2012-05-02, 15:43
Bannlyst
Om DU hypotetiskt skulle få lägga ner en valfri svensk tidning redan till i morgon.

Vilken skulle du välja?
Varför skulle du välja just den tidningen?
Vad skulle det bli för konsekvenser för de övriga tidningarna?
Vilka skulle ta över marknadsandelar?
Vart skulle alla journalister som får sparken ta vägen?

Etc.

Detta ska inte bli en listtråd där man endast nämner ett tidningsnamn utan allting ska kunna motiveras och belysas utifrån olika perspektiv!
Citera
2012-05-02, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym-Incognito
Om DU hypotetiskt skulle få lägga ner en valfri svensk tidning redan till i morgon.

Vilken skulle du välja?

Etc.

Jag skulle nog singla slant mellan Aftonbladet och Expressen. Skulle vilja se någon av Jan Helin och Tomas Mattssons skapelser försvinna.

Jag tror inte att konsekvenserna skulle bli så stora för de övriga tidningarna. Alla stora tidningar blöder så pass mycket ekonomiskt att det inte finns någon större tillväxtpotential.

Förmodligen skulle alternativ media på Internet ta större marknadsandelar då den är tillgänglig, gratis och mer verklighetsförankrad.

Journalisterna som sparkas skulle antagligen ha att välja på arbetslöshet eller att söka arbete som informationsansvarig på diverse privata företag eller inom kommunen. Nya jobb är svåra att få då nästan samtliga tidningar skär ned på personal.
Citera
2012-05-02, 16:00
Medlem
Citat:
1.Vilken skulle du välja?
2.Varför skulle du välja just den tidningen?
3.Vad skulle det bli för konsekvenser för de övriga tidningarna?
4.Vilka skulle ta över marknadsandelar?
5.Vart skulle alla journalister som får sparken ta vägen?

1. Aftonbladet
2. Jan Helin är en extrem lögnare. Tidningen skriker om dålig journalistik och halvtaskig fakta.
3. De hade väl fått fler läsareantar jag?
4. Mest expressen skulle jag gissa på.
5. Invandrare skapar arbete, säger väl AB med sin invandrarvänliga attityd? De kan gå till en invandrare. De borde genast få anställning hos denna jobbskapare.
Eller så kan de göra nån nytta iallafall.
Citera
2012-05-02, 16:23
Medlem
UT64s avatar
Citat:

Vilken skulle du välja?

Etc.

Detta ska inte bli en listtråd där man endast nämner ett tidningsnamn utan allting ska kunna motiveras och belysas utifrån olika perspektiv!
1.) Göteborgsposten
2.) GP har haft mer eller mindre monopol på åsiktsbildningen i västsverige för länge.
3.) GT är väl den enda konkurrenten men den ägs av Expressen.
4.) Det finns inga klara vinnare förutom den hjärntvättade befolkningen.
5.) Lättast att svara på: De hamnar i stor utsträckning på hem för senila.
Citera
2012-05-02, 16:29
Medlem
WorldTradeCenters avatar
Att Aftonhoran och Expressen är konkurenter är det ingen tvivel om,och dom flesta tänker just på dessa två.Jag skulle lägga ned Sydsvenskan för Skånska Dagbladet borde ju räcka där nere.
Citera
2012-05-02, 17:01
Medlem
jag skulle hellre se att någon internationell liberal tidningsägare skulle starta verksamhet i sverige.

typ jyllandsposten eller varför inte Bildt Zeitung.
Citera
2012-05-02, 21:02
Medlem
Dala-demokraten, mest för att reta Göran Greider. Han kunde bli busschaufför istället, tex.
Citera
2012-05-03, 21:15
Medlem
Vedklyvens avatar
1)Dagens Nyheter

2) En självgod, uppfostrande, tillrättavisande blaska. Den existerar enbart för att folk har manipulerats och indoktrinerats att det är ett intellektuellt organ som intelligenta och goda människor läser.

3) Möjligen skulle SVD öka något. Gratistidningarna och internet skulle få flera läsare.

4)Gratistidningar och Internettidningar.

5)Bonniers skulle fixa ett nytt smörjobb åt Wolodarski. Av övriga skulle en tredjedel försörja sig på sambon, en tredjedel hanka sig fram som freelance och att skriva böcker. Resten skulle det gå illa för.
Citera
2012-05-03, 21:40
Medlem
Expressen.

För att Mattsson är en skenhelig jävla idiot utan verklighetsanknytning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in