mig. När jag tar benso känner jag mitt riktiga jag, det är som att det ligger en avgränsande hinna till mitt riktiga jag när jag är nykter, men tar jag benso försvinner hinnan.
Okej skönt att höra att någon känner desamma, vafan ska man göra åt saken då? sitta i denna skiten livet ut eller äta benzo tills man dör och mår bra? börjar nästan ändra mig snart och funderar på att börja äta skiten..................................
Citera
2012-05-07, 17:06
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Okej skönt att höra att någon känner desamma, vafan ska man göra åt saken då? sitta i denna skiten livet ut eller äta benzo tills man dör och mår bra? börjar nästan ändra mig snart och funderar på att börja äta skiten..................................
Tyvärr har jag inget bra svår då jag ställt mig samma fråga tusen gånger. Mitt råd är dock att använd benso, men med måtta och var observant för tolerans och beroende.
Citera
2012-05-07, 17:09
Medlem
Citat:
Usch hemskt allt sånthära, men måste ställa en fråga, hur kom du ur din ångest? de där lilla skavandet har gjort så jag inte ens kan göra någonting på dagarna, har ingen kreativitet i mig för fem öre, har inga hobbysar eller någonting längre pga av min ångest.

Läkare gör nästan alltid en felbedömning i mina ögon, allting jag har fått utskrivet har varken funkat eller gjort saken bara värre förutom mina stilnocts som förtillfället är slut.

Glömde att tillägga att jag även lider utav ADHD & Borderline.

Mjo... Det jag gjorde var följande.

1. Jag flyttade hem till min morsa med cirka 2-4mil till närmsta stad och 1 mil till närmsta lilla samhälle med en affär... (Hon bor förövrigt på landet, mycket skog här med och man kan verkligen bara "försvinna")

2. Jag isolerade mig totalt från alla människor och började träna kondition "hemma träning" medans jag gick på mitt egenutvecklade "rehab" där jag bröt mig fri från min depression och suget efter drogerna. (Morsan betalade mat och skit för mig under hela denna period)

3. Under tiden för att inte förlora all social förmåga och hålla min hjärna igång började jag spela onlinespel MMO Främst Rift och liknande. (Tränade fortfarande aktivt och flitigt flera gånger i veckan även under denna perioden).

4. Efter cirka 6-8 månader kände jag mig normal igen, jag raderade alla MMO spel från min dator och tog kontakt med min vänner igen och återupprättade den sociala biten.

5. Tog kontakt med arbetsförmedlingen och började söka jobb, för att få en "inkomst" (Alfa/A-kassa eller vafan det heter) nu när jag återigen tagit steget ut i verkligheten igen.

6. Sökte in till högskola och väntar fortfarande på svar.

7. Mår fortfarande som en kung och har aldrig känt mig så självsäker och stark någonsin.
(Dock så mår jag dåligt och får kväljningar varje gång jag ser "tabletter" oavsett ifall det är Alvedon eller vanliga koffein piller beror på mitt tidigare "tablettknarkande" antar jag)...

De va typ min väg tillbaka, litar heller inte på läkare och psykvård så kändes bättre att "fixa" det själv.
Senast redigerad av fiddan090 2012-05-07 kl. 17:12.
Citera
2012-05-07, 17:10
Medlem
104procents avatar
Citat:
Tyvärr har jag inget bra svår då jag ställt mig samma fråga tusen gånger. Mitt råd är dock att använd benso, men med måtta och var observant för tolerans och beroende.
Okej, jag är väldigt färsk inom benzo fronten, har kanske käkat xanor någon gång och druckit sprit lixom och inte gillat de för jag inte minns någonting. men med valium minns jag och som sagt, jag kan äta det och fortfarande va normal och inte flöddrad, flöddrad vill jag inte bli bara MIG SJÄLV. har du bra erfarenheter utav detta? isf kanske vi kan snacka lite i pm eller nått om du har tid?
Citera
2012-05-07, 17:15
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Okej, jag är väldigt färsk inom benzo fronten, har kanske käkat xanor någon gång och druckit sprit lixom och inte gillat de för jag inte minns någonting. men med valium minns jag och som sagt, jag kan äta det och fortfarande va normal och inte flöddrad, flöddrad vill jag inte bli bara MIG SJÄLV. har du bra erfarenheter utav detta? isf kanske vi kan snacka lite i pm eller nått om du har tid?
Javisst, vi kan snacka, men just nu hinner jag inte, jag ska iväg om en stund. Jag har både bra och dåliga erfarenheter av benso. Tycker inte man ska slå bort den helt bara för att den kan vara ett helvete under vissa omständigheter. Används den rätt, och om den verkligen behövs, är den bra.
Citera
2012-05-07, 17:21
Medlem
104procents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiddan090
Mjo... Det jag gjorde var följande.

