• 2
  • 3
2012-05-02, 16:45
Medlem
kurt-sunes avatar
Det här visar hur viktgt det är att spara pengar. Folk lever för mycket i nuet idag. Ska man ha en chans att få en bostad i framtiden är spara den enda lösningen. Ju mindre du sparar desto dyrare blir det i framtiden.

Varför är det inte fler föräldrar som tänker på att bospara till sina barn från dag ett? Att man ska få en billig bostad är numera ingen garanti i Sthlmsområdet.

Till TS: Det låter som du skulle ha råd med en bostadsrätt, men du får ta ner dina krav och titta billig utanför stan. Kom ihåg att vara duktig på att amortera så har du en bättre situation då du ska köpa en ny.
Senast redigerad av kurt-sune 2012-05-02 kl. 16:49.
Citera
2012-05-04, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
Jag har inget emot förorten då jag bor i en precis nu, men att hyra i andrahand är verkligen äckligt. Folk som kräver 4000-5000 kr för ett litet rum att bo i! Eller en sketen etta för 5500kr. Det är fanimig inte naturligt.

-Jaha, ursäkta mig men varken jag eller de som hyr rum av mig anser att det är "äckligt" att hyra i andrahand. De är tvärtemot tacksamma att få någonstans att bo, vilket de ska vara också.

Har en central studenttvåa i Göteborg som jag fick med endast 2 års kötid då de inte var speciellt populära av någon anledning. Hyr ut den i andrahand svart till två tjejer för 5500 vardera och de är tacksamma över att hittat någon stans att bo, de studerar båda första året så kanske kommer dom att flytta, men det finns många på tur.

Självklart tar jag endast betalning kontant, de får INTE skriva sig på addressen och jag "studerar" strökurser vid GU för att inte bli av med lgh.
Citera
2012-05-05, 17:02
Medlem
doldbrukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av privateinterest
-Jaha, ursäkta mig men varken jag eller de som hyr rum av mig anser att det är "äckligt" att hyra i andrahand. De är tvärtemot tacksamma att få någonstans att bo, vilket de ska vara också.

Har en central studenttvåa i Göteborg som jag fick med endast 2 års kötid då de inte var speciellt populära av någon anledning. Hyr ut den i andrahand svart till två tjejer för 5500 vardera och de är tacksamma över att hittat någon stans att bo, de studerar båda första året så kanske kommer dom att flytta, men det finns många på tur.

Självklart tar jag endast betalning kontant, de får INTE skriva sig på addressen och jag "studerar" strökurser vid GU för att inte bli av med lgh.

De tycker de nog ska du se (även om de inte använder ordet "äckligt" i formuleringen), men tyvärr har de inget annat val då personer som du utnyttjar den situation som uppstått.

Personligen hoppas jag du blir avslöjad samt får en snigel på ögat. Ha det fint!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in