2015-02-15, 18:30
Medlem
gå till ett apotek ta med varukoden för det du ska ha beställ, klart
Citera
2015-03-13, 17:22
Medlem
Sederns avatar
Kan starkt rekommendera nettomedical.se. Dansk sida som säljer verktyg och diverse medicinsk utrustning. Beställt både kanyler och pumpar därifrån. Enbart större packs men helt klart billigast om man jämför med svenska UG-shoppar.
Citera
2015-03-28, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sedern
Kan starkt rekommendera nettomedical.se. Dansk sida som säljer verktyg och diverse medicinsk utrustning. Beställt både kanyler och pumpar därifrån. Enbart större packs men helt klart billigast om man jämför med svenska UG-shoppar.

En privatperson får inte föra in sprutor eller kanyler till Sverige. Detta gäller dock inte om privatpersonen för in produkterna för sitt eget eller familjemedlems medicinska bruk eller annat lovligt ändamål. Införsel på egen risk.
NettoMedical kan inte hållas ansvarig för kanyler och sprutar som stoppas av tullen
Däremot registrerar vi den IP-adress som används för köpet.

Något att bry sig om?
Citera
2015-03-28, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silmar
En privatperson får inte föra in sprutor eller kanyler till Sverige. Detta gäller dock inte om privatpersonen för in produkterna för sitt eget eller familjemedlems medicinska bruk eller annat lovligt ändamål. Införsel på egen risk.
NettoMedical kan inte hållas ansvarig för kanyler och sprutar som stoppas av tullen
Däremot registrerar vi den IP-adress som används för köpet.

Något att bry sig om?
Bry dig om vad tullen och lagen säger i stället - smuggling (vilket det blir om du inte har tillstånd) av verktyg är apa höga böter på, tom dagsböter vad en del skrivit tidigare. Tydligen redan vid så litet antal som 100st (vilket även är vad en låda nålar/sprutor innehåller i dom flesta fallen).
Man betalar med kort också om jag minns rätt.
Köp på apoteket i stället om dom hundralappar det kostar hos ug shopparna är för dyrt.
Senast redigerad av Av_anledning 2015-03-28 kl. 23:26.
Citera
2015-03-28, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sedern
Rätt korkat att reka folk att smuggla verktyg med följd av svinhöga böter om man har otur....
Är det för dyrt för dig med några hundralappar från ug shopparna är det bra mycket smartare att du beställer från apoteket i stället för köper verktyg utrikes och gör sk smuggling iom det.
Citera
2015-03-29, 10:30
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Av_anledning
Rätt korkat att reka folk att smuggla verktyg med följd av svinhöga böter om man har otur....
Är det för dyrt för dig med några hundralappar från ug shopparna är det bra mycket smartare att du beställer från apoteket i stället för köper verktyg utrikes och gör sk smuggling iom det.

Så vart har du läst att man får "svinhöga böter" av att köpa verktyg från utlandet och exakt vilka summor är det du menar med "svinhöga"?

Förstår inte hur den här tråden fortfarande kan leva med tanke på tillgängligheten av verktyg från olje-shoppar idag.
Vem fan vill gå å tråckla med Apoteket om huruvida de skall låta en köpa verktyg eller ej?

Mvh
Citera
2015-03-29, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Så vart har du läst att man får "svinhöga böter" av att köpa verktyg från utlandet och exakt vilka summor är det du menar med "svinhöga"?

Förstår inte hur den här tråden fortfarande kan leva med tanke på tillgängligheten av verktyg från olje-shoppar idag.
Vem fan vill gå å tråckla med Apoteket om huruvida de skall låta en köpa verktyg eller ej?

Mvh
(FB) Köpa sprutor i Danmark?
Lite mer konkret underlag:
http://www.aklagare.se/PageFiles/8354/R%C3%A4ttsPM%202012%207%20b%C3%B6tespraxis.pdf (sid 15 - 4§, 3§)
Citera
2015-03-29, 18:09
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
http://www.aklagare.se/PageFiles/8354/R%C3%A4ttsPM%202012%207%20b%C3%B6tespraxis.pdf (sid 15 - 4§, 3§)

Se på fan. Tack för upplysningen.

Mvh
Citera
2015-04-14, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred

Mvh
Beställde på apoteket idag, gick bra. Sa att jag skulle limma med dom när jag bygger ihop mina modeller, tror hon fattade men hon har alltid varit schysst
Citera
2015-04-22, 21:06
Medlem
Sederns avatar
Citat:

Sedär, det visste jag inte. Ja då var det dumt av mig att rekommendera det, visste inte själv att jag riskerade något ens. Håller mig till UG-shops från och med nu.
Citera
2015-05-06, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barbagrov
Beställningen gick fint va lite bekymmer. Från 2 dec så säljer dom inte till vem som hellst. Dom ville ha ett intyg på att jag skulle ha det i jobbet. Sa att jag skulle limma kretskort med grejerna.
Tog et papper skrev att sakerna behövdes för att utföra vissa reparationsarbeten stämplade pappret med firmans stämpel sen var det lugnt. Så dom verkar inte vara så känsliga, så länge man beter sig normalt å inte som en nervös tjackapa så är det nog inga bekymmer.

Så man kan inte handla kanyler och pumpar på apoteken längre? Ett tag gick det ju på de flesta även om dom kanske surade en del. Sverige vet som vanligt bäst, vad forskning om fri tillgång till rena verktyg än säger så vet ändå Sverige som vanligt bäst.
Citera
2015-05-06, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totaler.krieg
Så man kan inte handla kanyler och pumpar på apoteken längre? Ett tag gick det ju på de flesta även om dom kanske surade en del. Sverige vet som vanligt bäst, vad forskning om fri tillgång till rena verktyg än säger så vet ändå Sverige som vanligt bäst.
Jag gjorde det för några veckor sen så det går!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in