Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Och varför skrev du då att "arvssynden inte existerar"?
Måste man tillhöra en församling för att få säga att arvssynden inte existerar?

Citat:
Har vi utrett att arvssynden inte existerar för att du kort säger att den inte existerar? Spännande.
Det vet du väl vid det här laget att om jag säger att någonting är på ett visst sätt då är det så. Punkt slut!
Citat:
Spela inte dum, din fåniga lilla pajas. Du vet precis vad jag talar om. Men eftersom du tycker om att fåna dig så får jag klistra in det igen.:
Dina löjliga ad hominem-argument vinner du inga poäng på. Det roligaste som finns är att se hur ilskan tilltar hos ateister som inte kan få rätt hur mycket logik de än använder. Synd bara att man inte kan se hur röda de blir i ansiktet samtidigt.
Citat:
DETTA ska du kommentera.
Tror du att du är den enda som kan klippa och klistra? Jag har redan svarat på dina frågor. Här följer ett kollage:
Citat:
Enligt dig ligger det till på följande vis:
1. gud skapade den moraliska ondskan för att det var tvunget för att kunna skapa fri vilja, eftersom fri vilja inte kan existera utan just moralisk ondska
2. Du säger att det inte finns moralisk ondska i himlen
Här har vi en potentiell motsägelse, det är med andra ord enligt dig omöjligt för både ondska och fri vilja att existera samtidigt i himlen.
Ändå säger du att:
3. Det mycket väl kan finnas fri vilja i himlen
Detta, min lilla vän, kallas för att måla in sig i ett hörn. När man har gjort det kan man åtminstone vara klok nog att stå still.
1. gud skapade den moraliska ondskan för att det var tvunget för att kunna skapa fri vilja, eftersom fri vilja inte kan existera utan just moralisk ondska
2. Du säger att det inte finns moralisk ondska i himlen
Här har vi en potentiell motsägelse, det är med andra ord enligt dig omöjligt för både ondska och fri vilja att existera samtidigt i himlen.
Ändå säger du att:
3. Det mycket väl kan finnas fri vilja i himlen
Detta, min lilla vän, kallas för att måla in sig i ett hörn. När man har gjort det kan man åtminstone vara klok nog att stå still.
Citat:
Ursprungligen postat av providence
Jag har aldrig skrivit att det är omöjligt för både ondska och fri vilja att existera samtidigt i himlen. Jag skrev att det är omöjligt för den fria viljan att existera utan moralisk ondska på JORDEN. Återigen, vi har inte slagit fast att fri vilja existerar i himlen och därför är det onödigt att spekulera om vilka spelregler som gäller där.
Citat:
"Oh no he didnt...oh yes he did. Jag har misstänkt att du skulle skriva det ganska länge nu, men trodde faktiskt inte att du var så korkad.
Lyssna nu. Själva grundpremissen för varför gud skapade ondskan enligt dig var ju just för att den var nödvändig för den fria viljan. Om gud kan skapa himlen med fria vilja utan ondska, så kan han skapa jorden med fri vilja utan ondska. Han är ju för bövelen allsmäktig!
Annars kokar ditt argument ner till:
"gud skapade ondska på jorden för att få fri vilja till jorden, eftersom han skapade jorden så den kräver ondska för att få fri vilja"
A.K.A Cirkelargument. "
Lyssna nu. Själva grundpremissen för varför gud skapade ondskan enligt dig var ju just för att den var nödvändig för den fria viljan. Om gud kan skapa himlen med fria vilja utan ondska, så kan han skapa jorden med fri vilja utan ondska. Han är ju för bövelen allsmäktig!
Annars kokar ditt argument ner till:
"gud skapade ondska på jorden för att få fri vilja till jorden, eftersom han skapade jorden så den kräver ondska för att få fri vilja"
A.K.A Cirkelargument. "
Citat:
Har du misstänkt att jag skulle skriva det ganska länge nu?? Var har du varit? Inte i den här tråden i alla fall. Om du hade varit närvarande hade du känt till att jag i flera inlägg har skrivit att vi inte har slagit fast om fri vilja existerar i himlen. Varför spekulera om det då?
Citat:
Jag visste att oavsett så hade du tokfel, så det var bara en fråga om hur korkad du var. Nu vet jag.
Vad sägs om att nu faktiskt bemöta det faktum att jag hittat en motsägelse i din teologi?
Vad sägs om att nu faktiskt bemöta det faktum att jag hittat en motsägelse i din teologi?
Citat:
Vad är det för motsägelse? Ställ gärna tydliga frågor så jag vet vad jag ska svara på.
Citat:
Spela inte dum, din fåniga lilla pajas. Du vet precis vad jag talar om. Men eftersom du tycker om att fåna dig så får jag klistra in det igen.:
Och där står vi just nu... Men bara för att förtydliga ännu en gång... Vi har ju trots allt med en ateist att göra här:
Vi har inte slagit fast om den fria viljan överhuvudtaget existerar i himlen och därför är det onödigt att spekulera om de spelregler som krävs för att den fria viljan skall kunna existera eller inte existera i himlen! Capice?
Citat:
Spelar du dum nu, eller är du så här korkad?
Då vill jag ställa en annan fråga: Är du alltid så här trögfattad eller är du bara en vanlig stackars ateist?