2012-05-05, 19:02
Medlem
Pilsnerglass avatar
Har ni några grymma tips på fisket i Sthlm? Är det planterade sjöar som gäller? Vart finns dem?
Hur funkar flugfisket där?
Citera
2012-05-05, 19:22
Medlem
Strömmen vid slottet!
Inplanterade öringar, lax och annan vild fisk.
Inget fiskekort behövs.
Precis framför "strömpaträren" är det grunt nog att gå ut med vadarstövlar.
Citera
2012-05-05, 19:33
Medlem
Bajskatts avatar
Förlåt att jag lägger mg i men , ja strömmen är bra !

Men om man har bil och vill komma ut lite på landsbygden, vad är det då som gäller ?
Natursköna områden med bra fisk (gärna ädelfisk), inom en radie av 2-10 mil ?
Citera
2012-05-05, 19:33
Medlem
Sådanna ställen tipsar man inte om:)
Citera
2012-05-05, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskatt
Förlåt att jag lägger mg i men , ja strömmen är bra !

Men om man har bil och vill komma ut lite på landsbygden, vad är det då som gäller ?
Natursköna områden med bra fisk (gärna ädelfisk), inom en radie av 2-10 mil ?
Sandasjön vid Hellasgården ute i Nackareservatet. Går bra att köpa dagkort i vilket det ingår p-tillstånd till fiskeklubbens egna parkering (finns alltid plats). Kostar 120 kr/dygn för personer som inte är medlemmar i klubben som arrenderar sjön. Främst regnbåge men även bröding och röding förekommer. Sjön ligger en knapp kilometer från parkeringen.

http://www.esfk.se/sandasjon/
Citera
2012-05-07, 16:52
Medlem
Bajskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishNovelist
Sandasjön vid Hellasgården ute i Nackareservatet. Går bra att köpa dagkort i vilket det ingår p-tillstånd till fiskeklubbens egna parkering (finns alltid plats). Kostar 120 kr/dygn för personer som inte är medlemmar i klubben som arrenderar sjön. Främst regnbåge men även bröding och röding förekommer. Sjön ligger en knapp kilometer från parkeringen.

Tack !! Blir en utflykt dit snart !
Citera
2012-05-14, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskatt
Tack !! Blir en utflykt dit snart !
Det tycker jag.

Dagkort löses på plats (i närheten av parkeringen, vid "ladan") utan överinseende och du måste ha med dig jämna pengar i kontanter.
Citera
2012-05-18, 17:46
Medlem
Citat:
Det tycker jag.

Dagkort löses på plats (i närheten av parkeringen, vid "ladan") utan överinseende och du måste ha med dig jämna pengar i kontanter.
Får rätta mig själv lite här. Var ute idag och noterade att anordningen för att lösa dagkort i har flyttats upp till fiskeklubbens parkering.
Citera
2012-06-14, 17:39
Medlem
Pilsnerglass avatar
Citat:

Såg riktigt trevligt ut, ska nog också fara dit snart! Ligger ganska nära ändå. Har du/ni fått upp ngt trevligt där?

Btw, strömmen, är det inte jätte mycket folk där?
Citera
2012-06-14, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerglas
Såg riktigt trevligt ut, ska nog också fara dit snart! Ligger ganska nära ändå. Har du/ni fått upp ngt trevligt där?

Btw, strömmen, är det inte jätte mycket folk där?
I år har jag fått 3 eller 4 regnbågar där. Dom gjorde en utsättning på 150 kilo fisk den 4/6 så nu bör det gå bra att få napp där.

Kan även tipsa om Rudan (nedre) i Västerhaninge. Där sätter dom ut fisk ännu mer frekvent vad jag har hört, men där har jag aldrig fiskat själv bara varit på platsen. Det är gångavstånd från pendeltågsstationen vilket kan vara intressant för den icke bilburne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in