Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-05-06, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Galenika
Glöm inte att patienterna är kunder, skulle privatläkare anmäla sina patienter till höger och vänster kommer de snart få bomma igen sina kliniker.

I denna tråd handlade om vårdcentralen. Ej privatläkare.
Citera
2012-05-06, 08:25
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nwo123
I denna tråd handlade om vårdcentralen. Ej privatläkare.

Samma sak där gullet, idag kan du själv välja på vilken vårdcentral du vill vara listad.
Detta medför att de förlorar patienter = kunder om de börjar anmäla hederligt folk till "TS"
Läs vad Eisbrecher skriver!
Citera
2012-05-06, 08:48
Medlem
Eisbrechers avatar
Citat:
Samma sak där gullet, idag kan du själv välja på vilken vårdcentral du vill vara listad.
Detta medför att de förlorar patienter = kunder om de börjar anmäla hederligt folk till "TS"
Läs vad Eisbrecher skriver!

Precis. Den som tror att läkare inte tänker i "business-termer" tror fel.
Naturligtvis har de ett intresse av att så många som möjligt är listade hos
just dem och deras klinik/VC. Dessutom är ju läkare människor.

Om de inte ser någon reell fara för att en person skulle vara olämpligt som
förare så tror jag inte att de anmäler. Det ligger liksom utanför deras intresse.
Anmälningsplikt eller ej.

Nu är ju jag själv ingen läkare, men jag antar att en "utredningsanmälan"
medför inte så lite pappersarbete för anmälaren. Det i sig kan vara en anledning
så god som någon att avstå från att "okynnesanmäla" harmlösa förare.
Citera
2012-05-06, 09:18
Medlem
juicejunkys avatar
På vilket sätt kan en aas brukare anses vara olämplig att ha körkort!?
Då finns det säkert ett 100tal andra mediciner som är 10ggr mer olämpliga än aas, tex lugnande, antidepressiva, ångestdämpande, smärtstillande etc..
Citera
2012-05-06, 09:21
Medlem
Jag har aldrig haft körkort men ska nu lämna tester för att få mitt lämp/körkortstillstånd pga att jag haft både drog och alkohol problem tidigare i livet. Då undrar man ju om läkaren anser eller misstänker mig för att gå på steroider att han själv griper in i situationen och anmäler detta eller tittar han bara på papprena som jag har med mig där det står vad som ska testas och gör det bara ?

MVH B
Citera
2012-05-06, 09:28
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eisbrecher
Precis. Den som tror att läkare inte tänker i "business-termer" tror fel.
Naturligtvis har de ett intresse av att så många som möjligt är listade hos
just dem och deras klinik/VC. Dessutom är ju läkare människor.

Om de inte ser någon reell fara för att en person skulle vara olämpligt som
förare så tror jag inte att de anmäler. Det ligger liksom utanför deras intresse.
Anmälningsplikt eller ej.

Nu är ju jag själv ingen läkare, men jag antar att en "utredningsanmälan"
medför inte så lite pappersarbete för anmälaren. Det i sig kan vara en anledning
så god som någon att avstå från att "okynnesanmäla" harmlösa förare.

Helt riktigt, men man bör alltid vara försiktig med att nämna något om sitt aas-bruk.
Fick själv frågan nyligen på VC " använder Du aas? " svarade att jag enbart sysslar med ren idrott på motionsnivå, och på frågan vad för sorts idrott nämnde jag att tidigare simmat på elitnivå, i själva verket orkar jag knappt simma 200 m bröstsim.

Frågor om man styrketränar kan man själv enkelt styra åt det håll man vill, låt hjärnkontorer jobba lite och de har ingen rätt att testa folk hur som helst!
Citera
2012-05-06, 09:39
Medlem
Eisbrechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bicebs
Jag har aldrig haft körkort men ska nu lämna tester för att få mitt lämp/körkortstillstånd pga att jag haft både drog och alkohol problem tidigare i livet. Då undrar man ju om läkaren anser eller misstänker mig för att gå på steroider att han själv griper in i situationen och anmäler detta eller tittar han bara på papprena som jag har med mig där det står vad som ska testas och gör det bara ?

MVH B

Troligen kommer läkaren endast att testa det som står på pappret.
Främst därför att läkaren kommer att vara så fokuserad på just dessa substanser
att han antagligen inte kommer att tänka på övriga potentiella medel.

Citat:
Helt riktigt, men man bör alltid vara försiktig med att nämna något om sitt aas-bruk.
Fick själv frågan nyligen på VC " använder Du aas? " svarade att jag enbart sysslar med ren idrott på motionsnivå, och på frågan vad för sorts idrott nämnde jag att tidigare simmat på elitnivå, i själva verket orkar jag knappt simma 200 m bröstsim.

Frågor om man styrketränar kan man själv enkelt styra åt det håll man vill, låt hjärnkontorer jobba lite och de har ingen rätt att testa folk hur som helst!

Simmare, smart där! Det förklarar ju V-formen!
Citera
2012-05-06, 11:38
Medlem
ClasseEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nwo123
var det i år? För det ser ut som lagen skärptes kring februari.

Förra året. Det visste jag inte om, då får man tänka på det hädanefter. Tack!
Citera
2012-05-06, 11:50
Medlem
Allt detta om körkort är så sjukt konstigt tycker jag! Läser man i FASS om Nebido(Testo) Så står det klart och tydligt att det inte påverkar körförmågan! Så hur kan vi då riskera att bli av med körkortet om körförmågan inte påverkas??? Fan vad lack jag blir!!!
Citera
2012-05-06, 11:53
Medlem
ClasseEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grafikkort
Allt detta om körkort är så sjukt konstigt tycker jag! Läser man i FASS om Nebido(Testo) Så står det klart och tydligt att det inte påverkar körförmågan! Så hur kan vi då riskera att bli av med körkortet om körförmågan inte påverkas??? Fan vad lack jag blir!!!

Jag blir också förbannad. Jag vet flera som torskat på droger och får behålla körkortet. Inte ens fått höra något av transportstyrelsen. Varför ska vi inte då också få göra det?
Citera
2012-05-06, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grafikkort

Förmodligen bara för att avskräcka folk och sabba normala människors liv för kriminella har sällan körkort eller bryr sig inte om dom blir av med det dom kommer köra i alla fall.
Citera
2012-05-06, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dashivas
Förmodligen bara för att avskräcka folk och sabba normala människors liv för kriminella har sällan körkort eller bryr sig inte om dom blir av med det dom kommer köra i alla fall.

Precis! På Svenssons och jävlas med dom så mycket som möjligt! Det verkar vara deras motto! Dags att flytta från detta skitland alltså!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in