Min bärbara HP dator fick något virus på sig som stal mitt lösenord till min mail och bytte lösenordet. Jag använde en skiva med windows XP som jag använde för att formatera om datorn. Nu är formateringen klar men när jag startar datorn så kan jag inte ansluta till internet, varken trådlöst eller med kabel. Sen hittar inte datorn grafikkortet, webkameran, wifi m.m
Jag antar att det är drivrutinerna till dessa som saknas. Problemet är att datorn ärvde jag och jag har inte specifikationerna på vad det är för t.e.x. grafikkort så jag vet inte hur jag ska kunna ordna till det här. Sen kan jag som sagt inte ens ansluta till internet så automatisk uppdatering går inte heller, dock tror jag inte det skulle funka, brukar ju aldrig göra det.
Har även provat att högerklicka och välja egenskaper, inställningar, avancerat, bildskärmskort och då står det bara <inte tillgänglig>
Upperbarligen så kommer du ut på internet nu. Laddar hem detta program -> http://www.piriform.com/speccy och lägg in i XP-datorn. Leta reda på hårdvaran där och på hårdvarans hemsida.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!