Citat:
Ursprungligen postat av Dredden
Nu kommer vi in i lite av min fundering över vad t.ex ,Thailändare som exempel. Är man uppvuxen med ett kryddstarkt kök kan man då gilla stuvade morötter, paltbröd med vit sås, palt(kroppkakor) dillkött, kokt torsk med äggsås eller vadsomhelst Svensk husmanskost. Enda som finns inom husman med lite fart i är ju pepparroten, utöver det är det ju bara saltet (fläsk, sill typ).
Uppskattar det gör dom nog inte, men det TS var ute efter är att inte ens vi kan skilja på bra eller dålig mat.
Thailändare vill ha sin mat, och vi käkar ibland tex på donken utomlands för att man blir less på Tom yom kung eller annat kul som serveras.
Tror jag kan skilja på bra eller eller dåligt käk, men ibland så är det cook-and-chill å då blir det skit oavsett vad dom gjort med det.
Min köttsoppa lagad till stor del (förutom potatisen som kokas på plattan inne) är inte fy skam. Tillagas över öppen eld i en kåta, sista tiden så får pottisen vara med. Luktar inte illa, smakar för det mesta riktigt gott.
Men hur många gör köttsoppa på älghals? ids ha ett eget potatisland osv. Men man (alla Svenskar jag träffat på) märker faktiskt skillnaden.
Möjligtvis en Thailändare som tycker den var smaklös. Dom vill ha lite mer smak har jag märkt.
Smaken är som baken, delad.