Lite personlig preferens. Så litet som 30G går (iaf med hyfsat lågt bf) men det skulle jag knappast rekommendera för detta. Muskeln ligger väl precis under hudlagret? har man låg bf så behövs ju knappast en superlång nål för att komma igenom det tunna men däremot vill man ju som sagt komma liksom in i mitten av muskeln eller något helst och inte precis vid ytterkanten pga svullnad och ömhet.
Dessutom så slits så små nålar som 30G sjukt fort om man kör IM, hinner nästan bli slö innan man fått ner den hela vägen. 27G funkar finfint men är inte heller optimalt, speciellt inte för något lite större. 25G Skulle jag personligen föredra om jag skulle köra IM enbart med dom. Men jag är ju smal så jag ser ingen anledning att gå ner längre ner till typ gröna eller något.
Citat:
Ursprungligen postat av En-Fet-Pro
Tack för era svar, vad är skillnaden med att aspirera utanför och i muskeln?
Hela benet är väl i princip bara muskel och skelett, träffar man skelett så märker man det. Aspirera gör man för att se att man inte träffat en ven, då kommer det blod när man aspirerar.
Citat:
Ursprungligen postat av flashacash
Först å främst ska du ju se till att det inte händer genom att aspirera.
Tänk bara på att inte skjuta för grunt i muskeln, då kan det smärta lite och skapa en bula..
Mm, med AAS-olja lär väl smärtan kunna vara ganska stark? Jag har skjutit andra substanser så och fått lite ömhet men AAS gör väl ibland skitont även om man skjuter djupt inne så det känns som att man ska undvika.
Citat:
Ursprungligen postat av En-Fet-Pro
Vad jag varit med tidigare är att jag tryckte fel och blev temporärt paralyserad i ena benet. Och orsaken var att jag inte nådde in i muskeln. Sker sånt varje gång man inte når fram eller kan man missa muskeln utan att veta om det?
Aldrig att det händer för att man inte gått ner djupt nog. Du träffade inte en nerv eller något?