Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Så är det en annan maträtt ja. Svenskar äter inte bara köttbullar med brunsås och potatis om du nu trodde det.
Kritik riktades också mot svenska ungdomars kunskaper i matlagning. Då jag själv varit utbytesstudent och bott med utbytesstudenter i flera år så kan jag säga att ungdomar i andra länder minst lika sällan imponerar i köket. Detta känns som ytterligare en i mängden av alla "klaga på allt svenskt"-trådar.
Jag bodde i studentkorridor under många år och upplevde att de som var sämst på matlagning var tjejer/kvinnor från sydeuropa och öststaterna. Dock fanns det givetvis gott om undantag ochså. Italienska tjejer var i särklass. Dom åt knappt någonting, och när dom väl åt kunde det bli lite kokta skärbönor, garnerade med lite flingsalt och lite olivolja på.
Många av dom kunde faktiskt inte ens koka vatten på rätt sätt. Dom tog jämt den allra minsta pyttekastrullen och placerade den på allra största plattan...
Givetvis var det enormt psykande, men jag höll tyst för husfridens skull.
Dock ska man komma ihåg att många av dessa kom direkt hemifrån. Exempelvis unga människor från Indien, Bangladesh och i det området av världen, bor man hemma hos föräldrarna fram till man gifter sig.