2012-05-04, 07:57
Medlem
Artikel på Norran.se: http://norran.se/2012/05/skelleftea/...ennes-mauritz/

Någon som vet vad detta är för lirare? Mina fördommar drar igång direkt om att det förmodligen är Zigenare hemmahörande i Jörn...
Citera
2012-05-04, 11:02
Medlem
sanctissimuss avatar
En sak är säker i alla fall och det är att detta bara är toppen på ett isberg rörande aktuellt beslag. Sen i slutändan så är frågan vad som kommer att kunna bevisas, eller ej.

Antalet målsäganden lär i alla fall öka nämnvärt framöver...
Citera
2012-05-04, 11:03
Moderator
blomvattnares avatar
TS glömde att berätta vad det handlar om:

Citat:
Strax efter klockan 16 på torsdagen fick polisen larm från klädbutiken Hennes & Maurits i Skellefteå. Några personer hade då tagit kläder till ett värde av flera tusen kronor från butiken.

Citat:
Polisen lyckades stoppa bilen på väg 95 vid 17-tiden. De sju personerna i bilen, fyra vuxna och tre barn, identifierades, togs in till polisstationen för förhör och släpptes sedan.

I bilen hittades, förutom kläder som stämde överens med de kläder som blivit stulna från H&M, även kläder från en annan butik. Det sammanlagda värdet på kläderna, som nu är beslagtagna av polisen, uppgick till 12 000 kronor.
Citera
2012-05-04, 11:07
Medlem
gentlemans avatar
Finns det verkligen zigenare som "hör hemma" i Jörn? Permanentboende på någon camping eller?
Citera
2012-05-05, 13:53
Medlem
sanctissimuss avatar
"De sju personerna i bilen identifierades, togs in till polisstationen för förhör och släpptes sedan"

hallå! hallå! det finns något som heter husrannsakan...
Citera
2012-05-05, 14:53
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanctissimus
"De sju personerna i bilen identifierades, togs in till polisstationen för förhör och släpptes sedan"

hallå! hallå! det finns något som heter husrannsakan...

Jag vet inte hur snabbt man får tillstånd för husrannsakan, men den kanske utfördes medan de förhördes.
Citera
2012-05-05, 19:59
Medlem
sanctissimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag vet inte hur snabbt man får tillstånd för husrannsakan, men den kanske utfördes medan de förhördes.

kan så vara... vi får se vad media eventuellt meddelar framöver. men! har ingen husrannsakan gjorts då är det på gränsen till skandal...

idag är det väll i alla fall minst 5 målsäganden inblandade i ärendet och troligen sväller det ytterligare.
Citera
2012-05-05, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gentleman
Finns det verkligen zigenare som "hör hemma" i Jörn? Permanentboende på någon camping eller?

Vette fan egentligen. Men då flyktbilen var full i ungar och så fick jag känslan av att det förmodligen var Zigenare på "shoppingutflykt". Och väg 95 är den man tar när man skall från Skellefteå till Jörn. Ett ställe dit Skellefteå Kommun har/har haft en fallenhet att dumpa diverse slödder och socialt avfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in