2012-05-07, 12:56
Medlem
Hej!

Det är så här att jag igår satt och skrev på ett skolarbete. När jag var klar döpte jag dokumentet till E.H
Idag när jag skulle öppna dokumentet och fortsätta skriva står det att dokumentet har blivit en H-fil (.H) och bara kan öppnas i wordpad. Vilket jag gjorde och då kom det bara upp en massa random tecken. Jag har förstått att .H tydligen är ett filtyp, vilket jag inte visste när jag döpte mitt dokument från första början.

Min fråga är nu, kan jag ändra på detta? Går det att ändra tillbaka filtypen till .odt? (använder openoffice).

Snälla säg att det går för jag orkar inte sitta och skriva om allting som jag skrev igår :/

/B
Citera
2012-05-07, 13:39
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blubzz
Hej!

Det är så här att jag igår satt och skrev på ett skolarbete. När jag var klar döpte jag dokumentet till E.H
Idag när jag skulle öppna dokumentet och fortsätta skriva står det att dokumentet har blivit en H-fil (.H) och bara kan öppnas i wordpad. Vilket jag gjorde och då kom det bara upp en massa random tecken. Jag har förstått att .H tydligen är ett filtyp, vilket jag inte visste när jag döpte mitt dokument från första början.

Min fråga är nu, kan jag ändra på detta? Går det att ändra tillbaka filtypen till .odt? (använder openoffice).

Snälla säg att det går för jag orkar inte sitta och skriva om allting som jag skrev igår :/

/B
Högerklicka på den, välj byt namn, ta bort h och döp den till vaddennuheter.odt så borde det ordna sej?
Citera
2012-05-07, 13:43
Medlem
Jag har testat det. Det funkade inte.

/B
Citera
2012-05-07, 14:18
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blubzz
Jag har testat det. Det funkade inte.

/B
Har du "visa filändelser" iklickat då så att du ser vad den heter egentligen?

Btw så borde du kunna göra på det jobbigare sättet med. Öppna open office eller vad du nu kör, välj öppna fil och ställ in den på att visa alla filer(och inte bara odt) så borde du kunna öppna och spara om din fil på det sättet.
Citera
2012-05-07, 14:29
Medlem
Det funkade med det "jobbiga" sättet. Tack så mycket för hjälpen! Du har räddat min dag

/B
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in