2012-05-03, 18:54
Medlem
Min bärbara HP dator fick något virus på sig som stal mitt lösenord till min mail och bytte lösenordet. Jag använde en skiva med windows XP som jag använde för att formatera om datorn. Nu är formateringen klar men när jag startar datorn så kan jag inte ansluta till internet, varken trådlöst eller med kabel. Sen hittar inte datorn grafikkortet, webkameran, wifi m.m

Jag antar att det är drivrutinerna till dessa som saknas. Problemet är att datorn ärvde jag och jag har inte specifikationerna på vad det är för t.e.x. grafikkort så jag vet inte hur jag ska kunna ordna till det här. Sen kan jag som sagt inte ens ansluta till internet så automatisk uppdatering går inte heller, dock tror jag inte det skulle funka, brukar ju aldrig göra det.

Har även provat att högerklicka och välja egenskaper, inställningar, avancerat, bildskärmskort och då står det bara <inte tillgänglig>
Citera
2012-05-03, 19:01
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Upperbarligen så kommer du ut på internet nu. Laddar hem detta program -> http://www.piriform.com/speccy och lägg in i XP-datorn. Leta reda på hårdvaran där och på hårdvarans hemsida.

Som sagt, du behöver drivers till nätverksdelen.
Citera
2012-05-03, 19:04
Medlem
Tack!
Citera
2012-05-03, 19:37
Medlem
sommarlovs avatar
Gå till HPs hemsida och knappa in ditt servicetag, du får precis vad du behöver!
Citera
2014-03-17, 13:58
Medlem
Du behöver drivrutiner
Citera
2014-03-17, 14:08
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxsodergren
Du behöver drivrutiner

Tror du trådskaparen sitter fortfarande med detta problem? Tråden är som sagt från 2012-05-03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in