2012-05-06, 20:46
Medlem
Män mellan 20-60 anhållna för grovt rån, grov misshandel och grov skadegörelse.

Tänk att va så jävla misslyckad så att man måste slåss i flock för att få mat på bordet när man är 60 bast..

Nån som kan få fram namnen på dem?
Citera
2012-05-06, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallbrand
HA börjar förvandlas till vilken slödderklubb som helst, tidigare höll dom åteminstone uppe en bild av att vara mer "respektabla".

Ja, det här är ju en mycket låg form av kriminalitet - ingen finess, inget som kan inge respekt.
Svårt att tro att det ger speciellt mycket i kassan heller.
Knarklangning, rånkupper, ja till och med indrivningsverksamhet är coolare än detta.
De tycks ha helt tappat självrespekten och när det händer....ja.....pfffft, borta!
På den här vägen blir de ett skämt och ett hatat skämt därtill - visst, folk är rädda för dem men det finns en punkt där ilskan besegrar rädslan och när de dessutom visar på vilken låg nivå de står så kommer folk inte längre att vara lika rädda för dem.
Fantasilösa och odriftiga kriminella ägnar sig at den typen av brottslighet.
Med lite tur färgar den här händelsen allmänhetens syn på ALLA kriminella gäng.

Nu känner vi ju trots allt inte till hela historien så det kanske är lite tidigt att uttala sig men jag tror iaf att jag gjort min ståndpunkt klar.
Citera
2012-05-06, 21:03
Medlem
Man får hoppas att tönten som var omaskerad,får besök av nån inlejd storkukad psyksjuk ryss/balt.
Citera
2012-05-06, 21:22
Medlem
ärligt talat, hur kan man tro att detta skulle handla om pengar? vilka pengar skulle det vara?

skärp er

nej, jag tror helt klart att detta handlar om svineri medlemmarnas samröre med outlaws
Citera
2012-05-06, 21:23
Medlem
Varför försöker dessa små oskyldiga mc-klubbar att efterlikna 1% klubbarna i symbolik, stil och visst beteende? Kollar man in dessa töntar som kör omkring med bockskägg och västar som liknar HA's.
Att många bikers ser upp till dessa1% klubbar säger en hel del om hela bikersfären! Många tycker det är coolt när HA glider omkring på mc-mässor eller på klubbfester!

Jag förstår inte varför alla andra klubbar inte vänder dessa 1% klubbar ryggen? Det är inget att se upp till och att umgås med!
Skyll er själva när ni bjuder in dessa klubbar, det blir problem förr eller senare!

Se på er själva i spegeln, hur mogna är ni egentligen (alltså ni som försöker likna gubbarna i HA eller Bandidos?
Citera
2012-05-06, 21:26
Medlem
pacemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kranium123321
ärligt talat, hur kan man tro att detta skulle handla om pengar? vilka pengar skulle det vara?

skärp er

nej, jag tror helt klart att detta handlar om svineri medlemmarnas samröre med outlaws

Och hur yttrar sig detta "samrore"? Pa annat hall i traden havdas det ju bestamt att det inte finns nagra sadana kopplingar sa det vore ju intressant att fa saken utredd.
Citera
2012-05-06, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kranium123321

skärp er

Inget samröre finns/har funnits/kommer att finnas.
Min gissning är att nåt rw drägg har hört ett felaktigt rykte som detta ang OMC,
uppjagat pratat med de stora gossarna, eldat upp varandra.....
...BOOOM!¨

Att HA och OMC ligger i luven på varandra är ju ingen hemlighet.
I denna regionen finns varken eller, så området är högintressant för båda parter.
HA tror på det lösa ryktet (vilket inte stämmer) och vill mota Olle i grind sas.

Tyvärr drabbas nu ett helt vanligt svenssongäng av detta otroliga felsteg, med katastrofala följder.
Finns ingen pengabakgrund, ingen tidigare osämja eller något annat som kan påverka att detta skulle hända.

Bara ett rykte från någon idiot som inte förstår konsekvenserna, och om du läser här...jag hoppas du sover gott om nätterna nu....
Citera
2012-05-06, 21:51
Medlem
pacemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f1ttan
Inget samröre finns/har funnits/kommer att finnas.
Min gissning är att nåt rw drägg har hört ett felaktigt rykte som detta ang OMC,
uppjagat pratat med de stora gossarna, eldat upp varandra.....
...BOOOM!¨

Att HA och OMC ligger i luven på varandra är ju ingen hemlighet.
I denna regionen finns varken eller, så området är högintressant för båda parter.
HA tror på det lösa ryktet (vilket inte stämmer) och vill mota Olle i grind sas.

Tyvärr drabbas nu ett helt vanligt svenssongäng av detta otroliga felsteg, med katastrofala följder.
Finns ingen pengabakgrund, ingen tidigare osämja eller något annat som kan påverka att detta skulle hända.

Bara ett rykte från någon idiot som inte förstår konsekvenserna, och om du läser här...jag hoppas du sover gott om nätterna nu....

Har du nagon teori om hur detta felaktiga rykte har uppstatt?
Citera
2012-05-06, 21:58
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver-fur
Varför försöker dessa små oskyldiga mc-klubbar att efterlikna 1% klubbarna i symbolik, stil och visst beteende? Kollar man in dessa töntar som kör omkring med bockskägg och västar som liknar HA's.
Att många bikers ser upp till dessa1% klubbar säger en hel del om hela bikersfären! Många tycker det är coolt när HA glider omkring på mc-mässor eller på klubbfester!

Jag förstår inte varför alla andra klubbar inte vänder dessa 1% klubbar ryggen? Det är inget att se upp till och att umgås med!
Skyll er själva när ni bjuder in dessa klubbar, det blir problem förr eller senare!

Se på er själva i spegeln, hur mogna är ni egentligen (alltså ni som försöker likna gubbarna i HA eller Bandidos?

Fast alla MC-klubbar sen tidernas begynnelse har väl haft skägg och väst? Det är ju Easy rider romantiken som även den hederligt arbetande Svensson med hoj är influerad av.
Men som du säger finns det dock en massa slödder som ser upp till HA och motsvarande klubbar och inte bara softar till Robert Redford på TV i stället. Om just klubben i Kalmar har några 1% i sin flock har jag ingen aning om. Svårt att veta vad som ligger bakom det här.
Citera
2012-05-06, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paceman
Har du nagon teori om hur detta felaktiga rykte har uppstatt?

Nej.
Man kan ju misstänka nån full jävel som försöker spela viktig för sina vänner......
Pratar lite mer än vad som finns för att spä på bilden av sig som frän.
Sen ger det ena det andra, och slutet vet vi.
Citera
2012-05-06, 22:05
Medlem
1% mc-intresse och 99% sågspån kännetecknar dessa kriminella djävlar. Kan vi inte skicka ner drägget till Somalia?
Citera
2012-05-06, 22:05
Medlem
spacelord666s avatar
Är lite förvånad ändå att HA vill synas på detta sätt, dom brukar väl låta sina underhuggare sköta det åt dom, typ lowlife`s som blir stolta över att dom blir tillfrågade å dumma nog att offra sig för någon annans skull...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in