2012-05-05, 16:43
Medlem
neonguys avatar
När en närstående dog så tror jag den utlöste något som legat latent i kroppen. Har innan det hände känt lite apati, aptitlöshet, likgiltighet och ointresse inför det mesta m.m. Men när han dog så briserade det totalt och det spädde på allt. Nu har jag även börjat känna lite verk i kroppen, ångest osv.

Problemet är att jag inte har tid att gå till vården, få medicin å skit. Kan tänka mig att det kostar massa också. Jag har hela månaden fullbokad med det ena och det andra. Det är tentor och det är företagsverksamhet m.m.

Jag behöver bli frisk på egen hand snabbt, innan detta blir värre. Tips?
Citera
2012-05-05, 16:51
Medlem
Jag skulle vilja rekommendera en schemalagd dygnsrytm, där du inte har så mycket dötid att tänka, jag har varit deprimerad sen november och jag vet att ju mindre jag gör desto värre blir det, ångest över att man inte tagit promenader osv, tränar du något? tror det finns receptfri melatonin att köpa, något slags milt sömnmedel på apoteket. Se till att äta ordentligt, på regelbundna tider, kanske föra dagbok eller något? tänk att du iaf lever och det är det du har, man har bara sitt liv, tragiskt med människor som går bort, men at the end of the day är det everyday life.
Citera
2012-05-05, 18:12
Medlem
gå .till simhallen och simma i en timme ,prova det funkar bättre än alla depp medeciner i världen,
Citera
2012-05-05, 20:07
Medlem
Zoms avatar
Skulle personligen tro att snabbaste sättet att må bättre är att ta den hjälp som erbjuds. Visst, det kommer säkert vara tidskrävande, men det är nog bättre än att bara gå och må pissigt och vänta på att det ska bli bättre.
Citera
2012-05-07, 17:09
Medlem
neonguys avatar
Tack för alla tipsen.
Jag gjorde som så att jag vilade ordentligt under helgen och tänkte att jag inte vill bli beroende av vård eller medicin.
Verkar som kroppen lydde min vilja för jag mår lite bättre nu.
Hoppas det håller i sig.
Citera
2012-05-07, 17:17
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neonguy
Tack för alla tipsen.
Jag gjorde som så att jag vilade ordentligt under helgen och tänkte att jag inte vill bli beroende av vård eller medicin.
Verkar som kroppen lydde min vilja för jag mår lite bättre nu.
Hoppas det håller i sig.

Medicin kostar ungefär ingenting.
Citera
2012-05-07, 21:16
Medlem
christerys avatar
Har provat klara mig själv då jag har lite problem med läkare, poliser osv (social fobi tror jag det kallas, men inte så allvarlig variant i alla fall).

Men det är jäkligt svårt om du redan hamnat i en depression att själv "klättra ut". Jag tvingas nog ge mig denna gång, sömnproblemen och deppigheten har tagit över lite väl mycket - risken att jag får sparken snart är kanske överhängande och det gör det väl inte bättre.

Eller så tror jag bara det för jag ser allt från den mörka sidan, blir lätt så när man är deppad. Tvingat i mig lite mat efter några dagas fasta, nåja lite popcorn har väl slunkit ner.

Klart det går, men det är inte lätt om man tappat livslusten och initiativförmågan.
Citera
2012-05-08, 03:50
Medlem
kufits88s avatar
Det kan säkert gå att bli frisk på egen hand, men tålamod måste man nog ha i vilket fall för det här är inte något som fixar sig över en natt. Det är nog jävligt mycket enklare att i alla fall ha någon att snacka med går man och grubblar för sig själv kommer man inte långt, andras perspektiv kan göra mycket!
Citera
2012-05-09, 16:36
Medlem
Det är värt att prova det med magnesium. magnesium är mycket viktig vid depressioner och ångest och många vet inte, att de har magnessiumbrist, eftersom det inte går att kontrollera magnesium med vanliga blodprover. 2x300 mg per dag går bra, men inga -hydroxider eller -karbonater, eftersom de är värdelösa. Vit. B3, B5, folsyra, vit. C och vit. D är också viktiga.
Citera
2012-05-09, 16:43
Medlem
Zoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irit
Det är värt att prova det med magnesium. magnesium är mycket viktig vid depressioner och ångest och många vet inte, att de har magnessiumbrist, eftersom det inte går att kontrollera magnesium med vanliga blodprover. 2x300 mg per dag går bra, men inga -hydroxider eller -karbonater, eftersom de är värdelösa. Vit. B3, B5, folsyra, vit. C och vit. D är också viktiga.
Eller typ, ät mer spenat (innehåller också väldigt mycket magnesium).
Citera
2012-05-09, 16:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Långa promenader ute i naturen har också visat sig ha en läkande effekt.
Citera
2012-05-09, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irit
Ursäkta, jag skrev B5, det skall vara B6 i stället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in