Citat:
Ursprungligen postat av retro1234
För det första så uttalas inte Dragan draagaan, utan utalas med
korta vokaler. Vem känner inte en jugoslav som heter Dragan?
""Petter Wallbäck, otroligt roligt skämt men förstår ni min hemliga agenda då jag säljer något som liknar mitt namn på något torg att jag egentligen inte tycker det är kul och är jättesmart därför utan bara lossas att det är roligt- så omvärdera mig och mitt geni!"" är det så du tänker? Förstår inte riktigt, vad är det som ska omvärderas och var i ligger smartheten? Blir Petter ett geni om han låtsas att han tycker ett skämt är roligt som han egentligen inte tycker är roligt?
Va fan..kom igen nu, sinnessjukt resonemang. Men som sagt jag fattar väl inte vari storheten ligger då...

Nu har du ju lämnat det här icke-ämnet, men jag ska väl svara ändå.
OM Peter Wahlbeck sitter i intervjun, berättar den där märkliga Dragan-historian och skrattar gott åt den så kan det bero på två saker:
A. Han tycker på riktigt att det är roligt.
B. Han låtsas som att han tycker det är roligt (han är alltså ironisk).
Oavsett vilket så blir sådana som jag (och förmodligen du) förvånade och kanske irriterade över att han tycker ett så uselt skämt är roligt. Samtidigt kanske en sådan som swimp78 skrattar åt det Wahlbeck säger, eftersom han vet att Wahlbeck är ironisk. Om man vet att han är ironisk, då kan man skratta med honom. Så enkelt är det. Inget sinnessjukt i det resonemanget alls.
Därmed inte sagt att jag skrattar med honom. Nej jag tror inte att han var ironisk, jag tror att han på riktigt tyckte att Dragans dragkrokar var en fyndig vits. Men så har jag ju svårt för Wahlbeck också. Och jag tycker inte alls om Arrested Development (förutom att jag kan meta-skratta åt seriens svenska namn!).