Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-21, 16:48
  #769
Avstängd
qirteros avatar
Apotek kronan skulle beställa pumpar åt mig sa hon och tog mitt nummer m.m. men först skulle hon kolla om det gick bra att sälja produkten till privatpersoner, 30 min senare fick jag ett sms att produkten inte får säljas till privatpersoner... blir att testa ett annat apotek imorgon.
Citera
2016-07-23, 15:12
  #770
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einmybrain
Hej, vill bara ha lite info av dom som vet!
Funkar det här Varunummer: 250795 för pumparna och det här 211318 för nålarna på apoteken?

När dom gaggar om recept tänker jag säga det att jag har det som hobby att bygga Warhammer och när man verkligen behöver precisions limma funkar inte riktigt sakerna från hobbyaffären, dessutom att det var han från hobby affären som rekommenderade mig att gå hit och so on.. tror inte det sociala är något problem utan mest min ålder då jag bara är 19, så är det någon som vet om de är stenhårda på det?

Hoppas det funkar nu för när man måste använda samma nål och pump över 30 stick i rad börjar kroppen ta lite stryk vill jag lova..

Peace


men beställ på nätet ist för att använda den slöa gamla nålen,

har själv beställt flera ggr, 400nål + 200 pump kostar typ 3-4 hundra
Citera
2016-07-23, 19:16
  #771
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggmastaren
men beställ på nätet ist för att använda den slöa gamla nålen,

har själv beställt flera ggr, 400nål + 200 pump kostar typ 3-4 hundra
Ha i åtanke att beställer man från nätet och det inte skickas inrikes så riskerar man rubbat höga böter (upp till Db) för smugglingsbrott.
Tror tom att fängelse finns med på den straffskalan...
Bättre försöka på apoteken om man är osäker på att man verkligen köper från en webbshop som skickar inrikes.
Vill man inte det finns det säljare på olika forum som säljer till högre priser och skickar inrikes.
Citera
2016-08-11, 12:08
  #772
Medlem
Schrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashing-king
Ha i åtanke att beställer man från nätet och det inte skickas inrikes så riskerar man rubbat höga böter (upp till Db) för smugglingsbrott.
Tror tom att fängelse finns med på den straffskalan...
Bättre försöka på apoteken om man är osäker på att man verkligen köper från en webbshop som skickar inrikes.
Vill man inte det finns det säljare på olika forum som säljer till högre priser och skickar inrikes.

Precis, köper men inrikes och är över 20år så skall det vara lagligt, om jag nu tolkar texten rätt...

https://lakemedelsverket.se/malgrupp...r-och-kanyler/

/Schreck
Citera
2016-08-14, 04:07
  #773
Medlem
vetekorns avatar
Så jag har handlat storpack minst 6-7 ggr sen den här tråden kom. Expediten tittar lite halvt förvirrat på sina kollegor när jag antingen pratar om radiostyrda bilar eller målarfärg men kommer fram med varorna och låter mig få betala och det fungerar hittills. Imponerad att den här tråden finns kvar jag upplever att vara bestämd är nyckelordet och inte en enda ggn har jag behövt referera till lagtexten. Kan dock vara ren tur, lycka till!
Citera
2016-11-26, 01:10
  #774
Medlem
Funkar dessa till melanotan?
https://www.apotekhjartat.se/rx/bd-m...-1-e-05-ml-s/#
Citera
2016-11-26, 01:32
  #775
Medlem
EVF111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fannah
Funkar dessa till melanotan?
https://www.apotekhjartat.se/rx/bd-m...-1-e-05-ml-s/#

Det gör dom!
Citera
2017-08-11, 23:58
  #776
Medlem
alientechnologys avatar
Gjorde en beställning idag till apoteket närmast mig över telefon. Gick hur bra som helst.

Undrar nu för jag har ingen erfarenhet, när jag ska hämta denna beställningen ska jag göra det i ordinariekassan eller vid recept avdelningen?
Citera
2018-02-08, 14:12
  #777
Medlem
Jag har beställt sprutor många gånger. Men nu när jag skulle göra det senast ville dem att jag antingen skulle visa recept eller säga vad jag skulle ha dem till utöver mitt svar som var "medicinskt bruk", de ville alltså veta vad jag skulle injektsera.

Måste jag verkligen berätta det? Jag är över tjugo och har inte något recept.

Aldrig behövt berätta förut utan fått beställa och hämta ut utan problem.

Använder det för mela.
Citera
2018-04-01, 06:12
  #778
Medlem
Är det någon som har lyckats hämta ut några kanyler på apoteket nyligen? Det har inte varit så mycket aktivitet i den här tråden på sista tiden och av det jag har läst i andra trådar så verkar det som att de har blivit ännu svårare.
Citera
2018-04-01, 14:08
  #779
Medlem
jag har aldrig fått ut ett enda verktyg ifrån apotek
Citera
2018-04-01, 14:16
  #780
Medlem
Fenjal888s avatar
Gällande oklarheter om sprutor och kanyler.

1-10 sprutor/kanyler = 30 dagsböter
11-20 sprutor/kanyler = 30-40 dagsböter
21-30 sprutor/kanyler = 40-50 dagsböter
31-40 sprutor/kanyler = 50-60 dagsböter

Maxstraff är 2 år.

På apotek säljs de till vem som helst som behöver dessa för medicinskt bruk. Det är upp till personalen på apoteket att avgöra om historian är trovärdig eller inte. Det kan alltså förekomma att man inte behöver intyga någonting, men man borde vara beredd på det.

Samma gäller vid införsel och tullpersonal. Bevisbördan ligger hos privatpersonen.

http://www.brukarforeningarna.se/wp/...espraxis_1.pdf

Lag (2000:1225) 3§
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback