Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-05-06, 12:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av juicejunky
På vilket sätt kan en aas brukare anses vara olämplig att ha körkort!?

Träffar du en läkare som tycker att allt AAS bruk är missbruk så han troligt trångsynt nog att anmäla dig också. Bästa tipset är att gå privat, där är du kund och inte ännu ett får i flocken som på vårdcentralen.
Citera
2012-05-06, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ClasseEk
Jag blir också förbannad. Jag vet flera som torskat på droger och får behålla körkortet. Inte ens fått höra något av transportstyrelsen. Varför ska vi inte då också få göra det?

Därför att du rent hypotetiskt kan "roid-rage":a bakom ratten och köra på ett litet barn - hemska tanke!! Men man kan också få en tappad bit av en flygplansvinge i huvudet och dö när man skulle gå över gatan men dom vill inte förbjuda flygplan...
Citera
2012-05-06, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
Därför att du rent hypotetiskt kan "roid-rage":a bakom ratten och köra på ett litet barn - hemska tanke!! Men man kan också få en tappad bit av en flygplansvinge i huvudet och dö när man skulle gå över gatan men dom vill inte förbjuda flygplan...

Precis! Dem tänker att är du så dum nog att ta AAS så kan du bli lika dum bakom ratten.
Citera
2012-05-06, 12:30
Medlem
ClasseEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut

Ja, det är inget man önskar. Men som JuicyJunky skrev "Då finns det säkert ett 100tal andra mediciner som är 10ggr mer olämpliga än aas, tex lugnande, antidepressiva, ångestdämpande, smärtstillande etc.."

Finns även hur många som helst som kör påverkade av t.ex roppar som jag anser löper större risk till att skada någon i trafiken.
Citera
2012-05-06, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neo.Havoc
Precis! Dem tänker att är du så dum nog att ta AAS så kan du bli lika dum bakom ratten.

Körförmåga har inget med hur korkad du är!!! :P
Citera
2012-05-06, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eisbrecher
Precis. Den som tror att läkare inte tänker i "business-termer" tror fel.
Naturligtvis har de ett intresse av att så många som möjligt är listade hos
just dem och deras klinik/VC. Dessutom är ju läkare människor.

Om de inte ser någon reell fara för att en person skulle vara olämpligt som
förare så tror jag inte att de anmäler. Det ligger liksom utanför deras intresse.
Anmälningsplikt eller ej.

Nu är ju jag själv ingen läkare, men jag antar att en "utredningsanmälan"
medför inte så lite pappersarbete för anmälaren. Det i sig kan vara en anledning
så god som någon att avstå från att "okynnesanmäla" harmlösa förare.

Det hjälper inte oavsett hur mycket ni självförnekar och kommer upp med fantastiska lögner och förklaringar till att ni nog kan använda sjukvården ändå.

Fakta kvarstår fr.om 1 februari så är alla läkare omskolade till att jaga AAS-brukare och med alla medel sätta dit alla presumtiva AAS-brukare, detta gäller så väl privatläkare som inom det offentliga då alla är anslutna till läkarförbundet och står under Socialtjänstens tillsyn.

Dock är det inte mer än naturligt att intelligensreserven vägrar att ta till sig fakta, det är t.om att vänta sig. De lågintelligenta självförnekar eftersom det är bekvämast och kommer således att straffas för sin enorma idioti genom att gå rakt i den samlade attackfrontens klor.
Citera
2012-05-06, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av privateinterest
Det hjälper inte oavsett hur mycket ni självförnekar och kommer upp med fantastiska lögner och förklaringar till att ni nog kan använda sjukvården ändå.

Fakta kvarstår fr.om 1 februari så är alla läkare omskolade till att jaga AAS-brukare och med alla medel sätta dit alla presumtiva AAS-brukare, detta gäller så väl privatläkare som inom det offentliga då alla är anslutna till läkarförbundet och står under Socialtjänstens tillsyn.

Dock är det inte mer än naturligt att intelligensreserven vägrar att ta till sig fakta, det är t.om att vänta sig. De lågintelligenta självförnekar eftersom det är bekvämast och kommer således att straffas för sin enorma idioti genom att gå rakt i den samlade attackfrontens klor.

