36 673 besökare online
858 325 medlemmar • 45 874 288 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Kultur & Media > Medier och journalistik
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Straybullet
Medlem
Straybullets avatar
Jag gillar verkligen "Dagens händelse". Omåttligt intressant, sanna mina ord.

Dagens Datum heter det förstås. Pisk och prygel borde jag ha för att jag inte kommer ihåg sådana här elementära ting.

Kontakt: Stenkil.Eriksson@realisten.se
Arminius - Litteratur för radikaler och fritänkare, Tidningen Realisten, Svenskarnas parti
Senast redigerad av Straybullet 2013-02-03 kl. 16:57.

popeondope
Medlem
popeondopes avatar
Riktigt bra med den nya historiasatsningen. Blir lite som en julkalender, en ny spännande grej man måste titta på varje morgon.

M.Saxlind
Medlem
M.Saxlinds avatar
Tittar man på den högra sidan på Nordfront nu verkar det som att insamlingen till en server gick hem på runt två veckor. Riktigt bra!

25December
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Tittar man på den högra sidan på Nordfront nu verkar det som att insamlingen till en server gick hem på runt två veckor. Riktigt bra!
Tog bara tio dagar. Riktigt kul att folk kan tänka sig att donera till er och inte bara sitta och läsa gratis.

Raduki
Medlem
Varför fick jag ett flygblad från nordfront.se i min brevlåda? Finns det någon logisk anledning till detta eller är det bara random?

Ge fan i det i fortsättningen era jävla nötter.

25December
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raduki
Varför fick jag ett flygblad från nordfront.se i min brevlåda? Finns det någon logisk anledning till detta eller är det bara random?

De har väl delat ut flygblad i det område antagligen.

M.Saxlind
Medlem
M.Saxlinds avatar
Citat:

Om du skriver ut namn och adress här så kanske någon kan sätta upp dig på listan över idioter man inte behöver slösa flygblad på

Angående varför du fick flygblad i brevlådan skulle jag tippa på att några aktivister från Svenska motståndsrörelsen delat ut flygblad till alla hushåll i området du bor i. Det är alltså inte specifikt riktat mot dig.

Fick du förresten ett flygblad om massinvandringen eller de nya "Befria dig"-flygbladen? Och varför vill du inte ha flygblad?

Raduki
Medlem
Citat:
Om du skriver ut namn och adress här så kanske någon kan sätta upp dig på listan över idioter man inte behöver slösa flygblad på

Angående varför du fick flygblad i brevlådan skulle jag tippa på att några aktivister från Svenska motståndsrörelsen delat ut flygblad till alla hushåll i området du bor i. Det är alltså inte specifikt riktat mot dig.

Fick du förresten ett flygblad om massinvandringen eller de nya "Befria dig"-flygbladen? Och varför vill du inte ha flygblad?
Jo, men de jag har pratat med i mitt område har inte fått några flygblad, därför kände jag mig utvald på något vis.

"Massinvandringen" handlade det om. Och varför jag inte vill ha flygblad? Jo, för att jag är intelligent nog att kunna få egna politiska åsikter som inte är baserade på förtryck och hat. Ja, jag kan erkänna att Sveriges nuvarande invandringspolitik är ur vissa aspekter vårdslös, men jag behöver inte er politiska propaganda i nynazistiskt tänk för att kunna förstå detta, och jag tror att många tänker som jag.

Jag sätter upp en lapp där det står "Ingen politisk propaganda" på min brevlåda istället, och det borde förhoppningsvis räcka.

M.Saxlind
Medlem
M.Saxlinds avatar
Citat:
Jo, men de jag har pratat med i mitt område har inte fått några flygblad, därför kände jag mig utvald på något vis.
Ok, men jag tror nog inte att du inte blivit specifikt utvald och det är nog ändå många andra som också har fått flygblad där du bor.
Citat:
"Massinvandringen" handlade det om. Och varför jag inte vill ha flygblad? Jo, för att jag är intelligent nog att kunna få egna politiska åsikter som inte är baserade på förtryck och hat.
Vad är det här för skitsnack? Om du nu är så smart borde det väl omöjligen kunna göra någon skada att läsa ett litet flygblad? Eller är du rädd för information? Tittar du inte på TV heller? För via TV:n tvångsmatas du garanterat av mer raffinerad propaganda än vad som kan förmedlas via ett flygblad. Och på vilket sätt var flygbladets åsikter "baserade på förtryck och hat"?

