2012-05-06, 22:28
Medlem
Tjena, jag har nyligen köpt absolut torr från apoteket, den hjälper i drygt 2 dagar, då jag har kraftiga svettningar i armhålorna. Den skall motverka svett i upp till 7 dagar, men det är inte det som är det stora problemet, problemet är det att när jag har applicerat absolut torr före sänggående så somnar ungefär 4 timmar efter jag går och lägger mig p.g.a att det kliar och gör så in i helvete ont för att huden blir irriterad av den.. Dagen efter är jag röd som en kräfta vid armhålorna..
Händer det här någon annan?
Vad gjorde ni isf?
Kan man köpa någon salva för detta?
Vad ska jag göra?

Om tråden blev felplacerad, vänligen flytta den rätt, tack på förhand!
Citera
2012-05-06, 22:35
Medlem
Miss.Aliens avatar
Är den parfymerad? Kan vara att du är allergisk :O

Hittade denna information på produktens hemsida:

Jag upplever att Absolut Torr svider och kliar på huden, vad beror det på?

Absolut Torr innehåller aluminiumklorid, vilket i kontakt med fukt kan ge sveda, klåda och stickningar i huden. Besvären beror alltså oftast på att huden inte har varit helt torr vid appliceringen. Var därför noga med att torka huden väl före användning. Torka med handduk och låt lufttorka. Besvären är i regel övergående, i annat fall: tvätta bort Absolut Torr och gör ett nytt försök nästa kväll. Om huden blivit röd och irriterad kan man stryka på en mjukgörande kräm eller vid svårare besvär en receptfri hydrokortisonkräm. Om irritation kvarstår, avbryt användningen av Absolut Torr.

http://www.absoluttorr.nu/absolut-torr-fragor-svar.html
Senast redigerad av Miss.Alien 2012-05-06 kl. 22:38.
Citera
2012-05-06, 22:50
Medlem
Citat:
Är den parfymerad? Kan vara att du är allergisk :O

Hittade denna information på produktens hemsida

Jag upplever att Absolut Torr svider och kliar på huden, vad beror det på?

Absolut Torr innehåller aluminiumklorid, vilket i kontakt med fukt kan ge sveda, klåda och stickningar i huden. Besvären beror alltså oftast på att huden inte har varit helt torr vid appliceringen. Var därför noga med att torka huden väl före användning. Torka med handduk och låt lufttorka. Besvären är i regel övergående, i annat fall: tvätta bort Absolut Torr och gör ett nytt försök nästa kväll. Om huden blivit röd och irriterad kan man stryka på en mjukgörande kräm eller vid svårare besvär en receptfri hydrokortisonkräm. Om irritation kvarstår, avbryt användningen av Absolut Torr.

http://www.absoluttorr.nu/absolut-torr-fragor-svar.html

Jag är 100 % torr under armhålorna där jag applicerar absolut torr, luft torkar och torkar med handuk.. Den är operfymerad så det är inte att jag är allargisk mot det heller, jag får väl köpa krämen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in