2012-05-06, 23:36
Medlem
dayms avatar
Så vad är hetaste motivet hittills? HA fick inte betalt när svinen skulle ha fest? Känns ju ändå jävligt glocalnet att gå lös på en helt icke-affilierad klubb.
Citera
2012-05-06, 23:38
Medlem
Stå på er Svineri MC!
Citera
2012-05-06, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Det är för svaga straff i Sverige. Sånt här slödder skulle buras in i spannet 5-15 år utan reducering. Vad få dom? Någon enstaka kanske några månader.
Grovt rån, grov misshandel. Dom får några år hela bunten!
Citera
2012-05-06, 23:41
Medlem
pacemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f1ttan
Bara spekulationer.....
Umgåtts en del med dom, dock inte helt insatt i saken. såg det bara och hörde vad dom skrek...
Vet att OMC går fetbort iaf.

Vad var det som skreks? Skrek de nagot om varfor de pucklade pa "svinen"?
Citera
2012-05-06, 23:45
Medlem
MedelLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xujk
Nu är jag inte mycket insatt, men som flera skriver att HA vill ha procentsats på en annans klubbs fest låter ju helt cp. Att dessutom attackera i sina västar??

Känns ju som att nästa steg är att ta skatt på bensinen hos de lokala mackarna för folk som tankar MCn.

Om det är som folk verkar tro här så sjönk HA i mina ögon nu, men vi kanske inte ska dra förhastade slutsatser.
Är helt på din linje i det här. Även om HA precis som övriga samhället blivit kulturberikat så är detta inte sådant de brukar göra. Men om det är de som ligger bakom så ska hela deras organisation sänkas OMGÅENDE med bastanta polisinsatser. De ska raderas från landets yta utan undantag.
Citera
2012-05-06, 23:54
Medlem
Xujks avatar
En tanke förresten, det kan inte vara så att de gamla bandidosanhängarna som senaste tiden försökt ta värvning i HA kan ha gjort det här? De var ju inblandade i Outlawsmisshandeln i Sthlm för ett tag sedan. Alla kanske inte fick straff?

Jag menar det luktar verkligen som ett brott som någon riktigt desperat skulle göra, eller en blatte-nolla (får nog räkna in adhd-svenskar med)... Vad har de att vinna om klubben slänger ut dem? Då står de ensamma med en hel drös fiender.

Oavsett så smutsas ju HAs namn ner rejält om det kör med "röd-vita"- västar (alltså fullvärdiga (?)). Låter inte genomtänkt.
Citera
2012-05-07, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xujk
Oavsett så smutsas ju HAs namn ner rejält om det kör med "röd-vita"- västar (alltså fullvärdiga (?)). Låter inte genomtänkt.

Förstår inte riktigt hur du menar med att HA´s namn skulle smutsas ner? Kan det blir mer urvattnat än vad det är i Sverige? Ett gäng halvfigurer, varav de flesta mobbats eller varit särlingar som barn.

Som nu tar igen detta genom att "medelsvensson" fått för sig att det är ett farligt gäng? Men detta endast i större grupper.

Jag är heligt trött på alla apskallar som romantiserar HA i tråd efter tråd. Som hela tiden försvarar dessa fjantar med: de gör aldrig någon civil något? Var har ni fått det ifrån? Dom skiter fullständigt i vem dom ger sig på. Bara det är någon som är svag nog att bli rädd för ett helt gäng som kommer.

Så att detta skulle vara någon sorts utopi, att man skulle ge sig på ett mindre gäng, som till synes ej är kriminella, är inget att förånas över. Men det känns lite tunnt ännu så länge i tråden. Ingen som en hittat namnet på apskallen från Öland?
Citera
2012-05-07, 01:10
Medlem
Xujks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffir
Förstår inte riktigt hur du menar med att HA´s namn skulle smutsas ner? Kan det blir mer urvattnat än vad det är i Sverige? Ett gäng halvfigurer, varav de flesta mobbats eller varit särlingar som barn. (endel text borttagen pga att inte ta för mycket plats)

Det jag menar är självklart att de länge har försökt tvätta sitt rykte (som i många andra länder) - "som några man inte inte bråkar med men som lämnat det fula våldet bakom sig"

Självklart finns ett stort mörkertal, men fula utpressningar har ju mer eller mindre blivit Bandidios kännetecken (orkar inte leta efter källa just nu, är väldigt trött).
Det jag mer tänkte på var att de gått över till smuggel av bla lågskattediesel, sprit, häleri etc, för att inte tala om svartbygget.
Visst drabbar det oskyldiga men att gå in på en fest med barn och halvt slå ihjäl folk är ju vedervärdigt!

Är som sagt ingen expert i ämnet och vill vänta på mer fakta innan jag uttalar mig mer. Vet inte mycket om MC-klubben som de attackerade och det känns som om det är mycket som saknas innan man kan få en bättre bild av det här.

Godnatt på er nu!
Citera
2012-05-07, 01:40
Medlem
Satan vad irriterad man blir!!
Ser jag en knutte med HA väst i sommar så får man ju hoppas att man inte slinter med ratten och kör över han med chevan, man kan ju få lackskador.
Hoppas det går att få fram namn på vilka som gjord detta.
Citera
2012-05-07, 07:43
Medlem
För jäkligt att kriminella mc-gäng ger sig på en klubb med vanliga familjefäder !! Mina tankar går till grabbarna med familjer i Svineri MC

Artikel om saken:
http://www.ostran.se/nyheter/Kalmar/...-flera-skadade
Citera
2012-05-07, 07:57
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chevy78
Satan vad irriterad man blir!!
Ser jag en knutte med HA väst i sommar så får man ju hoppas att man inte slinter med ratten och kör över han med chevan, man kan ju få lackskador.
Hoppas det går att få fram namn på vilka som gjord detta.

Dessa förvuxna bebisar verkar ju ha allt som kännetecknar syndromet "Homo Infantiles" IQ som en fiskmås, obefintlig aggressionströskel, förkärlek för att gå klädda i samma kläder precis som alla andra på dagis, tagit bort stödhjulet på sin trehjuling. Umgås bara i sin egen HI grupp, osv bara att fylla på.
Citera
2012-05-07, 08:09
Medlem
spacelord666s avatar
Tänk vad man skulle kunna åstadkomma med en "plagiatväst" och en handfull tokar som röjde runt och skaka om lite här och där,utan att åka fast givetvis.Lite off t. men ändå..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in