2012-05-05, 09:30
Medlem
civ-ekonoms avatar
Hej,

Jag har SEB, ett engagemang som bland annat innefattar bolån till hyfsat låg ränta (3.01 % idag). Detta på grund av att dels borätten är värd långt mer än skulderna samt dels en del andra faktorer som spelar in. Inget topplån finns således.

Tyvärr har jag sedan en lång tid tillbaka en skuld på Mastercard som uppkom då jag var arbetslös under ca 3 månader. Det var för snart ett år sedan, och jag har alltså arbete och bra inkomst idag.

Min raka fråga är om man kan öppna Enkla Lånet, och på sätt lösa krediten på Mastercardet? Räntan skulle bli mycket lägre, framförallt skulle allting bli mycket enklare. MC-kortet ligger naturligtvis också hos SEB, även om det är Entercard AB som handhar korten.

Någon kanske har gjort/försökt med något liknande?

Tack på förhand
Citera
2012-05-05, 12:26
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civ-ekonom
Hej,

Jag har SEB, ett engagemang som bland annat innefattar bolån till hyfsat låg ränta (3.01 % idag). Detta på grund av att dels borätten är värd långt mer än skulderna samt dels en del andra faktorer som spelar in. Inget topplån finns således.

Tyvärr har jag sedan en lång tid tillbaka en skuld på Mastercard som uppkom då jag var arbetslös under ca 3 månader. Det var för snart ett år sedan, och jag har alltså arbete och bra inkomst idag.

Min raka fråga är om man kan öppna Enkla Lånet, och på sätt lösa krediten på Mastercardet? Räntan skulle bli mycket lägre, framförallt skulle allting bli mycket enklare. MC-kortet ligger naturligtvis också hos SEB, även om det är Entercard AB som handhar korten.

Någon kanske har gjort/försökt med något liknande?

Tack på förhand

Det ska inte vara några problem vad jag vet.
Citera
2012-05-05, 12:48
Medlem
civ-ekonoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Fredrik
Det ska inte vara några problem vad jag vet.

Nej, jag läste det precis nu.

I SEBs fall tar de med glädje över krediten, så länge denna överstiger 20k. Ska boka in ett rådgivningsmöte nästa vecka, kommer bli intressant.

Detta kan vara ett tips till er andra också, oberoende av bank, om ni av någon anledning använt er av Mastercard.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in