Simon Lindberg skrev väldigt nyligen på just Nordfront en artikel om vilka som egentligen är hjärntvättade: http://www.nordfront.se/vem-ar-hjarntvattad.smr

Kan du svara på frågorna han ställer i artikeln? Hittills verkar ingen "antirasist" ha kunnat göra det.
Citat:
Ja, jag kan erkänna att Sveriges nuvarande invandringspolitik är ur vissa aspekter vårdslös, men jag behöver inte er politiska propaganda i nynazistiskt tänk för att kunna förstå detta, och jag tror att många tänker som jag.
Fast samtidigt är det ju på tok för många som tycker att Sveriges invandringspolitik är bra, så du får ju sluta vara så egoistisk och börja tänka lite på de obildade personer vi måste förklara detta för.
Citat:
Jag sätter upp en lapp där det står "Ingen politisk propaganda" på min brevlåda istället, och det borde förhoppningsvis räcka.
Om du har tur kanske det räcker.

Raduki
Medlem
Citat:
Vad är det här för skitsnack? Om du nu är så smart borde det väl omöjligen kunna göra någon skada att läsa ett litet flygblad? Eller är du rädd för information? Tittar du inte på TV heller? För via TV:n tvångsmatas du garanterat av mer raffinerad propaganda än vad som kan förmedlas via ett flygblad. Och på vilket sätt var flygbladets åsikter "baserade på förtryck och hat"?

Simon Lindberg skrev väldigt nyligen på just Nordfront en artikel om vilka som egentligen är hjärntvättade: http://www.nordfront.se/vem-ar-hjarntvattad.smr
Bara för att jag inte gillar det som ni förespråkar behöver inte det betyda att jag är en hjärntvättad Svensson som använder svenska medier som källa. Jag tittar på TV ungefär 3 gånger om året, bokstavligt talat. Läser svenska tidningar gör jag ibland för att få ett humm om vad som försiggår runtomkring. Ser jag någonting i en tidning som jag vill veta mer om så letar jag upp så många källor jag kan och bildar MIN EGEN uppfattning om det.

Jag är inte rädd för information, men känner mig på gränsen till kränkt för att få flygbrev från lågbegåvade människor som er själva. Jag vill inte kunna kopplas till er överhuvudtaget.

M.Saxlind
Medlem
M.Saxlinds avatar
Citat:
Bara för att jag inte gillar det som ni förespråkar behöver inte det betyda att jag är en hjärntvättad Svensson som använder svenska medier som källa. Jag tittar på TV ungefär 3 gånger om året, bokstavligt talat. Läser svenska tidningar gör jag ibland för att få ett humm om vad som försiggår runtomkring. Ser jag någonting i en tidning som jag vill veta mer om så letar jag upp så många källor jag kan och bildar MIN EGEN uppfattning om det.

Jag är inte rädd för information, men känner mig på gränsen till kränkt för att få flygbrev från lågbegåvade människor som er själva. Jag vill inte kunna kopplas till er överhuvudtaget.
Fast Motståndsrörelsen delar ju inte ut flygblad till sina egna anhängare, utan till helt obekanta personer (då det är från den gruppen man rekryterar nya sympatisörer). Lågbegåvad kan således idioten som tror att man blir "kopplad" till oss av att ha fått ett flygblad vara. Att du känner dig kränkt är mer pinsamt än något annat.

Över tusen personer följer numera MotståndsMedia på Youtube:

http://www.nordfront.se/tusen-anvand...pa-youtube.smr
http://www.youtube.com/user/Motstand...?feature=watch

25December
Medlem
25Decembers avatar
Kommer sidan upp snart eller?

Svara på ämne
Topp Dela »