1. Jag flyttade hem till min morsa (Hon bor förövrigt på landet, mycket skog här med och man kan verkligen bara "försvinna") med långt cirka 2-4mil till närmsta stad där man kan "fixa" saker och ha "kul"...

2. Jag isolerade mig totalt från alla människor och började träna kondition "hemma träning" medans jag gick på mitt egenutvecklade "rehab" där jag bröt mig fri från min depression och suget efter drogerna. (Morsan betalade mat och skit för mig under hela denna period)

3. Under tiden för att inte förlora all social förmåga och hålla min hjärna igång började jag spela onlinespel MMO Främst Rift och liknande. (Tränade fortfarande aktivt och flitigt flera gånger i veckan även under denna perioden).

4. Efter cirka 6-8 månader kände jag mig normal igen, jag raderade alla MMO spel från min dator och tog kontakt med min vänner igen och återupprättade den sociala biten.

5. Tog kontakt med arbetsförmedlingen och började söka jobb, för att få en "inkomst" (Alfa/A-kassa eller vafan det heter) nu när jag återigen tagit steget ut i verkligheten igen.

6. Sökte in till högskola och väntar fortfarande på svar.

7. Mår fortfarande som en kung och har aldrig känt mig så självsäker och stark någonsin.
(Dock så mår jag dåligt och får kväljningar varje gång jag ser "tabletter" oavsett ifall det är Alvedon eller vanliga koffein piller beror på mitt tidigare "tablettknarkande" antar jag)...

De va typ min väg tillbaka, litar heller inte på läkare och psykvård så kändes bättre att "fixa" det själv.

Låter som en väldigt lång och jobbig process och jag känner att ja stått ut med tillräckligt nu, jag vill bara må bra, jag orkar helt enkelt inte mer.. Jag har varit drogfri innan i 1år och gjorde ungefär samma process som dig, men ångesten satt kvar endå, och har skavt sen jag va 14 kanske, och bara blivit värre och värre och nu när jag fick den goa känslan till mitt gamla ja igen så vill jag bara tillbaka.
Citera
2012-05-07, 19:42
Medlem
Falu-Korvs avatar
Har du prövat medicinera mot din ADHD med t. ex. concerta?
Det du beskriver med att du blir "dig själv" med benzo, brukar ju vara fallet med ADHD personer som tar concerta... "Bruset" försvinner liksom...
Citera
2012-05-07, 20:37
Medlem
Citat:

Släpp taget om "ditt gamla jag" och se framåt. Acceptera den du är just nu. Kämpa inte emot.

Lär dig att se framåt istället för att gå runt och tänka på ditt förflutna.
Citera
2012-05-07, 20:47
Medlem
104procents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falu-Korv
Har du prövat medicinera mot din ADHD med t. ex. concerta?
Det du beskriver med att du blir "dig själv" med benzo, brukar ju vara fallet med ADHD personer som tar concerta... "Bruset" försvinner liksom...
Har väldigt mild adhd, när jag tar concerta blir jag bara lugn och tappar helt och hållet respekten för mig själv blir en fet jävla tönt helt enkelt, vågar inte säga ifrån osvosv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in