2013-04-05, 19:47
Medlem
BodyGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MKMF12
Beställde idag följande:

200 st blåa kanyler
100 st gröna kanyler
200 st 2,5 ml sprutor
100 st 5/6 ml sprutor

5 gången jag beställer sedan lagen trädde i kraft. Aldrig vart några problem för mig.

Frågar dom vad du ska ha det till? Om ja, vad säger du?
Citera
2013-04-08, 02:51
Medlem
socs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BodyGod
Frågar dom vad du ska ha det till? Om ja, vad säger du?
Ja vad säger man? Åderlåtning? Injicera B-vitamin? Melatonan? Måste ju vara medicinskt ändamål om du köper på svenskt apotek. "Injicerar alltid mina koffazon mot migränen?". För införsel räcker annan godkänd användning vad nu det kan innebära: konst, modellbygge, kroppsutsmyckning ? Nån som har tips o erfarenheter eller t o m juridisk järnkoll. Har själv inte orkat läsa förarbetena.
Citera
2013-04-08, 12:59
Medlem
bad-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soc
Ja vad säger man? Åderlåtning? Injicera B-vitamin? Melatonan? Måste ju vara medicinskt ändamål om du köper på svenskt apotek. "Injicerar alltid mina koffazon mot migränen?". För införsel räcker annan godkänd användning vad nu det kan innebära: konst, modellbygge, kroppsutsmyckning ? Nån som har tips o erfarenheter eller t o m juridisk järnkoll. Har själv inte orkat läsa förarbetena.

Hobbyverksamhet
Citera
2013-04-08, 13:24
Medlem
sedans avatar
Citat:
Fel och fel.
Citera
2013-04-08, 20:51
Medlem
socs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sedan
Fel och fel.
Jag tror du har rätt. Men upplys mej gärna lite mer utförligt - det är nog många användare som är lite okunniga när det gäller praxisen kring detta regelverk.

Köpte precis grejer på apoteket och tillfrågades om syftet och uppgav "hobbyverksamhet". Det gick bra. Så egentligen kan man ange vilket syfte som helst bara man ser till att inte väcka misstanke om att verktygen kan komma att användas för missbruk av droger och aas.

Eftersom det är så lätt och billigt att köpa på vanliga apotek så orkar jag inte fundera så mkt på importreglerna. Men egentligen borde man ju få importera skiten hur mkt som helst - jag menar eftersom det är lagligt att köpa över disk här i landet.

Fick jag det rätt nu?
Citera
2013-04-08, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne.B.Anan
rekomenderas. skriv ut och ta även med nedanstående är mitt tips.
http://www.lakemedelsverket.se/malgrupp/Foretag/Sprutor--kanyler/

gammal sanning men är man bara artig och korrekt även fast förmyndarmentaliteten man möts av irriterar en så kommer man långt.. melanotan är inte heller olagligt vilket hon kollade upp så det finns heller inget giltigt skäl att neka.

lycka till.

edit: och just det, om dom vägrar så be att få tala direkt med butikschefen, i mitt fall när jag frågade visade sig att det var just henne jag pratade med..

någon mer som provat att köpa sprutor-kanyler över disk med skäl till att man brukar melanotan?
Citera
2013-04-08, 23:20
Medlem
Pounds avatar
Citat:
Fel och fel.

Nja.. snarare fel och rätt.

Egen import är lagligt. För medicinskt eller annat lovligt bruk
Citera
2013-04-09, 07:08
Medlem
sedans avatar
Citat:
Jag tror du har rätt. Men upplys mej gärna lite mer utförligt - det är nog många användare som är lite okunniga när det gäller praxisen kring detta regelverk.

Köpte precis grejer på apoteket och tillfrågades om syftet och uppgav "hobbyverksamhet". Det gick bra. Så egentligen kan man ange vilket syfte som helst bara man ser till att inte väcka misstanke om att verktygen kan komma att användas för missbruk av droger och aas.

Eftersom det är så lätt och billigt att köpa på vanliga apotek så orkar jag inte fundera så mkt på importreglerna. Men egentligen borde man ju få importera skiten hur mkt som helst - jag menar eftersom det är lagligt att köpa över disk här i landet.

Fick jag det rätt nu?
https://www.flashback.org/t2007828 första två posts berör apotek och https://www.flashback.org/sp40803428 berör införsel.
Citera
2013-04-09, 16:10
Medlem
socs avatar
Citat:
https://www.flashback.org/t2007828 första två posts berör apotek och https://www.flashback.org/sp40803428 berör införsel.
Jo jag har fattat att det det är på det sättet jag rört ihop grejerna. Den här tråden handlar om sprutor över disk som alltså är tillåtet och funkar bra enligt de flesta iaf. Importfrågan får jag ta i rätt tråd då. Tack för din hjälp!
Citera
2013-04-19, 13:10
Medlem
Jag gick in på ett apotek och mötes av en pollack kärring.

Jag sa "hej, jag vill köpa lite verktyg, 0,5ml pump med kanyl tack".
Hon ger mig världens sneblick och börjar direkt med att säga att det är olagligt att sälja kanyler och pumpar bla bla bla.

Jag säger "nej, nu har du fel, de har ändrat i lagen så jag får visst köpa till min hobbyverksamhet".

Jag skall även injicera vitaminer säger jag...

Kärringen blänger änu mer snett och sätter armarna i kors och säger "Nej tyvärr, de olagligt förstår du"

Jag går ut där i från och känner för att MÖRDA henne
Citera
2013-04-19, 13:42
Medlem
BMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sharpshotta

Hon ger mig världens sneblick och börjar direkt med att säga att det är olagligt att sälja kanyler och pumpar bla bla bla.

Jag säger "nej, nu har du fel, de har ändrat i lagen så jag får visst köpa till min hobbyverksamhet".

Kärringen blänger änu mer snett och sätter armarna i kors och säger "Nej tyvärr, de olagligt förstår du"

Du gjorde två stora missar. Använd ALDRIG orden pump och verktyg. Det är pundar svenska. Du ska vara korrekt.
Citera
2013-04-19, 14:11
Medlem
bad-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sharpshotta

Du har aritkelnummer och varunamn uppskrivna, är bestämd och vet exakt vad du vill ha Nr1

Skriv ut papperna ifrån läkemedelsverket och riksdagen Nr2

Du anger om de frågar att du har det för någon typ av hobby Nr3

Artig och förtroendeingivande är ett stort plus, ingen idiot med eyyyy broccchhhhan attityd..
Senast redigerad av bad-boy 2013-04-19 kl. 14:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in