2012-05-06, 21:58
Medlem
Dreamos avatar
Hej!

Efter att ha sett på lite reviews och fått äckligt sköna flashbacks från gamla W-tider ville jag helt enkelt installera Windows 7 på min iMac (en av dem nyaste modellerna?). När jag installerat BootCamp (eller vad man nu kallar det), så installerade jag Windows 7. Precis som om jag hade gjort det på en PC (utan att köra över allt på mitt existerande OSX).

Nu kommer dock det "stora" problemet. Jag kommer varken åt internet, eller möjligheten att installera drivrutiner. Inte heller får jag tag på OSX, som jag trodde skulle finnas i någon slags BOOT-meny. Någon som vet hur man löser detta på lättaste sätt?

Äsch, jag är rätt kass på datorer och borde inte hålla på med sånt här..
Citera
2012-05-06, 22:01
Medlem
Snabbt svar är att jag har för mig att man håller in Option knappen (står "alt" på tror jag) när du sätter på datorn, där kommer man åt en boot-meny. Testa det.

Varför Windows krånglar är en lite klurigare fråga
Citera
2012-05-06, 22:04
Medlem
Dreamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orenda
Snabbt svar är att jag har för mig att man håller in Option knappen (står "alt" på tror jag) när du sätter på datorn, där kommer man åt en boot-meny. Testa det.

Varför Windows krånglar är en lite klurigare fråga

Tack så mycket för det snabba svaret. Din lösning fungerade perfekt!

Nu gäller det bara att klura ut hur man ska fixa ordning Windows.
Citera
2012-05-06, 22:12
Medlem
Bra att det fungerade! Om jag minns det hela rätt (hjälpte en kompis en gång) så behövde man använda bootcamp även i Windows. Tror du kör CD-skivan i Windows så hjälper den till att installera diverse drivrutiner.
Citera
2012-05-06, 22:15
Medlem
ei96byods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamo
Tack så mycket för det snabba svaret. Din lösning fungerade perfekt!

Nu gäller det bara att klura ut hur man ska fixa ordning Windows.

Kör igång bootcamp assistant igen i Mac OS X, och följ instruktionerna för att skapa en drivrutinsdisk. Du behöver en tom usb-sticka eller brännbar CD/DVD-skiva.

När drivrutinsdisken är klar startar du om i Windows igen och kör igång drivrutinsinstallationen. Efter det skall allting fungera.
Citera
2012-05-06, 22:22
Medlem
Dreamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ei96byod
Kör igång bootcamp assistant igen i Mac OS X, och följ instruktionerna för att skapa en drivrutinsdisk. Du behöver en tom usb-sticka eller brännbar CD/DVD-skiva.

När drivrutinsdisken är klar startar du om i Windows igen och kör igång drivrutinsinstallationen. Efter det skall allting fungera.

Tack för informationen. Gjorde precis det du skrev och det fungerar nu pefekt (förutom att ljudet verkar vara brusigt).

Glömde läsa allt innan jag klickade mig vidare förut..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in