Citat:
Ursprungligen postat av Kaffir
Förstår inte riktigt hur du menar med att HA´s namn skulle smutsas ner? Kan det blir mer urvattnat än vad det är i Sverige? Ett gäng halvfigurer, varav de flesta mobbats eller varit särlingar som barn. (endel text borttagen pga att inte ta för mycket plats)
Det jag menar är självklart att de länge har försökt tvätta sitt rykte (som i många andra länder) - "som några man inte inte bråkar med men som lämnat det fula våldet bakom sig"
Självklart finns ett stort mörkertal, men fula utpressningar har ju mer eller mindre blivit Bandidios kännetecken (orkar inte leta efter källa just nu, är väldigt trött).
Det jag mer tänkte på var att de gått över till smuggel av bla lågskattediesel, sprit, häleri etc, för att inte tala om svartbygget.
Visst drabbar det oskyldiga men att gå in på en fest med barn och halvt slå ihjäl folk är ju vedervärdigt!
Är som sagt ingen expert i ämnet och vill vänta på mer fakta innan jag uttalar mig mer. Vet inte mycket om MC-klubben som de attackerade och det känns som om det är mycket som saknas innan man kan få en bättre bild av det här.
Godnatt på er nu!