2012-05-07, 13:23
Medlem
svantarn88s avatar
En expertundersökning från nationella drogövervakningscentralen som är en del av EU:s drogmyndighet EMCDDA:s informationsnätverk Reitox:

Citat:
Att odla cannabis hemma tros vara betydligt vanligare om tio år. Enligt experterna är det möjligt att cannabislagstiftningen kommer att luckras upp.

I undersökningen kommer experterna fram till att även MDPV, kokain och övrig medicinskt missbruk kommer att öka.

http://www.ot.fi/Story/?linkID=196388

Blir droger vanligare och vanligare i Sverige?
Citera
2012-05-07, 13:55
Medlem
Struisvogels avatar
Jag tror absolut droger blir vanligare och vanligare, i dagens samhälle kan man köpa droger enkelt via internet och jag tror folk pratar med öppet om det än tidigare. Sen kan man även få tag på information på internet som gör att man kan bruka droger med en viss förståelse för vad som händer med kroppen/hjärnan. Detta tror jag kan leda till att man kan bruka med mer respekt för drogerna. Problemet är väl alla nya droger som skapas för att det kan vara lagliga. Jag skulle vilja säga att det är ett mindre problem att ta speed, koks, mdma istället för nya RC då vi vet mycket om de klassiska drogerna och vad det får för konsekvenser.

Nu är ju dock detta i cannabis delen och på den frågan stämmer det ju lika bra där, bättre med cb än spice... Nu vet jag dock inte mycket om spice då jag inte röker det själv.

Att knarka behöver inte vara dåligt, man lär sig nya saker om sig själv, kan få ett äventyr, kan ta relationer till nya nivåer. Men man får aldrig glömma att det finns konsekvenser som kan leda till mycket misär.

Mitt tips från mig till er är att lägga ner alkoholen, röka en spliff ibland och vill ni festa så är mdma en bra lösning om man inte tar det för ofta.
Citera
2012-05-07, 14:01
Medlem
Om någon tittade på den där debatten mellan motståndaren, kommer inte på namnet, men han log som fan i slutet (äcklig), och Magnus linton så säger ju motståndaren något om att de har ett stort samarbete med EU när det kommer till droger, hur mycket sanning är det i detta egentligen? han måste ju rent av ha ljugit med tanke på detta.
Citera
2012-05-08, 23:28
Medlem
Tror klart att det blir vanligare med droger. Generationsskiftet är tydligt - research chemicals och receptbelagda mediciner har ett bruksvärde i en allt mer sysslolös vardag utan sysselsättning som svensson.

Här måste det hustlas för att få allt att gå runt ... ingen får ju ens chansen att visa vad hon går för. Söka bidrag och slava efter torgets krav, eller plugga meningslösa kurser för att få pengar till uppehälle. Eller att sälja sig själv och sin mor billigt.

Vilka vill sen betala stort för skräp, som inte ens väger upp till den lovade vikten och kvaliteten? Bush och grit, klet och bank - att bli blåst på upplevelsen och rånad på samma gång är numer vardag. Därmed blir också cannabisodling i hemmen allt vanligare ... bättre koll på vad som produceras. En hobby som ger utväxling i mental anda såsom kroppslig vård.

Att sitta på parkbänken och supa sig redig är ett steg bort för många - men vissa fyller på platserna. Det är ändå mer accepterat att festa järnet ett par tre dagar i veckan, vara på lokal och salongsberusa sig - toppa med piller och pulver, piffa en puff eller två. Blandbruk är allmänt utbrett ... men kvittot kvarstår och brevet kommer på posten, förr eller senare.

Men lagstiftningen kommer att vara fortsatt i ett låst läge - folket är så hjärntvättat av vilseledande propaganda sen många generationer tillbaks. Lättare blir det att dra utomlands ... men även där är de heliga partierna motståndare till allt som kan lätta upp sinnena.

Valen är våra egna och vad vi vill göra. Att sen den nitiska snuten söker sin spänning med att jaga den enarmade och den enskilde - är bara sorgligt. Vad har de som sitter på finstolarna för insikt i hur det är att leva på andra plan än de själva har krattat eller knullat sig till?
Citera
2012-05-08, 23:30
Moderator
kvm3s avatar
Eftersom tråden inte enbart handlar om cannabis flyttas den till ÖD.

Cannabis i media > Övriga droger

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in