Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2012-05-06, 14:54
Medlem
Fezs avatar
Den här regeln har jag själv varit positiv till då det är så många gamla hjärtsjuka människor ute och kör som är halvblinda och inte ska köra.

Det är då tamefan klart de vrider till paragrafen till att fånga upp AAS användare också. Så trött på denna häxjakt.

Jag själv är en ansvarsfull person som jobbar inom sjukvården och hat ansvar för ett antal personers vitalparameter och ingen har haft en tanke på att anklaga mig för att vara aggressiv, omdömeslös eller nån av de saker som ett "missbruk" av AAS sägs innebära.
Citera
2012-05-06, 17:13
Medlem
Romperstomps avatar
Jag antar vi kommer se allt fler dödsfall pga aas relaterade bieffekter då.
Citera
2012-05-07, 06:32
Medlem
som sagt så fick jag ju ta hem pissprovet eftersom jag sa att jag hade redan precis pissat innan.

Varit in på toa nu i morse och fyllt provröret. Ska åka iväg och lämna skiten när dom öppnar.
(Snacka om att sätta dit sig själv om det handlar om AAS tester )

Ska även höra med personalen om man kan få sin journal utskriven, så man kan ta en titt om vad det är för prov det handlar om.

Nåja om körkortet dras är ju inte alltför roligt, då jag är väldigt beroende av det. Annars är jag en vanlig Svensson som aldrig tidigare gjort några brott eller haft något med polisen att göra. Fast jobb, betalar skatt och sköter mina räkningar. Drygt också om jag måste få göra regelbundna tester för att få tillbaka det. Bodybuilding är mitt liv och haft intresse av det sen liten. Ska börja tävla och tränar stenhårt flera pass i veckan, sköter kost och vila perfekt och håller mig helt borta från alkohol och knark. ( Det är ju sådana som mig som snuten tycker är lättast att sätta dit och att ha att göra med ).

Ryker körkortet så kommer jag köra ändå. Jag är så pass beroende av det. Så tyvärr så föder politikens och regeringens lagar fler brott efter deras fjantiga regler.

Hur hade ni gjort med pissprovet? Åkt in och lämnat det? Dom har ju trots allt mitt blod så jag blir ju illa tvungen antar jag.

Och om det handlar om AAS prov. Kommer det inte bara vara transportstyrelsen som blir inkallad? Utan även polisen? Usch vill verkligen inte ha husis

Kommer rapportera tillbaka hur det har gått efter jag fått vetat testerna. Tar ungefär ca 2 veckor antar jag. .
Citera
2012-05-07, 07:26
Medlem
Eisbrechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nwo123
Nåja om körkortet dras är ju inte alltför roligt, då jag är väldigt beroende av det. Annars är jag en vanlig Svensson som aldrig tidigare gjort några brott eller haft något med polisen att göra. Fast jobb, betalar skatt och sköter mina räkningar. Drygt också om jag måste få göra regelbundna tester för att få tillbaka det. Bodybuilding är mitt liv och haft intresse av det sen liten. Ska börja tävla och tränar stenhårt flera pass i veckan, sköter kost och vila perfekt och håller mig helt borta från alkohol och knark. ( Det är ju sådana som mig som snuten tycker är lättast att sätta dit och att ha att göra med ).

Om jag tillåts gå lite OT så är det min uppfattning att vad du beskriver ger en bra bild av den "genomsnittlige" AAS-brukaren. En vanlig person som sköter sitt, drar sitt strå till stacken och i övrigt är en reko kille. D.v.s. långt ifrån medias (och polisens) bild av en oberäknelig - tickande - testobomb som är asocial, farlig och småkriminell.

I egentlig mening är ett AAS-bruk, på sätt och vis, att jämföra med kvinnor som väljer att operera sig eller använda sig av botox. I grunden handlar det om en utseendefixering, där vi någon - av en eller annan anledning - inte är helt nöjd med hur denne ser ut och vill därför "förbättra" sitt utseende. Skillnaden är bara att ett av alternativen kan ge fängelse, medan det andra är helt oreglerat.

Jag har sagt det förut, men att riksdag och regering inte ser det uppenbara problemet med att vanliga ordinära medborgare görs till ständigt jagade brottslingar går långt över mitt förstånd.
Citera
2012-05-07, 09:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nwo123
som sagt så fick jag ju ta hem pissprovet eftersom jag sa att jag hade redan precis pissat innan.

Varit in på toa nu i morse och fyllt provröret. Ska åka iväg och lämna skiten när dom öppnar.
(Snacka om att sätta dit sig själv om det handlar om AAS tester )

Ska även höra med personalen om man kan få sin journal utskriven, så man kan ta en titt om vad det är för prov det handlar om.

Ryker körkortet så kommer jag köra ändå. Jag är så pass beroende av det. Så tyvärr så föder politikens och regeringens lagar fler brott efter deras fjantiga regler.

Hur hade ni gjort med pissprovet? Åkt in och lämnat det? Dom har ju trots allt mitt blod så jag blir ju illa tvungen antar jag.

Och om det handlar om AAS prov. Kommer det inte bara vara transportstyrelsen som blir inkallad? Utan även polisen? Usch vill verkligen inte ha husis

Kommer rapportera tillbaka hur det har gått efter jag fått vetat testerna. Tar ungefär ca 2 veckor antar jag. .

Nee det kommer ingen husis även om det är positivt, sjukvården polisanmäler inte positiva prover av något slag, inte ännu, kommer väl snart antar jag..
Citera
2012-06-21, 08:41
Medlem
vilken jävla tomte som påstår att läkarna gör allt för att sätta dit folk... de är precis som min läkare sa förra månaden "vi är inte här för att döma folk utan för att hjälpa folk"

har du inga tidigare domar så har du en fruktansvärd jävla otur om dom drar ditt körkort för ringa doping brott. de värsta som kan hända är att du under några månader får lämna prover för att bevisa att du inte upprepar de men detta ser du mest vid anv av droger inte doping.
går du på vissa mediciner som kräver licens eller liknande pga nedsatt körförmåga så kan du lättare bli av med körkortet. av de senaste 10 rapporter och av de två polare som har åkt dit på husis och pissprov är endast böter. 2på internet har fått lämna urinprov. de är sån jävla skrämselpropagande de senaste om de här med doping... läs på internet om de senaste som åkt dit för ringa doping brott så förstår ni nog vad jag menar...
Citera
2012-06-22, 10:28
Medlem
en liten rapport om hur det har gått :

Läkarna gjorde inget AAS prov eller liknande, dock fick jag göra ett leverprov som visade sig vara för högt. Erkände till läkaren att jag har tagit testosteron men hoppat av för några veckor sedan. Han ville att jag skulle göra nya tester och mitt levervärde sjönk ju längre tiden gick in på pctn.

Läkaren sa ingenting om aas bruket eller skrivit det i min journal. Inget hände , så det slutade lyckligt.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in