Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Wahlbeck är obekväm. Han plockar inga billiga poäng. Han säger vad många andra personer tycker men inte vågar säga offentligt. Han kör sitt race helt enkelt.
Visst kan det kännas som att han ibland fått en överdos av storhetsvansinne men det finns ändå en viss ironi och ödmjukhet där bakom.
Wahlbäck säger väl bara vad vi översvämmas av dagligen, "som ingen annan vågar säga offentligt" säger du? Vad sa han som ingen annan vågar säga offentligt, finns till och med ett parti i riksdagen som säger saker som kan vara långt mer provocerande för en del än Wahlbeck sa i intervjun. Om Wahlbecks åsikter är extrema så framstod de absolut inte så i värvet. Kändes som om han tonade ner sig och gick på feghet. Tack och lov, trött på rassar som talar halländska. Var annat som störde och fick honom som att framstå som en riktig knäppgök och en otrevlig person utan minsta självinsikt eller insikt om personer runt omkring honom.
Har sagt nog i detta ämne, men själv skulle jag vara tacksam om jag slapp höra talas om honom någonsin igen.
Fått nog med personlighetstyper som honom, finns ingen plats för sådana inskränkta självcentrerade störda personer i mitt liv.
Om han åtminstone vore kul och intressant att lyssna på som vissa med den "läggningen" är. Nej, inte ens där levererade han, framstod som en riktig tråkig och bitter person.
Citat:
ironi och ödmjukhet
Du måste vara Sherlock Holmes för att hitta varken den minsta uns av ironi eller om möjligt ännu svårare att finna ödmjukhet i denna intervju. Hur gick du tillväga för att finna dessa två ingredienser?