2012-05-05, 16:32
Medlem
Cerises avatar
Jag har kpt broccoli och det r fullt med sm kryp i den, s jvla ckligt. Varfr bekmpar man inte de sm krypen? Frekommer i isbergssalladen ocks ibland. Brukar handla i vanliga matvarubutiker, man tycker inte att snt hr borde hnda.
Citera
2012-05-05, 17:02
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
Jag har kpt broccoli och det r fullt med sm kryp i den, s jvla ckligt. Varfr bekmpar man inte de sm krypen? Frekommer i isbergssalladen ocks ibland. Brukar handla i vanliga matvarubutiker, man tycker inte att snt hr borde hnda.

Mja, vill du ha DDT sprejat ver maten med lite andra roligheter eller sklja salladen innan du kkar?

Jag har ett land dr det surrar friskt, utan dom s skulle nog inte allt vxa som det ska. S jag sprutar inget.

r den (broccolin) frstrd s r det vl bara g tillbaka med broccolin och f en ny. Men nu vet du att den r relativt giftfri i alla fall.
Citera
2012-05-05, 17:09
Medlem
sklj den bara om den inte r rutten eller maskten om nu broccoli ens kan bli det ibland har jag hittat grna larver av modell strre det vill sga tv till tre centimeter lnga p ngon broccolibukett de flyter upp till ytan i kokande vatten har hnt ngon enstaka gng bara s kollar alltid extra noggrant i och med att jag ter den mesta broccolin r och helst slipper otrevliga icke veganska matincidenter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in