Så man kan inte ens gå till sjukhuset längre!! Bra land! Bra Sverige! FU!
Citera
2012-05-06, 12:47
Medlem
runds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grafikkort
Så man kan inte ens gå till sjukhuset längre!! Bra land! Bra Sverige! FU!
Tänk på att läkaren i slutänden bestämmer själv vad denne vill göra. De flesta som väljer att bli läkare vill hjälpa människor och förstår förhoppningsvis att de gör mer skada än nytta genom att skapa utanförskap.

Blir jag av med körkortet kommer jag förmodligen fortsätta att köra utan lapp samt inte bry mig lika mycket om lagarna längre, då har jag ändå blivit märkt för livet så varför bry sig?
Citera
2012-05-06, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rund
Tänk på att läkaren i slutänden bestämmer själv vad denne vill göra. De flesta som väljer att bli läkare vill hjälpa människor och förstår förhoppningsvis att de gör mer skada än nytta genom att skapa utanförskap.

Blir jag av med körkortet kommer jag förmodligen fortsätta att köra utan lapp samt inte bry mig lika mycket om lagarna längre, då har jag ändå blivit märkt för livet så varför bry sig?

Sant sant!!! Dom skapar kriminella genom detta! Kanske ska bli politiker och ändra på ett och annat. eller bara flytta så man slipper skiten!!
Skulle jag bli av med kortet av den anledningen och inte få tillbaka det utan att kontinuerligt lämna rena prov skulle jag också köra utan kort.
Citera
2012-05-06, 12:53
Medlem
runds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grafikkort
Sant sant!!! Dom skapar kriminella genom detta! Kanske ska bli politiker och ändra på ett och annat. eller bara flytta så man slipper skiten!!
Skulle jag bli av med kortet av den anledningen och inte få tillbaka det utan att kontinuerligt lämna rena prov skulle jag också köra utan kort.
Jag har redan gjort mitt val att preppa, min egenproduktion är förstörd och kommer sluta med preppen när mitt liv ser ut på ett annorlunda sätt, kanske har familj m.m. och behöver inte vara fräsch längre.

Jag har inga andra intressen så de kommer inte kunna stoppa mig. Förstår inte varför de tycker det är bättre att släppa lös alla idioter, bättre att vi håller oss på gymmet . För alla som preppar är idioter enligt svensson, inte sant?
Citera
2012-05-06, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rund
Jag har redan gjort mitt val att preppa, min egenproduktion är förstörd och kommer sluta med preppen när mitt liv ser ut på ett annorlunda sätt, kanske har familj m.m. och behöver inte vara fräsch längre.

Jag har inga andra intressen så de kommer inte kunna stoppa mig. Förstår inte varför de tycker det är bättre att släppa lös alla idioter, bättre att vi håller oss på gymmet . För alla som preppar är idioter enligt svensson, inte sant?

Stämmer mycket bra!!

Som denna galning till preppare som nu ska gå o laga 2kg kyckling för att sen gå till gymmet för att benpass! För att därefter sätta sig o plugga eftersom han vill få en vettig utbildning! (jag)

Det är ju mycket bättre att jag blir av med gymkortet och får en depression pga detta och hoppar av skolan för att jag inte pallar och sen går på soc bidrag hela livet!
Citera
2012-05-06, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ClasseEk
Ja, det är inget man önskar. Men som JuicyJunky skrev "Då finns det säkert ett 100tal andra mediciner som är 10ggr mer olämpliga än aas, tex lugnande, antidepressiva, ångestdämpande, smärtstillande etc.."

Finns även hur många som helst som kör påverkade av t.ex roppar som jag anser löper större risk till att skada någon i trafiken.

Jo men läs, dom skall bara anmäla vanliga patienter som tar sådana mediciner om läkaren tror att patienten INTE kommer följa läkaren anvisningar i hur man kombinerar medicinen+bilkörning.
Ingen läkare kommer ge dig anvisningar om hur du kombinerar AAS & bilkörning, alltså återstår bara anmälan eller att låtsas som ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in