Hejsan Flashback!
Det är så att jag har haft mina sparpengar på ett sparkonto i ungefär ett halvår, med en årsränta på 3,35% med insättningsgaranti osv. Som jag tyckte var bra! Men jag upplever att det är alldeles för dålig avkastning på mitt kapital, så jag har tagit ut dem och funderar på att spara på andra sätt.
Jag har för tillfället 60.000 som jag ska placera, jag kommer även sätta in ungefär 10K i månaden.
Det jag behöver hjälp med av er är att fundera ut vad jag ska använda för sparform!
Jag funderar på följande:
1. Trustbuddy: Dom ger en årlig avkastning på minst 12%. Verkar vara professionella, börsnoterade osv. Men känner mig fortfarande inte trygg i deras sparalternativ. Risken är relativt liten men jag är fortfarande lite skeptisk. Vad tycker ni om det?
2. Aktier: Har kollat lite på aktiemarknaden och man skulle kunna investera i OMX eller Zero eller något liknande. De har historiskt sett haft en bra avkastning. Känner mig dock väldigt skeptisk till det alternativet också.
Det är vad jag har funderat mesta på. Vad tycker ni att jag ska göra? Jag skulle kunna dela upp beloppet för att minska risken. Dock känner jag att jag har lite för lite kapital för att börja dela upp det.
Hur tycker ni att jag ska göra? Har ni några tips?
Tack på förhand.