• 7
  • 8
2012-11-08, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Du behöver ju inte trycka hårdare för att nålen är tunnare, det är bara en fråga om att kunna hålla nålen stilla på samma plats så man inte orsakar ärrvävnad genom att rota runt i muskeln och ha tålamod. Men sant det du säger, orange nål och mer än 1 ml innebär kanske lite väl mycket tålamod för de flesta..

man kurar ju av en anledning
Citera
2013-01-27, 23:37
Medlem
En-Fet-Pros avatar
Har ett dilemma, kör oljebaserad testo-e 500 mg e5d (2ml). Föredrar helst att injicera i rumpan.

Grön nål: Flyter hela processen på väldigt bra men dagarna efter får jag blygsam värk i skinkan och är lite stel samt obekvämt.

Blå nål: Trögt att injicera oljan och tar lång tid, men går smärtfri efter varje stick i princip.

Är skinkan ett bra alternativ om man trycker med blå nål, kan det vara så att dom är för korta just för det området?
Citera
2013-01-27, 23:46
Medlem
Propionates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En-Fet-Pro
Har ett dilemma, kör oljebaserad testo-e 500 mg e5d (2ml). Föredrar helst att injicera i rumpan.

Grön nål: Flyter hela processen på väldigt bra men dagarna efter får jag blygsam värk i skinkan och är lite stel samt obekvämt.

Blå nål: Trögt att injicera oljan och tar lång tid, men går smärtfri efter varje stick i princip.

Är skinkan ett bra alternativ om man trycker med blå nål, kan det vara så att dom är för korta just för det området?

Ingen här som kan svara på det, allt beror på hur fet rumpa du har, man känner oftast om den går djupt nog.
Citera
2013-01-28, 00:06
Medlem
En-Fet-Pros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propionate
Ingen här som kan svara på det, allt beror på hur fet rumpa du har, man känner oftast om den går djupt nog.

Vad jag varit med tidigare är att jag tryckte fel och blev temporärt paralyserad i ena benet. Och orsaken var att jag inte nådde in i muskeln. Sker sånt varje gång man inte når fram eller kan man missa muskeln utan att veta om det?
Citera
2013-01-28, 00:21
Medlem
Propionates avatar
Citat:
Vad jag varit med tidigare är att jag tryckte fel och blev temporärt paralyserad i ena benet. Och orsaken var att jag inte nådde in i muskeln. Sker sånt varje gång man inte når fram eller kan man missa muskeln utan att veta om det?

Trycker du rakt in med 90 graderns lutning på nålen mot en muskel kan du inte missa musklen om nålen är tillräckligt lång, känner du efter redigt när du trycker in nålen kan du ofta känna när den går igenom dem olika lagren, dvs du känner när du går in i musklen.

Vad har du för blåa nålar? 25mm eller 30mm?
Citera
2013-01-28, 01:34
Medlem
En-Fet-Pros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propionate
Trycker du rakt in med 90 graderns lutning på nålen mot en muskel kan du inte missa musklen om nålen är tillräckligt lång, känner du efter redigt när du trycker in nålen kan du ofta känna när den går igenom dem olika lagren, dvs du känner när du går in i musklen.

Vad har du för blåa nålar? 25mm eller 30mm?

30mm är de jag har. Kan inte påstå att jag känner nålen tränga sig genom dem olika lagrena, hur kan man veta att man injicerat utanför muskeln?
Citera
2013-01-28, 03:09
Medlem
Citat:
30mm är de jag har. Kan inte påstå att jag känner nålen tränga sig genom dem olika lagrena, hur kan man veta att man injicerat utanför muskeln?

Först å främst ska du ju se till att det inte händer genom att aspirera.

Tänk bara på att inte skjuta för grunt i muskeln, då kan det smärta lite och skapa en bula..
Citera
2013-01-29, 19:31
Medlem
En-Fet-Pros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashacash

Tänk bara på att inte skjuta för grunt i muskeln, då kan det smärta lite och skapa en bula..

Tack för era svar, vad är skillnaden med att aspirera utanför och i muskeln?
Citera
2013-01-29, 19:39
Medlem
Blå når funkar väl till det mesta. Lite som en schweizisk arme kniv
Citera
2013-01-29, 19:47
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Lite personlig preferens. Så litet som 30G går (iaf med hyfsat lågt bf) men det skulle jag knappast rekommendera för detta. Muskeln ligger väl precis under hudlagret? har man låg bf så behövs ju knappast en superlång nål för att komma igenom det tunna men däremot vill man ju som sagt komma liksom in i mitten av muskeln eller något helst och inte precis vid ytterkanten pga svullnad och ömhet.

Dessutom så slits så små nålar som 30G sjukt fort om man kör IM, hinner nästan bli slö innan man fått ner den hela vägen. 27G funkar finfint men är inte heller optimalt, speciellt inte för något lite större. 25G Skulle jag personligen föredra om jag skulle köra IM enbart med dom. Men jag är ju smal så jag ser ingen anledning att gå ner längre ner till typ gröna eller något.
Citat:
Tack för era svar, vad är skillnaden med att aspirera utanför och i muskeln?
Hela benet är väl i princip bara muskel och skelett, träffar man skelett så märker man det. Aspirera gör man för att se att man inte träffat en ven, då kommer det blod när man aspirerar.

Citat:
Ursprungligen postat av flashacash

Mm, med AAS-olja lär väl smärtan kunna vara ganska stark? Jag har skjutit andra substanser så och fått lite ömhet men AAS gör väl ibland skitont även om man skjuter djupt inne så det känns som att man ska undvika.

Citat:
Aldrig att det händer för att man inte gått ner djupt nog. Du träffade inte en nerv eller något?
Citera
2013-01-29, 20:17
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wingedz
köp för helvete inte orange såvida det inte är 1ml du ska trycka, skitjobbigt att trycka med orange nålar känns som man bryter fingrarna varje gång.
Whaaaat? Hur tusan gör du? Jag kan utan problem skjuta 3ml med både 30G och 27G. Det är ju iof vatten, inte olja då. Men det är väl fortfarande bara att hålla stilla och skjuta sakta med tålamod.
Citera
2013-01-29, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Bombadill
Whaaaat? Hur tusan gör du? Jag kan utan problem skjuta 3ml med både 30G och 27G. Det är ju iof vatten, inte olja då. Men det är väl fortfarande bara att hålla stilla och skjuta sakta med tålamod.

Rätt stor skillnad i viskositet, kompis. Lycka till att sätta 2 ml olja med 30 G, rofl.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in