2012-10-03, 08:10
Medlem
Pounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naleikin79
Ser morgondagens löpsedel på aftonhoran framför mig:
"SVERIGES APOTEK INVADERADE AV BODYBUILDERS PÅ JAKT EFTER LAGLIGA KANYLER!!!"

Jag har en till:

"STOR RAZZIA IDAG. POLISENS SPANINGAR UTANFÖR APOTEK HAR LETT TILL MÅNGA GRIPANDEN AV BODYBUILDERS SKÄLIGEN MISSTÄNKTA FÖR DOPINGINNEHAV."

Blir till att bunkra upp vitamin b12. De borde ju vara lagligt att injicera?!
Citera
2012-10-03, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobish
priser låg på 100st för mellan 250-450kr
och nålar för typ max 100kr
BULL SHIT!
ett hundra pack 5ml 3ml pumpar kostar ca 75kr, ett 100pack 5ml ca 89kr.
braun omni-fix
skiljer bara några kronor mellan dom privata och statliga apoteken.

nålar går att få ut idag även utan recept, men inte hur som helst utan bla via rekvisition för tex företag som har användnings nytta för kanyler.
tills lagen är färdigbehandlad och genom klubbad råder fortfarande recept på kanyler.
Citera
2012-10-03, 16:17
Medlem
HappyHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobish
recept krävs inte.... hon fråga mig i kassan vad jag skulle ha det till. jag bara en polare är missbrukare så vill hjälpa han att få rena sprutor. hon fråga mig då, vad för missbrukare. jag bara anabola steorider.. men hon hade redan innan sagt att det var grönt att köpa utan recept och även att jag inte behövde säga vad jag skulle ha de till.

Herregud vad du trollar.

Citat:
Ursprungligen postat av Av_anledning
nålar går att få ut idag även utan recept, men inte hur som helst utan bla via rekvisition för tex företag som har användnings nytta för kanyler.
tills lagen är färdigbehandlad och genom klubbad råder fortfarande recept på kanyler.

Har du företag är det bara att handla av de grossister som säljer sjukvårdsutrustning. Inga problem alls.

Lagen är beslutad färdigbehandlad. De nya reglerna gäller från 1 nov.
Citera
2012-10-23, 22:05
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pound
Paragraf 2. All privat införsel är förbjuden förutom:
När det gäller privatinförsel ska den vara tillåten endast om den sker för eget eller för en familjemedlems medicinska bruk eller annat lovligt ändamål

Vad tror du krävs för att påvisa det fetstilta ?
Lovligt ändamål kan vara i stort sett vad som helst som inte på något sätt är olagligt.

Detta är för övrigt toppen, köper man från UK kostar ett 100-pack bara 50-60 kr men tullen tenderade tidigare att plocka allt. Nu är dett fritt fram för billiga inköp.

Citera
2012-10-24, 00:59
Medlem
.zemuns avatar
Nå, någon som kan klargöra saker här...? Är det bara och traska över till apoteket, be om nålar och pumpar, betala och gå sin väg?

Eller är det någon speciell krav där?

mvh
Citera
2012-10-24, 11:18
Medlem
shady-basterds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .zemun
Nå, någon som kan klargöra saker här...? Är det bara och traska över till apoteket, be om nålar och pumpar, betala och gå sin väg?

Eller är det någon speciell krav där?

mvh
Jag är lite skeptisk till att det kommer gå till så,
Har svårt att se att det ska gå från helt olagligt till att average joe kan knalla in på ett apotek och köpa 300 blåa och 20st 5ml pumpar.
Har dock inte läst allt som står om den nya lagen, men det verkar jävligt osannolikt eftersom det är sverige vi talar om!

/Shady
Citera
2012-10-24, 12:06
Medlem
whatnots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shady-basterd
Jag är lite skeptisk till att det kommer gå till så,
Har svårt att se att det ska gå från helt olagligt till att average joe kan knalla in på ett apotek och köpa 300 blåa och 20st 5ml pumpar.
Har dock inte läst allt som står om den nya lagen, men det verkar jävligt osannolikt eftersom det är sverige vi talar om!

/Shady

Ungefär så ska det gå till ja. Iaf enligt lagens utformning
Citera
2012-10-24, 12:38
Medlem
shady-basterds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatnot
Ungefär så ska det gå till ja. Iaf enligt lagens utformning

Ja vi kan alltid hoppas att det blir så, men får en svag känsla av att det kommer bli vissa restriktioner.
Tror att apoteken få kravet på sig att utforma en policy på rekommendation av kommun/landsting osv osv.

/shady
Citera
2012-10-24, 13:47
Medlem
whatnots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shady-basterd
Ja vi kan alltid hoppas att det blir så, men får en svag känsla av att det kommer bli vissa restriktioner.
Tror att apoteken få kravet på sig att utforma en policy på rekommendation av kommun/landsting osv osv.

/shady

Lokala variationer lär säkert förekomma. Dock är detta en reform från EU nivå om jag fattat rätt. Det borde ju då bli svårare för staten att göra egna anpassningar på lagen. Har tyvärr inte helt koll på vad kraven från eu är i detalj
Citera
2012-10-24, 15:29
Medlem
Ares570s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Lovligt ändamål kan vara i stort sett vad som helst som inte på något sätt är olagligt.

Detta är för övrigt toppen, köper man från UK kostar ett 100-pack bara 50-60 kr men tullen tenderade tidigare att plocka allt. Nu är dett fritt fram för billiga inköp.

Jag vet vart dom finns ännu billigare du behöver inte ens fråga om sidan!

Några andra som säljer nålar osv.
Citera
2012-10-24, 21:17
Medlem
Jag var på apoteket idag och frågade hur det låg till med nålar och pumpar och hur mycket dom kostade. Kvinnan i kassan visste inte riktigt vad jag snackade om men jag förklarade att det kommit en ny lag som säger att man ska kunna köpa sprutor utan recept på apotek. Det visste hon ingenting om och det var inget dom hade i lager men hon sa hon skulle kolla upp det och sedan höra av sig.

Någon annan som har prövat att gå till apoteket och fråga?
Citera
2012-10-24, 21:39
Medlem
Testofunctions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albin_g
Jag var på apoteket idag och frågade hur det låg till med nålar och pumpar och hur mycket dom kostade. Kvinnan i kassan visste inte riktigt vad jag snackade om men jag förklarade att det kommit en ny lag som säger att man ska kunna köpa sprutor utan recept på apotek. Det visste hon ingenting om och det var inget dom hade i lager men hon sa hon skulle kolla upp det och sedan höra av sig.

Någon annan som har prövat att gå till apoteket och fråga?

Cred! vill också veta!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in