• 1
  • 2
2012-05-05, 20:48
Medlem
Koinonias avatar
Idag nr jag var ute och cyklade i Stadsskogen sg jag en livs levande varg bredvid vgen! Jag var p vg hem frn stan och cyklade p en av de strre och mer trafikerade stigarna i Stadsskogen.
r det vldigt ovanligt med varg mitt i Uppsala? Behver man oroa sig?
Citera
2012-05-05, 20:50
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Ja...det r ovanligt.
Men en varg siktades i utkanten av sunnersta i feb/mars, den sprang sen ver ekoln och vidare mot alsike.
Tydligen siktades en varg i blsta fr bara ngra dagar sen, s r det en varg och inte en hund du har sett s kanske det kan vara den.
Citera
2012-05-05, 21:01
Medlem
haresEars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koinonia
Idag nr jag var ute och cyklade i Stadsskogen sg jag en livs levande varg bredvid vgen! Jag var p vg hem frn stan och cyklade p en av de strre och mer trafikerade stigarna i Stadsskogen.
r det vldigt ovanligt med varg mitt i Uppsala? Behver man oroa sig?

Vad skall du oroa dig fr?
Citera
2012-05-05, 21:04
Medlem
Koinonias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Vad skall du oroa dig fr?
Att bli lynchad av vargen. Det r supermne i helgen!
Senast redigerad av Koinonia 2012-05-05 kl. 21:44.
Citera
2012-05-05, 21:16
Medlem
Du ska anmla till typ lnsstyrelsen eller polisen tror jag. min kollega sg en varg vid ulltuna fr tv veckor sen. En varg i stadsskogen r inte tillrckligt rdd fr mnniskor och kommer troligtvis flyttas/ddas..
Citera
2012-05-05, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fujativee
Du ska anmla till typ lnsstyrelsen eller polisen tror jag. min kollega sg en varg vid ulltuna fr tv veckor sen. En varg i stadsskogen r inte tillrckligt rdd fr mnniskor och kommer troligtvis flyttas/ddas..

just drfr ska man lta vargen vara ifred och inte anmla
Citera
2012-05-05, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackroses74

eller s r det faktiskt ngot fel p vargen. jag r ingen varghatare men i stadsskogen ska dom fan inte va..
Citera
2012-05-05, 22:26
Medlem
JaFastNejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackroses74

Nej, just drfr ska man hra av sig! Dr i nrheten fick bde skolor och dagis och ven mycket mnniskor i rrelse. Hellre f vargen flyttad n att ngon mnniska blir skadad? Risken finns ven att vargen blir skadad om den blir chockad/frvirrad och hamnar vid bilvg osv, s fr allas bsta ska man hra av sig om man ser varg p sna hr platser!
Citera
2012-05-05, 22:32
Medlem
Jag tror du trollar, med tanke p det du skrev om fullmne.

Har du fotat den mjligen eller ngot? Har du fler vittnen som sg den?

Det kan mycket vl vara en hund, de flesta vargobsar r s vitt jag frsttt egentligen bara hundar som ickekunniga personer trott varit varg.

/A.P
Citera
2012-05-05, 23:00
Medlem
Koinonias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonympseudonym
Jag tror du trollar, med tanke p det du skrev om fullmne.

Har du fotat den mjligen eller ngot? Har du fler vittnen som sg den?

Det kan mycket vl vara en hund, de flesta vargobsar r s vitt jag frsttt egentligen bara hundar som ickekunniga personer trott varit varg.

/A.P
Trolleri sysslar jag inte med. Jag vgade inte stanna och titta nrmare p vargen som traskade vid sidan om vgen/stigen (Kbostigen) och hade ingen strre lust med det heller.

Jag bor precis vid Stadsskogen s jag r van vid rdjur, harar och till och med en och annan rv, men en varg bakom huset knns ju inte bra alls, ven om jag har hrt att de inte ska vara farliga fr mnniskor. Sen finns det ju massa husdjur i vart och varannat hus hr. Det blir nog att jag kontaktar nn myndighet om detta imorgon.
Citera
2012-05-05, 23:17
Medlem
Shankss avatar
Om det nu r en varg s r det ju bara ett resultat av politiska beslut. Den br vl f leva dr? Vargen r vl inte farligare fr Uppsalas befolkning n fr Vrmlands befolkning?
Citera
2012-05-05, 23:19
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanks
Om det nu r en varg s r det ju bara ett resultat av politiska beslut. Den br vl f leva dr? Vargen r vl inte farligare fr Uppsalas befolkning n fr Vrmlands befolkning?

Frutom att det nog r lite vl liten skog fr en varg att klara sig p
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in